אא

אודסה: היעד הלוהט של הקיץ

היא קוסמופוליטית, שופעת חופים יפים, חיי לילה תוססים, אוכל מעולה ושופינג במחירים ללא תחרות. מה עוד? הנה 7 סיבות טובות לטוס לאודסה שבאוקראינה

אודסה:צילום: shutterstock אודסה:צילום: shutterstock
 

1. שופינג - קניות לכל כיס וסגנון

השופינג באודסה יספק את תאוותו של כל מכור קניות. תוכלו ליהנות בעיר משופינג מגוון במחירים אטרקטיביים. איפה? אוהבי מותגי יוקרה אקסקלוסיביים ימצאו את מבוקשם בבוטיקים ברחבי העיר, ובקניון Sady Pobedi בעל האווירה המתוחכמת, הכולל אפילו אולם קונצרטים וגלריית אומנות. רחוב דריבסיבסקה (Deribasovskaya) המרכזי סגור לתנועת רכבים, מה שמאפשר לקנות בגדים בחנויות או מזכרות בדוכנים תוך כדי שיטוט רגלי וצפייה במופעי רחוב. חובבי שווקים? אל תחמיצו את שוק הקילומטר השביעי (Seventh Kilometer Market) הענק בעל המוצרים במחירי רצפה, ואת השוק הידוע פריבוז (Privoz Market). חושקים במותגים בינלאומיים מוכרים? בקרו בקניון ריביירה שופינג (Reviera Shopping)  וקניון סיטי סנטר (City Center Mall) .  

2. ים, ים, ים - אטרקציות מים לכל דורש

באודסה חופי רחצה שווים, מועדוני חוף מפנקים ויוקרתיים ונמל מסחרי, מהחשובים בים השחור. לחובבי "בטן גב" מומלץ לבקר בחוף לנג'הורן (Lanzheron) המרשים הנמצא לא רחוק ממרכז העיר אודסה. לזוגות רומנטיקנים קיימת אפשרות לצאת להפלגה באזור. חוף ארקדיה התיירותי ידוע כ"חוף המסיבות". כשהמוסיקה הטרנדית מתנגנת באוויר, תעמוד בפניכם המשימה המאתגרת של בחירה בין הליכה לאורך הטיילת, השתרעות על כיסא נוח בחוף החולי, או לגימת קוקטייל באחד המועדונים בעלי הבריכות הפרטיות . חובבי אטרקציות יוכלו לבקר בפארקי המים: אקווה פארק אודסה (Aqua park Odessa)  ואקווה פארק הוואי (Aquapark Hawaii) . המתחמים מותאמים למבוגרים וילדים כאחד, עם קומפלקסים של בריכות בעומקים שונים, מגלשות ענק, נהרות מלאכותיים, מסעדות ואפילו כפר לילדים.   אודסה. צילום: shutterstock  

3. קולינריה - מטבח טעים ומשביע

מבחר מסעדות וסגנונות קולינריים בינלאומיים, לרוב במחירים נוחים לכל כיס. מסעדות מומלצות: Savva Libkin – מסעדת שף עם מנות בשר מצוינות במחירים סבירים. חפשו את הפסל של הפרה הצבעונית מחוץ למסעדה. Maman – מסעדה המגישה אוכל בינלאומי ומנות משובחות, המבוססות על דגים ופירות ים טריים כיאה לעיר הממוקמת לשפת הים:. אל תחמיצו את מנת המולים. City Food Market - שוק אוכל מקורה מסוגנן, בעל אווירה צעירה בסגנון שרונה מרקט שלנו. Kumanets - במסעדה מנות אוקראיניות אותנטיות כגון וריניקי (כיסוני בצק ממולאים) ובורשט (מרק סלק). צפו לעיצוב נוסטלגי ומלצרים בלבוש מסורתי.  

4. ארכיטקטורה מרשימה - אירופה הקלאסית זה פה

שיטוט בעיר יכול לפעמים להרגיש כאילו נקלעתם בטעות לאיטליה, או לצרפת הקלאסיות. לא מעט בנינים היסטוריים בעיר הושפעו מסגנונות הבנייה של הרוקוקו, הבארוק והסגנון הגותי. בית האופרה והבלט של אודסה  (Odessa Opera and Ballet Theater), שהוא השני בגודלו בעולם אחרי לה סקאלה של מילאן, הוא רק דוגמא אחת לבניה האייקונית בעיר. מדרגות פוטיומקין (Potemkin Stairs) הסמל הידוע ביותר של אודסה הוא ביקור חובה עבור חובבי קולנוע. כשמסתכלים על המדרגות שהונצחו באחת הסצנות המפורסמות בסרט "אניית הקרב פוטיומקין" מ-1925 בה התרחשה סצנת טבח דרמטית, ממרגלותיהן נוצרת אשליה אופטית כאילו מדובר במדרגות ללא סוף. כשמגיעים לראשן, בין אם רגלית או בפניקולר, תזכור לתצפית פנורמית נאה של העיר.   מדרגות פוטיומקין. צילום: shutterstock  

5. חיי הלילה - 24/7 של מסיבות

כאן לוקחים את הקלאבינג ברצינות. חלק מהמועדונים פתוחים 24 שעות ביממה ומתקלטים בהם דיג'ייאים מהמובילים בעולם. ניתן להתחיל את הערב במועדונים של חוף ארקדיה, או באחד מהברים הפזורים ברחובות העיר. כמה מועדונים מומלצים מתוך המגוון שיש לעיר להציע: Ibiza, Itaka, Mantra ו-Red Line. בר גמברינוס (Gambrinus) הוותיק והמפורסם, הוא המקום לבירה מקומית, מוסיקה חיה ואווירה שמחה. לערב מעט שונה, נסו לצאת ל"לילה באופרה". תמורת הסכום המצחיק של כ-4 שקל למושבים הרגילים ועד לכ-25 שקל למקומות הישיבה הטובים ביותר, תוכלו לצפות במיטב המנצחים והתזמורות באחד ממבני האופרה האלגנטיים בעולם.  

6. הקטקומבות התת-קרקעיות - עולם סודי מתחת לפני האדמה

מתחת לפני העיר קיים עולם מסתורי של מנהרות המצית את הדמיון. העולם התת קרקעי של אודסה מורכב ממבוך של מנהרות באורך 2,500 ק"מ ועומק של עד 60 מטרים. לאורך ההיסטוריה המנהרות שימשו לכריית חומרי בניה זולים להקמת העיר, הברחת סחורות של שודדים, ומחבוא לפרטיזנים סובייטים. מומלץ לקחת מדריך מקומי דובר אנגלית שיחלוק אתכם סיפורים ואגדות על המקום.  

7. ירוק בלב - התיאטרון הירוק

התאטרון הירוק (Green Theater) הנמצא במרכז הפארק הוותיק Shevchenko הוא אמפיתיאטרון שהוסב למרכז בילוי והעשרה רגוע וירוק. המקום הייחודי אהוב על משפחות וצעירים מקומיים, המגיעים אליו כדי ליהנות מלבד מהעצים והמדשאות, גם מהופעות חיות, קונצרטים, הרצאות והקרנות סרטים בלילות הקיץ החמים. בפארק מתחם אוכל, בתי קפה חמודים, כיסאות נוח לרביצה על הדשא וערסלים. לילדים ישנן סדנאות, מגרשי משחקים, ופעילויות נוספות. פתרון מעולה לקחת הפסקה מהעיר במרחק של 5 דקות בלבד מהרחובות הסואנים.   אודסה. צילום: shutterstock   איך מגיעים וכמה זה עולה? חברת כספי תעופה מציעה חבילות נופש לאודסה הכוללות טיסות ישירות עם חברת התעופה UIA, 2-7 לילות במלון 4* ע"ב ארוחת בוקר במחיר של החל מ-499 דולר לאדם בחדר זוגי במהלך חודש אוגוסט. יש אפשרות למלונות 5* ומלון כשר.    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדיםאוקראינהאודסהחופשה באוקראינה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: