אא

הדרן בלב ים: הצצה ראשונה ל-Encore

מיליארד דולר הושקעו בבנייתה, וזה ניכר בכל פינה: 20 קומות, 36 ברים, 27 מסעדות, סטארבקס, מסלול מרוצי מכוניות, קזינו, דיוטי פרי, ספא, מתחם יוקרה לנוסעים שיכולים להרשות לעצמם ועוד. הכירו את החדשה של NCL - ה-Encore. יצאנו להפלגת השקה ואנחנו רוצים הדרן. צפו

הושקה רק באחרונה - אניית ה-Encore של NCL. צילום יחצ ncl הושקה רק באחרונה - אניית ה-Encore של NCL. צילום יחצ ncl
  שמעו סיפור צהוב-זרחני. אנדי סטיוארט, נשיא נורוויג'ן קרוז ליין (NCL) היוצא, הגיע למסיבת עיתונאים באירוע השקת ה-Encore, אניית הנוסעים החדשה של החברה, לבוש חליפה שחורה נאה. אבל, הגרביים הצבעוניות-זרחניות-מפוספסות שגרב, זה כבר סיפור אחר לגמרי. ולא רק הוא. פונקציה בכירה נוספת בהנהלת החברה הופיע במסיבת העיתונאים, בה השתתפו עשרות עיתונאים מכל העולם (גם אנחנו היינו שם), בחליפה שחורה מחויטת עם טוויסט של גרביים ססגוניות. למקרה שלא ידעתם, יש מחקרים שטוענים שאנשים כאלה, שנוטים להוסיף טאץ' עיצובי של צבע והדפסים לגרביים שלהם, הם לרוב אנשים מוכשרים, מוצלחים, שאפתנים ולא מרגישים מחויבות לנורמות. ועם סיפתח צבעוני שכזה, קצה נפשנו בדיבורים ואצה רצה לחקור ולגלות מה יש באנייה שעלתה כמעט מיליארד דולר טבין ותקילין ירקרקים, שהם אגב, פי 3 מתקציב משרד התיירות הישראלי כולו שעומד על 1.2 מיליארד שקל.   קבלו אותה: ה-Encore. צילום: יחצ ncl   זה שנכנס וזה שיוצא: מימין, אנדי סטיוארט, נשיא נורוויג'ן קרוז ליין היוצא והארי סומר הנכנס. צילום: ספיר פרץ-זילברמן   הגרביים המדוברות. צילום: ספיר פרץ-זילברמן   ncl שיק. בכיר נוסף בחברה שהגיע עם חליפה וגרביים צבועיות. צילום: ספיר פרץ-זילברמן  
כך זה נראה. צפו ומה מקבלים במיליארד דולר? מגה-אנייה - או כפי שניק וילקינסון, סגן נשיא NCL קורא לזה: "ריזורט צף" - בגובה של 20 קומות, באורך 335 מטרים, במשקל 170 אלף טון ומקום עבודתם של 1,700 אנשי צוות הנותנים שירות ל-3,998 נוסעים. ה- Encore (אנייה מספר 17 של NCL), מגיעה גם עם לא פחות מ-36 ברים שונים לבחירה: פאב אירי, בר עם הופעות של להקת קאבר לביטלס (שנשמעים ונראים בדיוק כמו המקור), בר וויסקי, בר סיגרים ועוד. יש גם חדר אוכל ("גארדן קפה") ענק עם עשרות עמדות מזון של אוכל, אסייתי איטלקי, צמחוני ומה לא. ברחבי האנייה פזורות 27 מסעדות נוספות שמרביתן בתשלום נוסף, לצד בתי קפה שהפופולארי שבהם הוא ה-סטארבקס. יש חנויות דיוטי פרי (בעיקר של מותגי יוקרה), קזינו גדול ומאובזר במכונות מזל, שולחנות בלאק ג'ק, פוקר ועוד. בתיאטרון המרכזי עולות מדי ערב הופעות ברודווי לחובבי הז'אנר. לאוהבי העיסויים, בסיפון מתחם ספא רחב ידיים עם כל השכלולים: סאונות, חדר שלג, חדר מלח, חדרי טיפולים, חדר כושר מאובזר ואזורי הירגעות עם כיסאות מחוממים וחלונות ענק לעין צופיה לים. אה, ויש גם מתחם פרטי המכונה Haven (חוף מבטחים) השמור לסביוניסטים ומעלה. אפשר לומר שהמתחם הזה הוא למעשה אנייה קטנה בתוך אנייה גדולה עם סוויטות, מסעדות, בריכה פרטית ושירותי קונסיירז' ובאטלר אישי (משרת אישי, בעברית מדוברת).   בר עם הופעות של להקת קאבר לביטלס שנשמעים ונראים בדיוק כמו המקור. צילום: יחצ ncl

  אנייה קטנה בתוך אנייה גדולה: מתחם Haven  לסביוניסטים ומעלה. צילום: יחצ Ncl   מקלחת חמימה ועין צופיה לים. מקלחת בסוויטה במתחם Haven. צילום: ספיר פרץ-זילברמן

250 שפים ו-250 אלף ארוחות ביום

עם כל הכבוד לאנייה ולפאר שלה, ויש כבוד, רמת ומגוון האוכל המוגשים בה חשובים לא פחות. שאלנו את השף האחראי על הקולינריה באנקור, כריסטיאן פראטסון (Christian pratson), איך זה עובד במספרים וזו תשובתו: "אנחנו מכינים 250 אלף ארוחות ביום. בספינה בגודל הזה אנחנו מכינים כ-360 ק"ג בייקון רק לארוחת הבוקר, 900 ק"ג עוף, 1,300 ק"ג בשר ו-5,000 ביצים במינימום". וכמה קינוחים? שאלנו. תשובה: "כמה שאפשר לאכול. הרבה סוכר". עוד לדבריו, באנקור מועסקים 250 שפים מכל העולם. "הם מתחילים לעבוד ב-2 לפנות בוקר ומסיימים אחרי חצות". עוד לדבריו, אנחנו מבשלים כל יום לאותו היום. לכן, 95% מהייצור של הדברים, אנחנו עושים לבד. יש לנו מאפיה משלנו שבה אנחנו אופים את כל הלחמים, יש לנו קצביה משלנו, אנחנו מטפלים בכל מה שקשור להכנה של הירקות והכל בהיקפים מאוד גדולים". עוד שאלנו, מה עושים עם כל האוכל שאנשים לא אוכלים? תשובה: "אי אפשר לעמוד במדיניות של אפס בזבוז מזון, אבל מכיוון שיש לנו היסטוריה ארוכה בתחום הזה, יש לנו שליטה די טובה בנושא. אנחנו קוראים לזה שיטת הרמזורים: אם האוכל ממשיך לצאת מהמטבח, זה אומר אור ירוק ואנחנו ממשיכים לייצר. למשל במסעדת 'מנהטן' באנקור, בה אנחנו מגישים מדי יום תפריט שונה לארוחת ערב אנחנו מכינים 10 ארוחות בו-זמנית. כך שכל עוד אנשים ממשיכים לבוא למסעדה, אנחנו ממשיכים לייצר עוד ועוד ארוחות. אנחנו לא מכינים ליום המחרת, וכך אנחנו שולטים בבזבוז המזון". ומה אתם עושים עם כל האוכל שכן נשאר? התעקשנו. תשובה: "תעשיית הספנות בעלת מודעות מאוד גבוהה למיחזור. אנחנו אוספים את כל הנייר, הפלסטיק, האלומיניום והזכוכית, גורסים וממזערים מה שניתן ומעבירים למיחזור בנמלים השונים. חלק מהפסולת אוכל אנחנו משליכים באזורים של מים בינלאומיים".  
מראיינת: ספיר פרץ-זילברמן. צילום: עידו רימון

הנאה מופלגת: מירוצי מכוניות ומציאות מדומה

גילוי נאות. כל העניין הזה של מציאות מדומה לא ממש דיבר אלינו, עד שהגענו ל-Encore. בקומה ה-16 שלה, יש מתחם מציאות מדומה מטורף, שמטריף ילדים ומבוגרים כאחד. מרכיבים משקפי מציאות מדומה וצוללים/טסים לעולמות אחרים, אפלים, מסוכנים ומרטיטים בג'יפ, במכונית מירוץ, במצנח רחיפה או סתם במבוך עם חייזרים מצמררים. ניסינו הכל, ובמקום הראשון: ביקור מטורף בפארק היורה עם טי רקס שמאיים לנשנש אתכם, אלמוזאורוס ארוך הצוואר שמאיים לרמוס וקוברה אימתני שמאיים להכיש. שוס אחר, נמצא בסיפון העליון של האנייה: פארק מים ומסלול מירוצי מכוניות קארטינג הנחשב לאחד הארוכים בלב ים: 335 מטרים של עיקולים עקלקלים. בקיצור, לא מצ'עמם.   קרטינג בלב ים מישהו? מסלול מרוצי מכוניות על סיפונה של ה-encore. צילום: יחצ ncl

  חדר טיפולים בספא של האנקור. יש גם חדר שלג וחדר מלח. צילום: ספיר פרץ-זילברמן

 

משתגעים על קרוזים: ישראל מדורגת במקום ה-7

מסתבר שאנחנו, הישראלים, מתים על קרוזים. במסיבת העיתונאים המדוברת ב- Encore, אמר אימון פרין, סגן נשיא ומנכ"ל בריטניה, אירלנד, מזרח תיכון ואפריקה בנוריג'יאן קרוז ליין שהשוק הישראלי, שהיה בעבר שוק קטן מאוד, צמח מאוד ב-5 השנים האחרונות "וכיום ישראל מדורגת במקום השביעי בעולם הקרוזים". אימפריה של ממש.

מניו יורק לברמודה או ממיאמי לקריביים? כמה יעלה לשוט ב-Encore?

אניית הנוסעים החדישה צפויה להיכנס החל מ-2020 לשירות בשני קווים: מניו יורק לברמודה וממיאמי לקריביים. והמחירים? למשל, קרוז בן שבוע ימים שיצא ב-29 במארס 2020 מיאמי עד מיאמי דרך הקריביים, עם עצירות במגוון יעדים יעלה: קבינה פנימית - החל מ-779 דולר לאדם בחדר זוגי כולל מיסים. קבינה חיצונית עם חלון - החל מ-967 דולר לאדם בחדר זוגי כולל מיסים. קבינה עם מרפסת - החל מ-1,080 דולר לאדם בחדר זוגי כולל מיסים.   אם נרוץ מספיק מהר נתפוס את הקרוז הבא עם האנקור? חדר הכושר באנייה. צילום: ספיר פרץ-זילברמן

 

היום לפני 53 שנים: האנייה הראשונה של NCL במספרים

Norwegian Sunward - האנייה הראשונה של נוריגי'אן קרוז ליין שנת ייצור: 1966 משקל: 8,666 טון (לעומת 170 אלף טון של ה-Encore) מספר נוסעים: 558 (לעומת 3,998 נוסעים ב-Encore) מספר אנשי צוות: 220 (לעומת 1,700 אנשי צוות ב-Encore)   האנייה הראשונה של ncl. צילום: יחצ ncl הכותבים היו אורחי נוריגי'אן קרוז ליין ב-Encore    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםתיירותמבזקיםוידאוNCLencore

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: