אא

אתונה פינת שינקין: המלצות חמות לטסים לבירת יוון

היא לא יפהפייה עוצרת נשימה, אבל אין ספק שיש לה סקס אפיל - האקרופוליס המתנשא מעל העיר הוא מחזה מרהיב, מוזיאונים ואתרי מורשת חשובים וכמובן, שלל טברנות וחיי הלילה התוססים של מונסטירקי ופלאקה וגם, גילינו שכונה מתויירת פחות ששווה להכיר

להרגיש כמו מקומי, על רקע האקרופוליס אתונה, צילום: Shutterstock להרגיש כמו מקומי, על רקע האקרופוליס אתונה, צילום: Shutterstock

קולונאקי (Kolonaki) שלמרגלות גבעת ליקאבטוס היא שכונה יוקרתית ושקטה, במרחק הליכה קצרה מכיכר סינטגמה המפורסמת, עם טקס חילופי המשמר המשעשע את התיירים. לי אישית הזכירה השכונה את דרום תל אביב, מעין הכלאה בין נווה צדק לשינקין, כולל כמה פניני אדריכלות ופינות חמד שקטות, רק עם הרבה מאוד עליות תלולות. ודווקא בשכונה הנעימה הזו, המרוחקת ממסלול התיירים השחוק, מצאנו אוצרות שהפכו את הביקור בבירת יוון לחוויה אינטימית ומקומית הרבה יותר. הנה כמה המלצות חמות.

לינה

אל השכונה הגענו לאחר שקיבלנו המלצה על מלון St George Lycabettus, וזו היתה בחירה מצוינת. המלון מתהדר בנוף מרשים אל האקרופוליס, גם מחדר האוכל שבקומה העליונה וגם מהמרפסות הקטנות שצמודות לחדרים. העיצוב אמנם צנוע יחסית, אבל החדרים מרווחים, חדרי הרחצה מצוינים, ותיהנו מכל מה שהייתם מצפים למצוא במלון שכזה, בריכת שחייה, טיפולי ספא, מרפסת גג מדהימה עם Happy Hour מדי ערב, אולם להקרנת סרטים ועוד. אז אם אתם מחפשים רמה של חמישה כוכבים במחיר סביר, זו בחירה מצוינת. כאמור, תביאו בחשבון שכל ירידה בבוקר אל מרכז העיר מחייבת עלייה בחזרה בשעות הערב. למרבה המזל, המוניות באתונה לא יקרות.

אוכל

קולונאקי עשירה במסעדות ובריםכמו nce n easy הידועה בשימוש שעושים בה ברכיבים אורגניים, Malconi's Italian Restaurant, או Bistrot Le Mignon, מסעדת שף שמביאה ניחוח צרפתי לקולונאקי. ויש גם כמה גלידריות וקונדיטוריות מעוררות תיאבון, כמו Slim Bites, שמתמחה במיני מתוקים פחות עתירי קלוריות, ומי שתגעגע לבראנץ' של סוף השבוע, כולל ביצים נוסח בנדיקט וכריכים טעימים, ייהנה מארוחת בוקר טובה ב-Queen Bee. 

צילום: Shutteerstockצילום: Shutteerstock

טיול ונקודת תצפית

ממש מחוץ למלון גילינו את הכניסה אל השביל שמטפס במעלה גבעת ליקאבטוס עד לנקודת התצפית המרהיבה ביותר על אתונה כולה, וכמובן על האקרופוליס. הגבעה מכוסה צמחייה, וחוצים אותה שבילי הליכה נוספים, חלקם מוצלים ואחרים פתוחים (הצטיידו בכובע ובמים). הטיפוס אינו ארוך או קשה במיוחד, אבל אם תרצו יש גם רכבל תת-קרקעי שמטפס אל מרומי הגבעה. האזור מומלץ מאוד להליכה או לריצת בוקר, אבל שווה לחזור לכאן גם לקראת ערב ולתפוס את השקיעה המדהימה. תצפית לאקרופוליס. 

מדרחוב שכולו ברים

כחמש דקות הליכה במורד הגבעה מהמלון, בדרך למטה אל כיכר סינטגמה, משתרע מדרחוב בשם צקלוף (Tsakalof), ובו בתי-קפה עם שולחנות בחוץ, וגם שורה של ברים עמוסים מאוד בשעות הערב. המדרחוב עצמו יפה ומרוצף שיש, וזה מקום נעים לבלות בו את הערב בשכונה התוססת. בפינת רחוב Patriarchou Ioakim נמצא גם בית הקפה המפורסם De Capo, שהיה בעבר מעוזם של פוליטיקאים ועיתונאים, אבל כיום זה בית-קפה בינוני למדי עם שורות של שולחנות בסגנון פריזאי. 

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

קניות ושוק

קולונאקי היא יעד נפלא לקניות מסוג אחר, לא בחנויות הרשת הגדולות והמוכרות עד זרא (או עד זארה!), אלא דווקא בחנויות קטנות, ייחודיות ומעוצבות להפליא. טיילו להנאתכם ברחובות הקטנים, ותוכלו לדלג בין חנויות עיצוב וכלי-בית, חנויות ספרים וכלי כתיבה, וגם גלריות אמנות רבות. יש גם חנויות תכשיטים ונעליים (חנות הדגל של Kalogírou נמצאת בכתובת Patriarchou Ioakim 4), וברחוב Spefsippou שליד המלון נקלענו לחנות תחפושות נפלאה בשם Magepste, וגילינו מערת אוצר; רוב התחפושות אמנם להשכרה אבל אפשר גם לקנות אותן (זול זה לא!) או להסתפק בשלל אביזרים נלווים. בקיצור, גן-עדן. ואם גם אתם אוהבים שוקי איכרים כמוני, בואו לרחוב Xenocratous בכל יום שישי, ותוכלו לקנות תוצרת טרייה ממש כמו המקומיים: פירות, ירקות, דגים ומאכלי-ים, גבינות, זיתים, לחמים טריים ועוד... הצטיידו במצרכים, המשיכו אל המגדנייה הנפלאה Sweet Alchemy של הקונדיטור היווני סטליוס פרליארוס, בכתובת Herodotou St 24, קנו כמה תופינים מעוררי תיאבון, והמשיכו מכאן אל גבעת ליקאבטוס, לפיקניק יווני מושלם.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמדריך יעדיםאתונהאיי יווןחגיגה יוונית 2019אטרקציות ביוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: