אא

היכונו: בקרוב תצטרכו להגיש בקשת כניסה למדינות האיחוד האירופי

החל ממאי 2023 אזרחים ישראלים ואזרחים של 62 מדינות נוספות, ידרשו להגיש בקשת כניסה לאיחוד האירופי. כל הפרטים על המהלך החדש וכמה זה יעלה?

בניין האיחוד האירופי בבריסל. צילום: shutterstock בניין האיחוד האירופי בבריסל. צילום: shutterstock
אחרי שנראה כי התגברנו ועברנו את כל הגבלות הקורונה, בקרוב תצטרכו להתרגל להגבלה חדשה בנסיעות לאירופה. החל מ-2023, הנוסעים למדינות איחוד האירופי ידרשו לשלם 7 אירו עבור ״ויזת כניסה״. יש מי שקורא לזה ״מס ביקור״, אך לפי ג׳יין קלאוד ג׳נקר, נציב האיחוד האירופי, ההחלטה על הפעלת המערכת החדשה, שהוכרזה כבר ב-,016 נועדה ״לדעת מי חוצה את הגבולות שלנו. בדרך הזאת נוכל לדעת מי מטייל באירופה עוד לפני שהם מגיעים לפה״, ציין. המערכת החדשה עונה לשם ״ETIAS״ ונועדה כדי ״לסייע באיתור והפחתת פשע וטרור, ולעכב הגירה לא סדירה״. עם המערכת, ישראלים ומבקרים מ-62 מדינות אחרות, עדיין יוכלו לנסוע ללא ויזה ברוב מדינות אירופה. מערכת המידע וההרשאות לנסיעות באירופה היא תהליך אלקטרוני לסינון מראש של מבקרים ב-26 מדינות אזור השנגן שלא נדרשים לוויזה. בדומה ל-ESTA האמריקאי, שבו מדינות שבתוכנית לא נדרשות להנפיק ויזה, אלא לשלם תשלום של 15 דולר מראש עבור כניסה. המערכת של האיחוד האירופי תצליב את פרטי המבקרים עם מאגרי מידע ממשלתיים ורשימות מעקב לפני מתן אישור כניסה. המידע שנאסף ישמש גם במעקב אחר נתונים למטרות עסקים ותיירות. עוד המערכת מכסה מדינות אירופיות שהן חלק מהסכם באזור שנגן, האזור החופף ברובו את האיחוד האירופי, עם תוספת של איסלנד, נורבגיה, שוויץ, וליכטנשטיין.

מי צריך להגיש בקשה לכניסה לאיחוד האירופי?

כל אזרחי ישראל ואזרחים של 62 מדינות שלא באיחוד האירופי שאינן נדרשות להגיש בקשה לוויזה, יזדקקו לאישור ETIAS כדי להיכנס לאיחוד האירופי לביקורים של עד 90 יום, לרבות נוסעי מעבר. כך שגם אם אתם עושים קונקשן באירופה, תדרשו לקבל אישור כניסה. עוד הבהירו כי מי שיבקש ויזה לאיחוד, לא יידרש למלא בקשה במערכת. לשם הבהרה, אזרחים ישראלים ידרשו להגיש בקשת כניסה לאירופה שכאמור תהיה תקפה לשלוש שנים, ותעלה 7 אירו. יש לציין שמדובר בתהליך מהיר וקל, ואינו דומה לתהליך הגשת הוויזה האמריקאית שאנחנו מכירים. מימין: המדינות שתדרשו להציג אישור כדי להיכנס. משמאל: המדינות שידרשו למלא את הבקשה

מתי המערכת תכנס לתוקף?

כאמור, המערכת תוכננה עוד ב-2016, אך רק במאי 2023 היא צפויה להיכנס לתוקפה. בשלב זה, חברות תעופה ומערכות תחבורה אחרות ידרשו לבדוק אם ניתן אישור ETIAS לפני שהם מעלים נוסעים, והמבקרים יידרשו להשלים את תהליך הבקשה לפני הנסיעה. בגבולות היבשה, המבקרים יכולים למלא את הבקשה במערכת אלקטרונית פיזית.

אישור בתוך דקות ספורות

לפני הנסיעה לאירופה, תצטרכו להיכנס לאתר של ETIAS, להזין את פרטי הדרכון, שם, תאריך ומקום לידה, כתובת דואר אלקטרוני, מספר טלפון וכרטיס אשראי. עוד תדרשו לספק את היעד הסופי, ולענות על כמה שאלות רקע ופרופיל. באתר ETIAS מציינים כי משך מילוי הטופס צפוי לארוך כ-10 דקות. עבור רוב המועמדים, האישור יינתן בתוך מספר דקות. עם זאת, במידה ואחד מהפרטים יעורר את חשד המערכת, הבקשה שלכם תידרש לעבור אישור ידני שצפוי לארוך זמן. לאחר מכן, המבקש יכול לתקן את המידע שהוזן בצורה לא נכונה או לערער על הדחייה.

בשורה התחתונה

אין צורך לנקוט בפעולה מידית במידה ואתם מתכננים לבקר באירופה, אך תהיו מוכנים להשקה במאי 2023 כשתצטרכו לעבור שלב נוסף בדרך לטיול ולשלם עמלה נוספת בתהליך. אנחנו כמובן נעדכן מיד כשהדרישה תכנס לתוקפה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםויזהאיחוד אירופי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: