אא

גאווה בניס: הכירו את הברים השווים של הקהילה הלהט"בית בבירת הריביירה הצרפתית

לעיר ניס יש רצועת חוף וטיילת אינסופית, עיר עתיקה ממגנטת, ארכיטקטורה מרשימה, מוזיאונים, מסעדות, שוק אוכל, קניות וכל מה שתייר מחפש בחופשת "סיטי ברייק" ומסתבר, שגם שפע של מקומות בילוי לתיירות הלהט"בית. יצאנו לסיבוב ברים ידידותיים לקהילה. תל אביב, מאחוריך

ניס, צרפת. צילום: ספיר פרץ ניס, צרפת. צילום: ספיר פרץ
ברלין, ברצלונה, מדריד, אמסטרדם ומיקונוס הם יעדים אהובים על הקהילה הלהט"בית. אבל, מה עם צרפת אתם שואלים? נכון, יש את פריז, מונפלייה, ליון ומרסיי עם קהילה להט"בית בולטת. אבל, מסתבר שגם ניס, בירת הריביירה הצרפתית, לגמרי חזק בסצנה. דגל צרפת ודגל הגאווה. צילום: Shutterstock
השלט I Love Niceהשלט I Love Nice
השלט I Love Nice בטיילת. צילום: Shutterstock העיר ניס, יעד אטרקטיבי כל ימות השנה הודות למזג אוויר נוח, הפכה לאחד המוקדים החדשים והמעניינים לתיירות הלהט"בית באזור הים התיכון, עם היצע מקומות בילוי ידידותיים לקהילה. ניס היא למעשה העיר הצרפתית הראשונה שקיבלה הכרה רשמית כיעד גאה, מחבק ומקבל - Nice Irisee Naturellement – מטעם ארגון התיירות הגאה העולמי ה-IGLTA. גם לשכת התיירות של ניס חברה בארגון זה באופן מלא ורשמי. מקומות הפונים לקהילה ומקומות ידידותיים לקהילה, עברו הכשרה מיוחדת לפנייה לקהילת הלהט"ב, הנוהרת לכיוון הריביירה. לשכת התיירות של ניס, אפילו הפיקה מגזין מיוחד (בשפות אנגלית וצרפתית) המרכז את כל המידע הרלבנטי לקהילה הלהט"בית המבקרת בעיר. החל ממקומות לינה, דרך בתי קפה ומסעדות ועד אירועים וארגונים. יצאנו לבדוק מקרוב מה מציעה ניס לקהילה הלהט"בית ואלה הן ההמלצות שלנו (רק יש להצטייד בתעודת מתחסן, צילום בטלפון גם בסדר, אחרת לא ניתן להיכנס למקומות המוזכרים להלן):

Malabar Station

אחד הברים הפופולריים והוותיקים בעיר נמצא ברחוב בונפרטה, ממש על המדרכה הצבועה בצבעי דגל הקשת של הקהילה. המקום מעוצב כצינוק של תחנת מטרו. הבר, הכולל "מרפסת" בפי המקומיים, חלקו פנימי וחלקו חיצוני, ברחוב. במקום יש חדרי חושך ואזור משחקים ובעיקר, ברמנים נחמדים. הבר פעיל כל יום מהשעה 18:00 ועד 02:30 לפנות בוקר. לקראת חצות, החלק החיצוני נסגר והקהל הנשי (האמיתי), שעד אותו רגע התקבל בברכה, נאלץ לסיים את החגיגה ולעזוב. הפעילות עוברת לתוך הבר והכניסה אפשרית לגברים בלבד. במקום מתקיימים אירועים מיוחדים שכדאי לעקוב אחרי הפרסומים.

Le Red Cafe

בית הקפה "אדום" ממוקם ברחוב 9 Rue Halevy, לא רחוק מהטיילת המפורסמת של ניס (מאחורי מלון "מרידיאן"). המקום מקבל בברכה את כולם, גברים, נשים ואפילו כלבים. במקום מתקיימות הופעות דראג קווין ודיג'יי. בשעות הצהריים ואחה"צ המקום מתפקד כמסעדה/בית קפה לכל דבר ובשעות הערב הופך יותר לבר. בדלפק של הבר, אגב, מונחות צנצנות זכוכית עם סוכריות וקונדומים בחינם.
ניס, צרפתניס, צרפת
Le Red Cafe, ניס, צרפת. צילום: ספיר פרץ
ניס צרפתניס צרפת
גברים, נשים וכלבים מוזמנים להופעות דראג קווין. צילום: ספיר פרץ

Cafe Snset

לקראת סופה או תחילתה (תלוי מהיכן אתם מגיעים) של הטיילת של ניס, לא רחוק מהשלט I Love Nice – נמצא בית הקפה סנסט. המקום ידידותי מאוד לקהילה ולאחרונה גם מקום מפגש להתחלת הערב.

Le Six

ליד שוק הפרחים של העיר ומספר מסעדות איטלקיות (שאגב פחות מומלץ לאכול בהן), ברחוב 6 Rue Raoul Bosio, נמצא Le Six, בר מועדון קטן יחסית ודי צפוף יש לציין אבל עם אווירה מרימה, ברמנים חתיכים וקהל מגוון, צעירים ומבוגרים. ללא ספק אחד המקומות המבוקשים עם הופעות מיוחדות ודי.ג'יי. פתוח כל יום וכדאי להתעדכן בעמוד הפייסבוק של המועדון.
ניסניס
בירת הריביירה הצרפתית, ניס. צילום: Sutterstock

Le Glam

מועדון Le Glam, שנמצא ברחוב - 6 Rue Eugene Emmanuel, הוא לחלוטין מותג זוהר ואגדי בחיי הלילה בניס. זה המקום לבלות בו בסופי שבוע, אחרי שמתחילים את הערב באחד המקומות שהוזכרו כאן קודם לכן. די.ג'יי מקומיים, דיסקו, האוס, הופעות דראג ומה לא. כולם מתקבלים בשמחה. המקום פתוח בימים שישי-שבת-ראשון החל מהשעה 23:00. הכניסה בתשלום כוללת משקה ראשון חינם. יש מקום להפקיד ביגוד בעלות סמלית. אם תגידו שאתם מישראל, יש מצב שהשיר "תל אביב" בביצועו של עומר אדם יתנגן ברקע. השיר מאוד פופולרי כרגע במועדון וכמובן, דנה אינטרנשיונל.

קרנבל Queernaval

הקרנבל המפורסם של ניס - קווירנבל (קוויר היא מילה נוספת לתיאור להט"ב וביחד עם המילה קרנבל מקבלים קווירנבל), יערך ב-18 בפברואר. בשעה 20:00 (נכון לכתיבת שורות אלה), 4 משאיות יסתובבו בכיכר מסנה Massena המרכזית בעיר.

צבעי דגל הגאווה גם במעבר חצייה

ברחוב Rue Bonaparte, בין רחוב בוייר (Rue Boyer) לכיכר עץ האור (Place du Pin), נמצאת המדרכה הכי שמחה שיש הצבועה (כרגע בכחול בלבד) בצבעי דגל הקשת המזוהה עם הקהילה ונשאלת השאלה, מתי תהיה מדרכה כזו גם בתל אביב הממתגת עצמה כבירה עולמית של התיירות הגאה?
צבעי דגל הגאווה גם במדרכה בניסצבעי דגל הגאווה גם במדרכה בניס
צבעי דגל הגאווה גם במעבר חצייה בניס. צילום: יניר הורוביץ

המלצת מסע: מה עוד לראות בניס?

שוק הפרחים חוץ מפרחים, שווה לבקר בשוק Cour Saleya Market בזכות שפע של דוכני גבינות, ירקות, פירות ועוד. כך למשל, על סלסילת פטל/אוכמניות טריים תשלמו 4 אירו ו-3 אירו על קופסת תמרים תוצרת ישראל. בשוק יש גם דוכנים לממכר מעין פיצה עשויה חומוס שאי אפשר להפסיק לאכול (3 אירו לסלייס).
ניס, צרפתניס, צרפת
תמרים מישראל בשוק בניס. צילום: ספיר פרץ העיר העתיקה בין סמטאותיה הנפלאות של העיר העתיקה היפה של ניס, כיף ומומלץ ללכת לאיבוד. חנויות בוטיק קטנטנות, מסעדות וגם הבית של הצייר מאטיס - מבנה צהבהב בן ארבע קומות בו התגורר האמן. לא הרחק משם, נמצאת הגלידרייה המיתולוגית המכונה "פינוקיו", המציעה למעלה מ-100 טעמי גלידה שונים ומשונים כמו קוויאר ופואה גרא. התור המטורף מעיד על הפופולאריות של המקום.
ניס צרפתניס צרפת
סמטאות ציוריות בעיר העתיקה של ניס. צילום: ספיר פרץ מוזיאון מארק שאגאל אחד המוזיאונים המרשימים בעיר, מנציח ומוקיר את יצירותיו המרהיבות של האמן היהודי מארק שאגאל ברובע הצפוני של ניס. כניסה: 10 אירו. מוזיאון מארק שאגאל. צילום: ספיר פרץ
ניסניס
כיכר בניס. צילום: Sutterstock כך הכיכר נראית בלילה. צילום: ספיר פרץ הכותבים היו אורחים של לשכת התיירות של צרפת - Atout France. יניר הורוביץ הוא בעלי חברת "יניר טיילור טורס" - טיולים לחו"ל בהתאמה אישית וחבר בארגון IGLTA.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםניסהריביירה הצרפתית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: