אא

עיריית אילת דורשת לפתוח את העיר לתיירות. בוחנת הגשת בג"צ נגד המדינה

אילת שנמצאת במצב הבריאותי הטוב בישראל (בין כל הערים) ומוגדרת כ-"עיר ירוקה" על פי הרמזור.מציגה תכנית ייחודית שתאפשר יציאה מהסגר בטווח הקרוב. מאיר יצחק הלוי: "לא נהסס להשתמש בכלים משפטיים לרבות עתירה לבג"צ כדי לקבל מענה למצוקת העיר"

אילת. צילום: 123rf אילת. צילום: 123rf
העיר אילת השומרת כבר שבועות על שיעור תחלואה נמוך, ממשיכה להיאבק על הדרישה להחריגה מהגבלות ותקנות הקורונה שקבעה הממשלה. אילת מפעילה בחודשים האחרונים תכנית מיוחדת "אילת עיר ירוקה". למרות שבשלושת החודשים האחרונים ביקרו בעיר למעלה מ-800 אלף אורחים, העיר שמרה ברוב הזמן על מצבה ה"ירוק" ושיעורי תחלואה נמוכים מאד. דובר עיריית אילת מציין כי נכון להיום, לפי נתוני משרד הבריאות, אילת נמצאת במצב הבריאותי הטוב בישראל (בין כל הערים) ומוגדרת כ-"עיר ירוקה" על פי הרמזור. מספר החולים המאומתים ל-10,000 איש עומד על 6 – המספר הנמוך ביותר בארץ. מספר החולים הפעילים ל-10,000 איש עומד על 16 איש – המספר הנמוך ביותר בארץ. אחוז החיוביים לקורונה באילת עומד על 4.96% בלבד. במסגרת תכנית "אילת עיר ירוקה", מפעילה העירייה מוקד קורונה ייעודי לשליטה ובקרה, לצד הפעלת סיירת עירונית מיוחדת "נאמני העיר הירוקה" להסברה ולפיקוח ותגברה את כוחות האכיפה בעיר. היום מציגה הנהלת העיר תכנית ייחודית בשיתוף משרד הבריאות, שתאפשר יציאה מהסגר בטווח הקרוב. להלן מתווה "מגן אילת", כפי שגובש על ידי סגן וממלא מקום ראש העירייה – אלי לנקרי בשיתוף עם מנהלים במכלול של משרד הבריאות, שיאפשר פעילות שוטפת של העיר אילת כיעד תיירות ונופש כבר בטווח הקרוב: 1. העיר תנהג כ"אי ירוק" סגור והכניסה אליה תתאפשר אך ורק דרך כביש 90 או כניסה דרך נמל התעופה "רמון". 2. האורחים המבקשים לנפוש ולהתארח בעיר, יחויבו להציג אישור על בדיקת קורונה שלילית שבוצעה לא יותר מאשר 48 שעות לפני ההגעה לעיר. אורחי העיר אילת אשר הזמינו נופש באחד מבתי המלון בעיר או מקומות האירוח האחרים בעיר, יידרשו להציג בנקודות הבדיקה השונות אישור הזמנה ממקום האירוח על מנת לבצע את הבדיקה. 3. אורח שעבר בדיקה ונמצא שלילי לקורונה יקבל אישור בכתב וכן ברקוד אשר ישמש אותו במחסום הכניסה לאילת. אורח שעבר בדיקה ונמצא חיובי לקורונה, ייכנס מיד לבידוד בהתאם לכללי משרד הבריאות ויהיה פטור מתשלום על החופשה שהזמין. 4. מוצע כי באופן דומה ייפתח נמל התעופה "רמון" לטיסות Low-Cost ישירות מחו"ל בעונת החורף. אילת תשווק לחו"ל כאי ירוק מבודד ונקי מקורונה. 5. בנוסף לכל אלו ולפעולות הננקטות בעיר בתכנית "העיר הירוקה", אילת תבצע בדיקות סקר שבועיות קבועות לכלל עובדי ענף התיירות הבאים במגע עם התיירים. הסקר ייעשה באמצעות טכניקת איגום מטושים (או איגום מבחנות) המאושרת על ידי משרד הבריאות. 6. בתי המלון בעיר ימשיכו לפעול בהתאם לכללי התוו הסגול המחמיר (תפוסה של 35% בחדרי האוכל, הגבלת התקהלויות, 7 מ"ר בבריכה וכיוב'). 7. בזמן ביצוע ההזמנה, יעדכן מוקד ההזמנות של המלון או מקום האירוח את האורח אודות תחנות הבדיקה והנוהל לבדיקה. 8. המתווה המוצע מייצר קו הגנה נוסף וחשוב מאד על העיר אשר בכוחו להביא להורדת שיעורי התחלואה ולהפחית את סכנת ההידבקות בעיר באופן משמעותי ביותר. מדובר בסיכון מחושב שהתועלת שבו עולה משמעותית על הנזק בלעדיו. 9. בנוסף, מדובר בפרויקט שיוכל להפוך למודל בינלאומי והצלחה שלו יכולה להביא בשורה גדולה להתמודדות עם הקורונה לערים עם מאפיינים דומים לאלו של אילת. 10. מוצע כי התכנית תוגדר כפיילוט למשך חודש ימים ומדדי ההצלחה ייקבעו מראש, לאחריהן יוחלט על ההמשך וכן על אופן ההתנהלות והמגבלות שתקבענה בתוך העיר בהתאם להצלחת הפיילוט.
מאיר יצחק הלוימאיר יצחק הלוי
מאיר יצחק הלוי מאיר יצחק הלוי ראש העירייה ואלי לנקרי סגנו וממלא מקומו הסבירו, כי המתווה האמור מייצר קו הגנה נוסף וחשוב מאד על אילת, אשר בכוחו להביא להורדת שיעורי התחלואה ולהפחית את סכנת ההידבקות בעיר באופן משמעותי ביותר. "מדובר בסיכון מחושב שהתועלת שבו עולה משמעותית על הנזק בלעדיו" אמרו השניים. הלוי הוסיף: "מצב התחלואה באילת הטוב ביותר בישראל ולצערי מדינת ישראל בוחרת לדבר על פתיחת נתב"ג בעוד שאילת סגורה ומסוגרת ונמצאת על סף תהום. לא נהסס להשתמש בכלים משפטיים כדי לקבל מענה למצוקת העיר." מתווה "מגן אילת" גובש בשיתוף מכלול משרד הבריאות וממתין לאישור הממשלה. באם לא תאושר פתיחת העיר לתיירות בהתאם למתווה, דורש ראש העירייה לפתוח את העיר ולאפשר קיום כלכלה מקומית העומדת על כ - 30%. כך יתאפשר למאות עסקים שאינם קשורים לענף התיירות, לשוב ולפעול בהתאם להחלטתם ולהזרים מעט חמצן לכלכלה המקומית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםאילתמאיר יצחק הלוי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: