אא

המבצע הלוגיסטי של הפקת הג'ירו ד'איטליה בישראל יצא לדרך

נשלמות ההכנות לקראת ה-""Big Start Israel ג'ירו ד'איטליה - אחד ממרוצי האופניים החשובים בעולם שלראשונה יצא מגבולות אירופה ויתקיים בישראל ב-4 במאי. כל המספרים מאחורי הפקת הענק וההיערכות לאירוע הספורט הגדול ביותר שנערך בישראל

ראש הממשלה נתניהו והורכבים הישראלים למירות הג'ירו. צילום שחר צרפתי ראש הממשלה נתניהו והורכבים הישראלים למירות הג'ירו. צילום שחר צרפתי

הבוקר (ראשון) התקיים תדרוך עיתונאים לקראת הג'ירו ד'איטליה - אחד ממרוצי האופניים היוקרתיים והחשובים בעולם שלראשונה בהיסטוריה יצא מגבולות אירופה ויתקיים בישראל ב-4 במאי. התדרוך כלל סקירה מקיפה אודות ההיערכות לאירוע הספורט הגדול ביותר שהתקיים בישראל אי פעם הכרוך במבצע לוגיסטי חסר תקדים במסגרתו יגיעו לרכוב בכבישי ישראל 176 מהרוכבים הטובים בעולם, סביבם יעבדו כ-1,200 אנשי צוות ועוד מאות אנשי תקשורת וכתבים זרים וישראליים.

את התדרוך פתח איש העסקים והפילנתרופ סילבן אדמס – הבעלים של קבוצת הרכיבה הישראלית המקצוענית הראשונה "סייקלינג אקדמי" ומי שאמון על הבאת הגי'רו לישראל ואף משמש כנשיא הכבוד של ה- "Big Start Israel". אדמס סיפר על עצם היוזמה להביא את הג'ירו ד'איטליה לישראל, אירוע שמדינות רבות דוגמת יפן, פולין, דנמרק, בלגיה ביקשו לקיים ולארח, ועל החשיבות שרואה בקיומו של המרוץ למיצובה של ישראל ותדמיתה בעולם לאור 16 שעות רצופות של שידור חי אשר יתעדו את נופיה של הארץ אשר יופצו בכל העולם.

דניאל בנעים מנכ"ל "ComtecGroup" והמפיק הראשי של ה-"Big Start Israel", נתן סקירה על המספרים והעלויות ואמר בפתח דבריו כי "מדובר באירוע לוגיסטי שלא היה כמותו וכנראה שגם לא יהיה בקרוב". בין היתר הסביר על תהליך הקליטה של מאות הרוכבים והצוותים המקצועיים שינחתו בנתב"ג בימים הקרובים וכן על תהליך פריקת הציוד שעושה דרכו לארץ בשעות אלה באמצעות שילוח ימי על גבי שלוש מעבורות ובשילוח אווירי על גבי 4 מטוסי תובלה.את השינוע של כלל הציוד בין נקודות הזינוק והסיום השונות במהלך המרוץ בישראל, יבצעו 8 טריילרים, 16 אוטובוסים, 16 מובילות רכבים ועוד 800 רכבים ועשרות משאיות שבימים אלה עוברות מיתוג לפי צבעי וסמלי הקבוצות המתחרות, כולל רכבי ה-VIP אשר מאובזרים וממותקנים בין היתר בציוד קשר ותדרים.

על כל זאת אמון צוות של עשרות אנשי הפקה – מפיקים לוגיסטיים, מפיקים טכניים, אנשי תיאום ותפעול, אנשי תוכן, קציני הסעות ומפיקי אירועי מעטפת דוגמת אירוע הצגת הרוכבים שיתקיים ב-3.5 בכיכר ספרא בירושלים ולראשונה ישודר ב-EUROSPORT לאור קיומו הייחודי בירושלים.

"בצד המורכבות אנו עדים כבר בימים אלה, עוד בטרם המרוץ יצא לדרך, לתרומה המשמעותית של קיום ה'ביג סטארט' בישראל עם צפי לתשואה כלכלית הנאמדת בכ-50 מיליון שקלים שיחזרו לקופת המדינה בין היתר מכניסתם של כעשרת אלפים תיירים לישראל, תפוסתם המלאה של בתי המלון בערים המרכזיות בהן עובר המרוץ, השכרת שירותיהם של ספקים ונותני שירות ישראליים ועוד".

גם סידורי האבטחה צפויים להיות חסרי תקדים, בין היתר לאור סגירת הכבישים הדרושה ואף סגירת המרחב האווירי בשלבים מסוימים. "כבר לפני שנה, עוד בשלב הרעיון, מפקד המשטרה באיטליה נתן את ברכתו המלאה לקיום המרוץ דווקא בישראל", מסביר בנעים. "מנהלי הקבוצות המתחרות אף הגיעו לביקור לפני כשבוע והתרשמו מאד מההיערכות ומהירידה לפרטים. בסך הכל מדובר בצוותים של כ-6,000 שוטרים ומאבטחים שאחראיים במשך 4,000 שעות על סדרנות לאורך 60 ק"מ של מחסומים, אבטחת האירוע ובטיחות הקהל, לצד עוד 50 אופנועי שיטור, קב"טים, מהנדסי תנועה, בטיחות, חשמל, בריאות ומזון, קונסטרוקציה ועוד".

"הממד המורכב ביותר להפקה הוא דווקא השידור עצמו עבור EUROSPORT וערוץ הספורט הישראלי, אשר יהווה את הפקת הטלוויזיה הגדולה ביותר שנעשתה בישראל אי פעם ותתבצע בסופו של דבר על ידי כ-50 אנשי צוות זרים ועוד כ-20 אנשי צוות ישראליים, ותופץ לכמיליארד צופים ב-194 מדינות ברחבי העולם", הסביר בנעים. "ישנן רק שלוש חברות בעולם אשר מסוגלות להפיק שידור אלחוטי מסוג זה, אשר בסיסו מתחיל ברשת של צלמים רכובים על אופנועי צילום אשר יכסו את המרוץ בכל שלביו, המשדרים להליקופטרים, משם למטוס ממסר ולניידת שידור אשר עורכת הכל בזמן אמת. ניידות השידור של חברת Video House הבלגית כבר נמצאות בדרכן אלינו ויגיעו לנמל אשדוד בימים הקרובים".

בהקשר זה הוסיף אדמס, כי "כשהתחלנו לעבוד על הביג סטארט, נוכחנו לגלות שאין כיום תיעוד של ארץ ישראל בסטנדרטים בינלאומיים. לפיכך מעבר לצרכים של השידור עצמו, יש כאן הזדמנות ייחודית להפקת צילומים איכותיים של נופיה ואתריה ההיסטוריים של הארץ ושישמשו אותנו גם לצרכי הסברה עוד הרבה אחרי הג'ירו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: