אא

ביטוח נסיעות לחו"ל: האם נשלם יותר? תמונת מצב עדכנית

האם הביטוח שעלה לנו שקלים בודדים ליום צפוי לזנק לסכום אסטרונומי? "נכון לכרגע", אומרת לפספורטניוז אושרת בן משה בעלת פלטפורמה דיגיטלית לרכישת ביטוח נסיעות לחו"ל, "חברות הביטוח לא עדכנו מחירים למעט הפניקס שהעלתה במעט. מצד שני, כולן ביטלו את סעיף ביטול/קיצור נסיעה"

צילום: 123rf צילום: 123rf
מגפת הקורונה טרפה את הקלפים בהרבה מאוד תחומים, האם גם בתחום ביטוח הנסיעות לחו"ל תחולל שינוי מרחיק לכת? האם הביטוח שעד כה עלה לנו שקלים בודדים ליום, צפוי לזנק לסכום אסטרונומי, ואפילו לסכום שיעלה על מחיר כרטיס הטיסה במקרה של נסיעה למדינות המוגדרות "אדומות"? אז נכון שיש כאלה, דוגמת קפריסין שהודיעה שתממן טיפול רפואי על חשבונה לתיירים שיחלו בשטחה בקורונה, אבל מי מכם באמת יכול לסמוך על זה? לפיכך, התשובה נראית ברורה: בעידן הקורונה - ביטוח הנסיעות לחו"ל ביום שאחרי, לא יהיה דומה ליום שלפני.   "עדיין לא ברור איך בדיוק השוק הזה הולך להיראות", אומרת לפספורטניוז אושרת בן משה, מנכ"לית ומייסדת GINGER, סטארט-אפ בתחום ניהול הנסיעות והביטוח. "כבר בתחילת מרץ החליטו חברות הביטוח להפסיק את מכירת ביטוח 'ביטול מכל סיבה', וכן את הרחבת 'ביטול/קיצור נסיעה' בפוליסת הנסיעות. נכון לכרגע, חברות הביטוח השונות, מציעות פתרונות למבקשים לרכוש ביטוח נסיעות לנסיעות. כל חברה בהתאם למדיניות שלה לפי יעדי הנסיעה, מציעה פתרונות ביטוחים ללא סעיף הביטול/קיצור נסיעה, ובכפוף לחיתום. למעט חברת הפניקס, שעדכנה במעט כלפי מעלה את המחירים שלה בגין המוצר הקיים, אף חברת ביטוח עדיין לא פרסמה תמחור חדש". עוד לדברי בן משה, "חברות הביטוח מצידן בוחנות את המוצר מחדש, וכבר ברור שסעיף ביטול/קיצור נסיעה לא ישווק באותה מתכונת קודמת, ואף, כפי הנראה, יוסר לחלוטין או שיוגבל לתקופה. תהליך החיתום לאחר מילוי הצהרת הבריאות יעודכן ומחלות רקע עשויות להיות 'מתומחרות' באופן שונה". עוד לדבריה, "באם יעד הנסיעה יהיה לארה"ב - נשלם מחיר מסוים ובאם נטוס ליוון - המחיר יהיה שונה. כפי הנראה, חברות הביטוח ישווקו פוליסה הכוללת כיסוי רפואי למקרה של קורונה בתנאים שיאושרו, בתמחור שונה ובחיתום שונה (תנאי הקבלה של המבוטח לביטוח). ייתכן כי יישקלו שינויים נוספים. כמה התמחור יהיה שונה? יש השערות רבות, אך צריך לזכור שבסופו של דבר חברות הביטוח יידרשו לאשר את תכולת הכיסויים והתעריפים מול המפקח על הביטוח, וכל זאת יקרה בתקופה הקרובה כפי המסתמן. כמו שאר ענפי הביטוח, גם ביטוח הנסיעות נמצא בפיקוח של רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר. כמו כן, סביר כי תידרש תקופה בה גם החברות ילמדו 'לחיות עם הנגיף' גם בהקשר הביטוחי וגם בהתייחס לתביעות. ייעשו התאמות ובסופו של דבר יציעו ביטוח חדש לנסיעות לחו"ל שכולנו נתרגל גם אליו".
ארה"בארה"ב
"באם יעד הנסיעה שלנו יהיה לארה"ב - נשלם מחיר מסוים, ובאם נטוס ליוון - המחיר יהיה שונה". צילום: 123rf לדברי בן משה, חלק מחברות ההייטק כבר אימצו לעצמן נוהל חדש לטיסות העובדים המתוכננות לחודשים הבאים כדוגמת צירוף אישור ביטוחי לכל עובד ובדיקת מטוש מספר ימים לפני הנסיעה. "ההסתגלות למצב החדש והחזרה של כולנו לשגרה, כמו גם של חברות התעופה, הינה תהליך הדרגתי ולכן בתקופה הקרובה אנחנו צפויים לראות שינויים בנהלי הטיסה וכן בכיסוי הביטוחי, שינויים אלו יאפשרו לנו לחזור לשגרת נסיעות ולמוצר ביטוחי חדש", אומרת בן משה.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםביטוח נסיעות לחו"לקורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: