אא

ביטלתם חופשה/טיסה בגלל המצב הביטחוני? קבלו את המדריך המלא של מה מגיע ומה לא

בעקבות פניות רבות שהתקבלו במועצה הישראלית לצרכנות מצד צרכנים שהזמינו חופשה בבית מלון או טיסה לקראת חג השבועות, המועצה עושה סדר במה שמגיע ומה שלא בגין ביטול החופשה/טיסה

צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק
חופשת חג השבועות של ישראלים רבים הייתה אמורה להראות לגמרי אחרת אילולא הבליח אל חיינו מבצע "שומר החומות" שטרף את כל הקלפים. בעקבות פניות רבות שהתקבלו במועצה הישראלית לצרכנות מצרכנים שעקב המצב הביטחוני המתוח החליטו לבטל את החופשה/כרטיס הטיסה שהזמינו, המועצה עושה סדר בבלגן עם מדריך של שאלות ותשובות כדלקמן:

הזמנתי חופשה למלון או צימר ואני חושש לצאת בגלל המצב. האם מגיע לי החזר כספי?

על פי הנחיות פיקוד העורף ניתן להמשיך בפעילות מסחרית, אולם לא ניתן לדעת אם במועד מתן השירות יהיו מגבלות. בנסיבות אלה, המועצה לצרכנות ממליצה לבדוק האם לצרכן עומדת הזכות לבטל את העסקה על פי הדין כללי או לחילופין להגיע להסדר עם בית המלון: אם המועד לביטול עסקת מכר מרחוק חלף והיה גילוי נאות בעניין מדיניות הביטול ואם יהיו מגבלות שלא יאפשרו לצרכן לגביע לבית המלון, מצופה כי הצדדים יפעלו לקיום החוזה באופן זה או אחר. למשל, לדחות את מועד הנופש למועד מאוחר יותר. הדבר עשוי לסייע למלון לשמור על לקוח נאמן. ישנן רשתות בתי מלון שבאו לקראת האורחים ונותנים למי שהזמינו חופשה היום או מחר את האפשרויות הבאות: לבטל ללא דמי ביטול רק ב-48 שעות מהיום, או לדחות את החופשה למועד אחר, או להגיע כרגיל לחופשה למרות המצב ואו לעבור למלון אחר באזור אחר בארץ אם מדובר ברשת שיש לה מה להציע. חשוב להסביר כי מי שהזמין חופשה שאיננה בתוך 48 שעות הקרובות, הרי שחלות עליו כל חובות תשלום באשר לדמי הביטול. משמע, מי שמתעתד לצאת לחופשה בשבועות הרי שאם יבחר לבטל אותה הרי שישלם דמי ביטול מלאים 100 אחוז כי אין מספיק זמן התראה מראש על ביטול החופשה. לעמדת בתי המלון, במקרה זה לא קיים מצב של סיכול מכיוון שמדובר במצב מלחמה. ובתי המלון לא אשמים בו ולא מחויבים לשאת בדמי הביטול. לעמדת המועצה לצרכנות, לא ידוע אם בית המשפט יכיר במצב הנוכחי כמצב של סיכול. על כן, אנו מברכים על כך שרשתות בתי מלון מתחשבות במצב הרגיש ומציעות פתרונות ללקוחותיהן. אם הוראות פיקוד העורף ימנעו מהלקוח נסיעה לבית המלון או אם הלקוח קיבל צו 8, ייתכן ועומדת לצרכן הזכות לבטל את העסקה ללא דמי ביטול. בכל אופן, הסדר לקיום ההתקשרות במועד אחר עדיף על ביטול חד צדדי.

מי אמור להשיב ארצה נוסע בחברת תעופה זרה החוששת לנחות בישראל ועל מי חלה חובת התשלום בהתחשב בעובדה שהנוסע שילם מראש כרטיס הלוך חזור לישראל?

על פי חוק שירותי תעופה (פיצוי לנוסע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), במקרה של שינוי כרטיס הטיסה מטעמי ביטחון הצרכן זכאי לשירותי סיוע וכרטיס חלופי עד ליעד אולם לא לתשלום פיצויים.

מהן זכויות הנוסע במקרה שחברת התעופה ביטלה את טיסותיה מישראל ואליה?

הצרכן זכאי לכרטיס טיסה חלופי או להחזר כספי, אולם לא לתשלום פיצויים משום שהטיסה בוטלה מטעמי ביטחון.

במידה ונתב"ג ייסגר שוב ובגלל זה טיסות לא תוכלנה להמריא כרגיל, מהם זכויות הנוסעים במקרה זה?

גם במקרה זה כמו במקרה הקודם, הצרכן זכאי לכרטיס טיסה חלופי או להחזר כספי אולם לא לתשלום פיצויים משום שהטיסה בוטלה מטעמי ביטחון.

בית המלון מאפשר לאורחיו לדחות את החופשה למועד אחר. מהם זכויות הלקוח ששילם מחיר גבוה יותר בתקופת חג, במידה וניתנת לו האפשרות לממש זיכוי בתאריך אחר שאולי זול יותר, האם המלון מחויב להחזיר ללקוח את ההפרש במחיר?

במקרים אלה, הכלל הוא כי על הצדדים לפעול לביצוע ההתקשרות "בקרוב" ולפעול בתום לב. כלומר במקרה זה, על המלון לספק תמורה הולמת לסכום ששולם, בעונה שבה הביקוש גבוה או לתת פיצוי בהתאם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםהמועצה הישראלית לצרכנות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: