אא

דרכון ירוק גרסת יאט"א: IATA PASS - הדרכון החדש של ארגון התעופה הבינלאומי

ארגון יאט"א שוקד בימים אלה על קידום "דרכון ירוק", ה-IATA PASS, במטרה לחבר את העולם באמצעות פתרון גלובאלי מאובטח. קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א בישראל, מסביר

צילום: 123rf צילום: 123rf
פתיחת השמיים והגבולות הייתה תלויה עד היום בתוצאות בדיקות קורונה בשדות תעופה. כעת, מצטרפת לבדיקות גם אינפורמציה אודות החיסון אותו ביצע הנוסע. בשני המקרים, גם בנוגע לבדיקות וגם בנוגע לחיסונים, נדרשת מערכת מוגנת, אמינה ובטוחה המקובלת על רשויות שונות ברחבי תבל - מערכת שיכולה לנהל את המידע הקריטי הזה. עולם התעופה מאופיין, מאז ומעולם, באחידות ובסטנדרטים גלובאליים. ניהול מידע הנוגע לבדיקות וחיסוני קורונה, לא יהיה שונה מהמקובל. אחד מתחומי הפעילות המרכזיים של ארגון IATA הוא יצירת סטנדרטים לייעול אינסוף תהליכים הקשורים לעולם התעופה כגון כרטיס הטיסה האלקטרוני, או mobile boarding pass ועוד.
קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א ישראלקובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א ישראל
קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א ישראל. צילום באדיבות זוסמן בימים אלה שוקד הארגון על קידום ה-IATA PASS - פתרון שעשוי לענות על צורך חיוני במטרה אחת מרכזית: לחבר שוב את העולם בפתרון גלובאלי ומאובטח. ה-IATA PASS או לצורך העניין כל פתרון אחר דוגמת מה שמכונה בישראל "דרכון ירוק", צריכים לתת מענה למאפיינים הבאים: שמירה על פרטיות - לאפשר לנוסעים שליטה מוחלטת על המידע האישי שלהם תוך שימוש בטכנולוגיות סטנדרטים וחוקי הגנת פרטיות עדכניים. הפתרון שמקדמת IATA ישמר בצורה כזו בטלפון הסלולארי של הנוסע ורק הנוסע יחליט איזה מידע הוא מעביר לגורם כלשהו כגון חברת התעופה או רשות של מדינה. המידע לא יאוחסן באף מאגר מידע מרכזי. אימות זיהוי - בהתבסס על סטנדרטים שפותחו על ידי ארגון התעופה של האו"ם, ICAO, אשר מסייעים לבצע התאמה בין נתוני הדרכון הביומטרי ותמונת הסלפי של הנוסע המחזיק בטלפון, כך יוודא כי המידע הקיים בטלפון בנוגע לבדיקה או החיסון אכן משויך לאותו נוסע או נוסעת המחזיקים בטלפון. אימות מידע - פתרון ה-IATA PASS יאמץ הנחיות של ארגון הבריאות העולמי בדבר אמיתות ונכונות המידע אודות הבדיקות או החיסונים על פי דרישות המדינות. ללא מגע יד אדם - פתרון שיאפשר ביצוע הליכים שונים בשדה התעופה ללא מגע לשם שמירה על בריאות ציבור הנוסעים. מסקר שערכה IATA התברר כי 70% מהנוסעים חוששים מהגשת הטלפון או הדרכון או כרטיס העלייה למטוס לנציגים השונים בתהליך. הפתרון המוצע יאפשר תהליך contact less. בכוונת IATA להציג פתרון זה בתחילת הרבעון הראשון של 2021 גם לאייפון וגם לאנדרואיד מתוך כוונה לחבר שוב את העולם במקביל להפצת החיסונים ברחבי תבל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםיאט"אדרכון ירוק

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: