אא

אורי סירקיס: "הכרזת כל המדינות אדומות מכת מוות על התיירות והתעופה הישראלית"

מנכל ישראייר: "העליהום על נתב"ג כמו גם נטישת התיירות והתעופה הישראלית - ציניות פוליטית. איפה היצירתיות? איפה אומת הסטארט-אפ?, האמירויות מבקשות לרכוש מאתנו ידע רפואי אבל מקדימות אותנו בכל הקשור בתפעול תהליכי בדיקה ואימות בשדות התעופה"

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר בהפגנת ענף התיירות. צילום: מערכת פספורט אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר בהפגנת ענף התיירות. צילום: מערכת פספורט

בהתייחסות ראשונה לאפשרות שכל המדינות יוכרזו כאדומות, אמר מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס כי מדובר במכת מוות על התיירות והתעופה הישראלית, על סוכני הנסיעות, על אלפי העובדים שיוצאו לחלת ובעיקר על עשרות אלפי בתי אב, שיזכרו זאת בבואם לקלפי בקרוב.

סירקיס: "העליהום על נתב"ג כמו גם נטישת התיירות והתעופה הישראלית - ציניות פוליטית. איפה היצירתיות? איפה אומת הסטארט-אפ?, האמירויות מבקשות לרכוש מאתנו ידע רפואי אבל מקדימות אותנו בכל הקשור בתפעול תהליכי בדיקה ואימות בשדות התעופה. בעוד כל החברות הזרות הטסות לנתב"ג, נהנות מתכנית מענקים נדיבה, חלק מהחברות הישראליות קיבלו מהמדינה הלוואות בערבות מדינה, ברם כעת, המדינה סוגרת את נתב"ג ואת השמים ולא מאפשרת לחברות להשיב את חובן."

סירקיס הוסיף: "התעשייה הישראלית תחוש זאת מיידית במחירי ההובלה האווירית, אלפי בתי אב יחושו את הפגיעה בכיסם, ערים מבוססי תיירות כמו טבריה, נצרת ואף ירושלים ישלמו מחיר כבד ושירותי הרווחה שלהן יקרסו. למדתי בשיעור אזרחות בכיתה ט' שתפקידה של הממשלה לייצר תשתיות ואילו תפקידו של המגזר העסקי לייצר צמיחה מבוססת תשתיות. לא קיבלנו מאז פרוץ המשבר, אף לא שקל אחד מהמדינה. יש לנו הזדמנות לייצר תזרים מזומנים עודף בחודש דצמבר, באמצעות קליטת הביקוש לדובאי, אז גם את כבשת הרש הזאת שוחטים. הציניות הפוליטית בניהול המשבר מגיעה כאן לשיאה, אין מלונות באזורים מסוימים אז גם אין טיסות לחו"ל, אין תרבות אז גם אין טיסות לחו"ל. אין מסעדות אז גם אין טיסות לחו"ל. לא שכחנו את ההתבטאות האומללה בסגר הקודם, לפיה יש לאסור טיסות של ישראלים לחו"ל בשל סולידריות חברתית לכאורה. במקום לייצר פתרונות, במקום לחשוב יצירתית, במקום לחשוב על מה כן, במקום לחשוב על איך כן, חושבים כמה מהר לא וכמה מהר מדכאים ביקושים."

מנכ"ל ישראייר סיכם: "נתב"ג היה פתוח לכל אורך משבר הקורונה, הוא אפשר למערך הרפואה לקלוט חליפות, מסכות, מזרקים ולאחרונה גם חיסונים, הוא אפשר לתעשייה הישראלית לייצא ולקבל חומרי גלם. הוא אפשר לאלפי עולים חדשים להגיע ולעשרות אלפי ישראלים להתאורר בתקופה לחוצה שכזאת, הוא אפשר לשמור על קשר אווירי עם העיר אילת, הוא אפשר לסטודנטים ללמוד בחול, ובעיקר אפשר לבעלי אזרחות ישראלית לשוב הביתה, ועוד ועוד. העליהום בימים האחרונים על נתב"ג הוא ציני ולא מידתי. משרד הבריאות צריך לקבוע כי כל נוסע עובר בדיקת קורונה ביציאה, ובכניסה לישראל. בדיוק כפי שנעשה במדינות מתקדמות אחרות. משרד הבריאות נלחם בהקמת המעבדה בנתב"ג וכעת הוא רוצה לסגור את שמי המדינה. הקימו מעבדה לתפארת בנתב"ג, מדוע לא להכפיל את תפוקותיה? מדוע אומת סטארט-אפ לא יכולה לארגן הליך המחייב בדיקה מהירה בכניסה והמתנה לתוצאות בבית?

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםאורי סירקיסישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: