אא

אילת שובתת: אלפים מחו כנגד סגירת שדה דב

אלפים בהפגנת הענק היום באילת, בין המפגינים: סטודנטים, תלמידים, עובדי מלונות ותעשיית התיירות, עובדי רשות שדות התעופה, עובדי העירייה ועובדי בית החולים "יוספטל". ראש עיריית אילת: "נשבות רעב ונגיע עד לסגירה הרמטית של העיר"

צילום: מטה המאבק נגד סגירת שדה דב|צילום: מטה המאבק נגד סגירת שדה דב|צילום: מטה המאבק נגד סגירת שדה דב צילום: מטה המאבק נגד סגירת שדה דב|צילום: מטה המאבק נגד סגירת שדה דב|צילום: מטה המאבק נגד סגירת שדה דב
  אלפים מתושבי אילת ביניהם חולים, סטודנטים, תלמידים ובני נוער, עובדי מלונות ותעשיית התיירות, עובדי רשות שדות התעופה וחברות התעופה, עובדי העירייה ושלוחותיה, עובדי בית החולים "יוספטל", מרכזי הקניות, חברות, ארגונים וועדי עובדים, הפגינו היום (ג׳) באילת כנגד סגירת שדה דב. הלימודים הושבתו מהשעה 11:00 בבוקר, בגיבוי פורום ההורים העירוני ובניגוד להוראת משרד החינוך. עשרות משאיות, כלים כבדים ומוניות סגרו את הכניסות לעיר בכביש 90 וכביש 12 ועשן שחור וסמיך היתמר על רקע שריפת צמיגים. השבתת העיר אילת בתמיכת ההסתדרות כללה גם הפסקת תנועת הטיסות והאוטובוסים למשך מספר שעות וסגירת מעברי הגבול טאבה ועקבה. גם יאכטות אילת יצאו הבוקר במשט מחאה מהמרינה לאורך המפרץ. בזה אחר זה עלו לבמה ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי, מנהל בית חולים "יוספטל" – ד"ר אלדר ברקוביץ, יו"ר התאחדות מלונות אילת – ליאור מוצ'ניק, אריאל יעקובי – יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, יו"ר הסתדרות המרחב – אבי אזולאי, יו"ר סניף הליכוד באילת – ברוך קבלו, תושבי העיר, חולים ובני נוער וסיפרו על ההשלכות הקשות של סגירת שדה דב. הם ותושבי העיר כולם קראו לראש הממשלה לדחות את סגירת שדה דב במספר חודשים ולאפשר לכנסת החדשה לפעול למציאת חלופה ראויה בתל-אביב או על אי מולה. צילום: מטה המאבק נגד סגירת שדה דב ביום ראשון הקרוב (17.3), יוקם אוהל מחאה בשדה דב, "שם נשבות רעב ונגיע עד לסגירה הרמטית של העיר״ אמר ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי שהוסיף: ״תושבי אילת אינם שקופים. שדה דב הוא צינור החמצן לעיר אילת וההחלטה לסגור אותו היא החלטה הזויה חסרת רגישות, שתפגע קשות בעיר אילת". ד"ר אלדר ברקוביץ – מנהל בית החולים "יוספטל" אמר: "סגירת שדה דב נראית כמו תסריט הזוי שלא יכול להתקיים. רופאים ראשונים שמגיעים לאילת לתת לנו שירות מודיעים שהם לא יבואו יותר לאילת. המשמעות היא שגם השירותים שאנחנו יודעים לתת היום יצטמצמו בצורה משמעותית וניכרת. זאת מכת מחץ לבריאות באילת. אנחנו מוציאים מידי יום מטוס מלא מטופלים לטיפולים במרכז הארץ. רק של הכללית ואני מניח שיש עוד מטוס כזה של יתר קופות החולים באילת. הסגירה של שדה דב אומרת שחלק ניכר של המטופלים לא יקבלו את הטיפול שלהם". ברוך קבלו, יו"ר סניף הליכוד באילת פנה בפניה אישית לראש הממשלה: "אתה ראש התנועה שלנו, אל תחנוק את אילת. אני פונה אליך גם כשר ביטחון וגם כראש הממשלה אל תסגור את שדה דב". עוד כחלק מהמחאה היום חסמו לתנועה, מאות מתושבי חבל אילות וערבה דרומית, את צומת קטורה על כביש 90 לכיוון אילת, את צומת יטבתה ואת צומת שדה התעופה אילת ע"ש רמון. בין המפגינים – ראש המועצה - חנן גינת שאמר:" בסגירת שדה-דב יש התעלמות מוחלטת מאלפי אנשים וילדים שחיים בדרום המרוחק של הארץ, מהצרכים המידיים והחיוניים שלהם, של אנשים שבחרו לגור באזור בו אף אחד אחר לא  מוכן לגור, שבחרו ליישב את הפריפריה של הפריפריה, למרות הקשיים, ועומדים לשלם על כך ביוקר".

במטה המאבק לסגירת שדה דב טוענים כי סגירת השדה סגירת השדה תביא לירידה של עד 40% במספר הטסים לאילת, בשל הירידה המשמעותית בתדירות הטיסות, התייקרות מחירי הכרטיסים, הארכת משך ההגעה וירידה ברמת השירות.

עוד נטען כי  עבור אלפי חולים אילתים, הנזקקים לטיפול באחד מהמוסדות הרפואיים במרכז הארץ סגירת שדה דב - נתיב התחבורה המרכזי והמהיר המחבר את אילת עם מדינת ישראל, כמוה כניתוק צינור החמצן.

לצד הבקשה לדחות את ההחלטה לסגור את שדה דב במספר חודשים ובכך לאפשר לכנסת החדשה לבחון את העניין קוראת אילת לראש הממשלה לאמץ את התכנית המכונה 'חלופת חולדאי', המאפשרת פינוי שדה דב ממזרח ובניית כ-8,000 יחידות דיור והשארת מסלול צר ממערב על השטח הסמוך לחוף הים וממילא אסור לבניה.

צילום: מטה המאבק נגד סגירת שדה דב

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםשדה דב

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: