אא

הסתיים מצעד הגאווה ה-23 של העיר ת״א, שנערך תחת הכותרת "חזרה לגאווה"

חולדאי: "לכל מי שיקראו לכם ולכן לחזור לארון, אנחנו נגיב "בחזרה לגאווה"

מצעד הגאווה, בת״א. צילום: נטע גפני מצעד הגאווה, בת״א. צילום: נטע גפני
מצעד הגאווה ה-23 הוזנק כאשר מעל 20 אלף צועדים וצועדות בתל אביב-יפו בקריאה לשוויון לכל המגדרים.

מעט לפני השעה 12:00 הוזנק המצעד על ידי ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי והחלה תהלוכת הצועדות והצועדים מספורטק צפון, לאורך שדרות רוקח, ועד גבעת המופעים בגני יהושע.

התהלוכה מלווה ב-10 משאיות ועליהן רקדנים ודיג'ייאים של מיטב הליינים הגאים בעיר. השנה לראשונה תשתתף משאית נוער של המרכז הגאה והמחלקה לנוער ולצעירים בשיתוף איגי ובית דרור ומשאיות עירוניות של עיר עולם ותיירות עם משאית ״תל אביב טק״ עם הליין PAG ומשאית נשים של הרשות לחוסן ושוויון חברתי וליין הנשים "בואי". את ההפנינג שנערך בנקודת ההזנקה הנחו שלמור שטרוזמן, סוזי בום ונדב בורנשטיין ונאמו מהמערכת הפוליטית, ראשי מפלגות ושרים – שר החוץ יאיר לפיד, שרת התחבורה מירב מיכאלי, השרה לשוויון חברתי מירב כהן וסגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הגאווה מיטל להבי. כמו כן, הופיעו סטפאן, אתי ביטון, לישי שלמן ואריקה היסטריקה. מדברי ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי בהזנקת המצעד: "אין אירוע שאני שמח להזניק בכל שנה יותר ממצעד הגאווה.

השנה האחרונה הייתה שנה לא פשוטה לקהילה בישראל, כשמהפכת ה-metoo החלה לסדוק סופסוף גם את חומת השתיקה הקהילתית העבה והגבוהה. אבל היא הייתה גם שנה טובה, כזו שבה שופטת הכדורגל ספיר ברמן והתאחדות הכדורגל הוכיחו שאפשר אחרת. שנה שבה שר הבריאות אסר על טיפולי המרה, ביטל את האיסור המטופש על תרומות דם מהומואים ואישר תהליכי פונדקאות בארץ לזוגות גברים. כן, יש עוד דרך ארוכה ללכת, אבל ב-2022 כבר ברור שרוב הציבור תומך בזכויות שוות לקהילה. ואפילו שרוב הקואליציה, שלא יכולה להסכים בימים אלה על כלום, תומכת בזכויות שוות לקהילה. ולכן, לכל מי שיקראו לכם ולכן לחזור לארון, אנחנו נגיב "בחזרה לגאווה". לכל מי שיעזו לחזור ולאיים, אנחנו נגיב "בחזרה לגאווה". לכל מי שינסו להחזיר את ההישגים שכבר הושגו אחורה, אנחנו נגיב "בחזרה לגאווה"! תל אביב-יפו תמיד הייתה ותמיד תהיה הבית של כל טרנסג'נדר וטרנסג'נדרית, של כל לסבית, של כל הומו, של כל בי, של כל קוויר או קווירית. לא משנה לנו איפה את גרה, לא אכפת לנו מה ההרכב המשפחתי שלךָ – פה תמיד תהיי שייכת, פה תמיד יהיה לךָ מקום. חג גאווה שמח!"

רון חולדאי. צילום:גיא יחיאלי,רון חולדאי. צילום:גיא יחיאלי,

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומוזיקת תיק הגאווה, מיטל להבי: ״תל אביב יפו גאה בקהילה הגאה שלה, קהילה חזקה וגאה - שמסמנת את כוכב הצפון לכולן ולכולם״.

בסיום התהלוכה מחכה לצועדות ולצועדים מסיבת ענק בגבעת המופעים עם הופעות על במת הגאווה ובמת האהבה -

• במת הגאווה – הבמה המרכזית בהנחיית בל אגם ומגי אזרזר ובהשתתפות האמנים והאמניות המובילים, בהם (לפי סדר הא'-ב'): אגם בוחבוט, אנה זק, דניאל גבאי, האחיות כרקוקלי, הראל סקעת, ואלרי חמתי, זהבה בן, יסמין מועלם, לירן דנינו, מיכאל בן דוד, נונו, נסרין קדרי, רביב כנר, רוני דואני, שחר סיאול. וביחד איתם ינגנו ויופיעו על הבמה מיטב הדיג׳ייז מחיי הלילה של הקהילה הגאה בעיר.

• *במת האהבה* - הופעה של הזמרת הבינלאומית איגי אזילה ודיג'ייאים מחו"ל. הבמה תמוקם בסמוך לבמה המרכזית. בין הדיג'ייאים שינגנו על במות המצעד (לפי סדר א'-ב'): איל גאני, איתי גאלו, אפרת נעמן, גולן מלכה ועדן זגרון, דניאל זקא, יואב ארנון וינון יהל, מוטי סעדיה, ערן טל, רד אקסס, שגיא קריב, שי הללי זיו ושקד דוידוביץ'.

צילום: גיא יחיאלי, עיריית תל אביבצילום: גיא יחיאלי, עיריית תל אביב

מצעד הגאווה הוא נקודת השיא בחגיגות חודש הגאווה בעיר, שנערכו השנה תחת הכותרת "חזרה לגאווה". במסגרת שלל אירועי הגאווה, שמטרתם לעסוק בסוגיות שונות הנוגעות לקהילה, התקיימו כנסי בריאות וחינוך, כנס מתגייסים, פיקניק משפחות, רייב נשים ושאר אירועי תרבות. גם פסטיבל הוויגסטוק המיתולוגי חזר לגן העצמאות. בנוסף, במהלך החודש כולו התקיימו על ידי המרכזים הקהילתיים בעיר, בשיתוף המרכז הגאה, אירועי "גאווה בשכונה" ברחבי השכונות בעיר.

צילום: גיא יחיאלי, עיריית תל אביבצילום: גיא יחיאלי, עיריית תל אביב
צילום: גיא יחיאלי, עיריית תל אביבצילום: גיא יחיאלי, עיריית תל אביב
 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: