אא

גם אתם לא מוצאים תור במשרד הפנים? הכלי שיעזור למצוא תור לחידוש הדרכון

ניסן מזוז, מהנדס תוכנה, ניסה לקבוע תור לחידוש הדרכון. כשהוא ראה שהפעולה לאיתור תור חוזרת על עצמה שוב ושוב ומניבה בעיקר תוצאה שלילית - החליט לכתוב בוט שמעדכן אותו בצורה אוטומטית ברגע שנפתחים תורים. כעת הפיתרון זמין לכולם, וגם אתם יכולים ליהנות ממנו

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock
משרד הפנים לא מצליח לעמוד בקצב בקשות חידוש הדרכונים, ולכן גם אפשר בצורה חריגה למי שמחזיק בשני דרכונים (ישראלי וזר) לצאת עם הדרכון הזר, במידה והישראלי לא בתוקף. ישראלים רבים מתלוננים על העומסים ועל כך שאי אפשר למצוא תורים, כשברשת ניתן למצוא עצות לבדוק את אתר משרד הפנים בין שבע לתשע בבוקר, או במקרה הגרוע ביותר - לגשת לנתב״ג ולהנפיק דרכון חדש (זמני לשנה) בעלות גבוהה. אך גם לזה אומת הסטארט-אפ התגייסה, כשניסו מזוז, מהנדס תוכנה, יצר בוט בטלגרם שמעדכן על תורים פנויים. כך גם אתם תוכלו להשתמש בפיתרון היצירתי של מזוז.

״שמתי לב שהפעולות לבדוק את התורים לא הגיוניות״

״כמו כולם, אני מתכנן לטוס בקרוב והתחלתי לחפש טיסות ובאיזשהו שלב אמרתי שאולי כדאי לבדוק את התוקף של הדרכון שלי כדי לבדוק שיש לי את היכולת, ואז הבנתי שהתוקף שלו לעוד חודש. אמרתי בסדר - מה הבעיה? אני אלך ואחדש אותו ויהיה בסדר. בעצם תכננתי טיסה לעוד חודשיים. ואז באמת נכנסתי למערכת זימון תורים של מרשם האוכלוסין ואתה מבין שהתור הכי קרוב זה באמצע יולי. היום זה לדעתי באמצע אוגוסט, משהו כמו 3 חודשים. התחלתי לכתוב בקבוצות, להסתכל והבנתי שכל יום נפתחים תורים חדשים והדרך היחידה להקדים את התור ולא לחכות 3 חודשים זה באמת לנסות לדוג את אותו התור שנפתח. במשך יום יומיים נכנסתי למערכת, ניסיתי לדוג תורים ולא הצלחתי״, אמר מזוז בריאיון עם חדשות פספורט הבוט שמעדכן על תורים לחידוש דרכון. צילום מסך ״שמתי לב שהפעולות שאני מבצע הן לא הגיוניות, אני נכנס למערכת, אני מזין את הטלפון שלי, את התעודת זהות ומתחיל לרוץ בין כל אחת מהלשכות ולבדוק אם יש תור פנוי. תהליך שהוא מאוד מייגע, וזה משהו שאתה צריך לעשות על בסיס קבוע כדי לקבל את התור. מצאתי את עצמי במשך כל שעה במהלך היום עושה את עצמי אותו הדבר, השקעתי 10-15 דקות כל פעם ואמרתי שזה לא הגיוני ואין מצב שאני ממשיך לעשות את זה, ואמרתי בוא נכתוב איזושהי אוטומציה, ישבתי סופ״ש, כתבתי בוט שבעצם מייצר אוטומציה לאותו תהליך שאני עשיתי בצורה ידנית. מזינים את התעודת זהות, מספר טלפון והוא רץ על כל הרשימה והוא בודק אם יש תורים פנויים. חיברתי את הבוט לערוץ טלגרם שפשוט התריע לי בכל פעם שהוא זיהה תור חדש פנוי. ואז הייתי יכול להיכנס ולתפוס את התור אם הייתי מספיק מהיר״, סיפר מזוז. 

״הבנתי שעוד חווים את אותו התסכול והחלטתי לשחרר את זה החוצה״

 ככה בעצם ישבתי על זה כל הסופ״ש ולמחרת נתתי לזה לרוץ כל היום, ובאמת הצלחתי לתפוס תור ליום למחרת וברגע שהבנתי שזה עובד, הבנתי שזו כנראה לא בעיה שלי אלא שיש עוד אנשים שחווים את אותו התסכול והחלטתי לשחרר את זה החוצה שעוד אנשים יוכלו ליהנות מזה, בתקווה שזה באמת יעזור ויחסוך להם זמן, ובתקווה גם כסף - כי אם אתה לא מצליח לתפוס את התור, הדרך היחידה לחדש דרכון בנתב״ג, לשלם את הסכום הלא נורמלי שדורשים. 

איזה פידבקים קיבלת?

קיבלתי פידבקים מדהימים, הייתי בהלם. לא ציפיתי שזה יהיה כזה פופולרי ויהיה הייפ סביב הדבר הזה. פרסמתי את זה בלינקדאין וקיבלתי תגובות מאוד נחמדות, וברגע שזה התפרסם בקבוצת ״צרות בהיי-טק״ זה ממש התפוצץ, והתגובות מדהימות וזה כיף גדול לראות שזה עושה טוב לאנשים ועוזר להם ואני מקווה שאצליח לעזור לאנשים להקדים את התור ולהתמודד עם הבעיה הקשה הזאת שאנחנו נמצאים איתה. 

כך גם אתם תוכלו להשתמש בפיתרון של מזוז

למעשה מזוז יצר ערוץ בטלגרם שמעדכן ברגע שנפתחים תורים. כל מה שאתם צריכים זה להוריד את אפליקציית המסרים טלגרם, להירשם וללחוץ על הקישור הבא. לחצו בעמוד על ״הצטרף״ או ״Join״. כעת, בכל פעם שיפתח תור חדש, האפליקציה תתריע לכם. כל מה שאתם צריכים זה להיות מספיק זריזים להיכנס לאתר מרשם האוכלוסין ולקבוע תור.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: