אא

המסע הקסום לטורקיה האגאית מתחיל כאן

מי הטורקיז של הים האגאי, נופים בתוליים, מפרצים מבודדים, תוצרת נפלאה ומקומיים מכניסי אורחים. טורקיה האגאית מציעה למטיילים בה שילוב של היסטוריה, טבע וחוויות ייחודיות | בשיתוף לשכת התיירות של טורקיה

Pamukkale Hiarepolis. צילום: לשכת התיירות של טורקיה Pamukkale Hiarepolis. צילום: לשכת התיירות של טורקיה
לאורך קו החוף המיתולוגי הזה פזורים אתרי מורשת העולם של אונסק"ו המשקיפים אל עיירות קטנות ואל מפרצים ציוריים, סירות גולט מסורתיות שטות בין מפרצונים ואיים קטנים, והכפריים עוסקים עד היום במלאכות יד עתיקות. זה הזמן להתוודע לאורח החיים בטורקיה האגאית (TurkAegean) ולמסורת בת אלפי שנים. אוהבי הטבע ייהנו כאן ממפרצים שלווים, ממי טורקיז ומנופים ירוקים, ושוחרי החיים הטובים יגלו אפשרויות לינה נהדרות לצד מטעמים מובחרים, מורשת היסטורית עשירה וחוויות מופלאות.

לישון כמו מלכים

טורקיה האגאית מציעה לאורחיה מגוון רחב של אפשרויות לינה, החל מבתי אבן עתיקים ומשופצים, דרך אתרי נופש אקסקלוסיביים וכלה במלונות בוטיק מוקפים בטבע מתפרץ בשלל גוונים של ירוק וכחול. המלונות השלווים, המבוססים ברובם על אוצרות הים האגאי, יספקו לכם את כל מבוקשכם. נופים מרהיבים ילוו אתכם לאורך כל השהות: הזמינו מלון יפהפה על צלע גבעה, עם נוף לים האגאי הנוצץ, או לינה בסטייל ביקב המציע לאורחיו שלל חדרים ייחודיים, על רקע הכרמים האידיליים של טורקיה האגאית. חדרים מאובזרים היטב או וילות עם חלונות ענקיים שנפתחים אל מרפסות ואל גנים מטופחים, וגם בריכת אינסוף או פאטיו פרטי הם רק כמה מהפינוקים שמצפים לכם במלונות היוקרה הללו. מיטות שיזוף גדולות ושולחנות לארוחה נעימה בחוץ מעניקים תחושת נוחות מרבית. נצלו את הזמן כדי להתרשם מיצירות האמנות העדכניות ביותר, או הפקידו את גופכם בידיים טובות – בכמה מהמלונות מוצגות תערוכות מתחלפות של אמנות בת זמננו, וברבים מהם יש גם מתקני ספא מרשימים ואינטימיים גם יחד, כולל חבילות תלאסותראפיה. אם תרצו, תוכלו להצטרף לאימון קבוצתי או לבחור באימון אישי שמרגיע את הגוף ואת הנפש. ואין דרך טובה יותר לרומם את הנפש ולהמריץ את הגוף מנוף קסום לים ומציוד הספורט החדיש ביותר. ובסופו של האימון, תוכלו להקפיץ עוד יותר את רמת האנרגיה עם מיץ סחוט טרי או מטעמים קולינריים בריאים.

ריחות, טעמים וצבעים

אימא אדמה נדיבה במיוחד בטורקיה האגאית, ומספקת שפע של פירות וירקות נפלאים, שכן האקלים והקרקע מושלמים לגידול תוצרת חקלאית מכל הסוגים. האזור עשיר גם בכרמי זיתים, ומפיקים בו שמן זית מובחר. עצי הזית של האזור הם מקור נפלא לשלל מוצרים שמעוררים את כל החושים: את הזיתים משמרים או ממליחים ומגישים כחלק מארוחת בראנץ' עשירה או לצד משקה, מעלי הזית מכינים חליטה לתה, מהענפים או מהגזעים היבשים מייצרים כלי מטבח והגשה, ואילו בשמן הזית משתמשים לא רק לבישול ולתיבול אלא גם למרפא. טיילו בכרמי הזיתים, התרשמו מיופיים של עצי הזית העטורים עלים כסופים-ירוקים, ואל תשכחו להריח ולטעום שמן זית טרי מכתית מובחר. מוצר נוסף שמיוצר באזור זה מאות ואלפי שנים הוא יין. הייננים של טורקיה עושים היום שימוש בידע הנרחב ובניסיון העשיר שצברו אבותיהם לפניהם. צאו לטיול בנתיב היין ותוכלו להתפעל מנופים מרהיבים, לבקר ביקבים ולטעום יינות משובחים, וכמובן גם להתאים אותם למטעמים המקומיים. המטבח האגאי מפורסם במאכלים העשויים מתוצרת מקומית טרייה – שמן זית, פירות וירקות טריים, ושלל דגים ופירות ים – כך שתוכלו לצאת להרפתקה קולינרית של ממש.

חוויות בהתאמה אישית

בטורקיה האגאית תוכלו לבקר בכפרים קטנים של כדרים המתמחים בכלי חרס מחמר אדום וייחודי לאזור, לקבל הדגמה פרטית ואפילו לגלות כישרון חבוי בסדנת כדרות פרטית. טורקיה האגאית ידועה גם במסורת עתיקת היומין של אריגת שטיחים איכותיים ביותר, ואין מקום מושלם מזה לטיול בין כפרים קטנים ואותנטיים, שם תוכלו לצפות בעבודת הנול, הצביעה ואריגת ההדפסים הייחודיים לאזור, ולאחר מכן להתרשם מאוסף מובחר של שטיחים ושל קילים. הביקור בכפרים השמורים היטב מספק גם הזדמנות לצאת גסטרונומי ייחודי וליהנות מארוחה כפרית אמיתית. חובבי הים בוודאי ישמחו לשמוע על טיולי השיט בהתאמה אישית, החל מקרוז של שבוע ועד פיקניק על אי ושיט רומנטי לעת שקיעה – והכול על יאכטות ממונעות לממהרים או על סירות מפרש למי שמעדיף לקחת את הזמן. אין הנאה גדולה יותר מחופשה על חוף מרהיב שבו הירוק נושק לכחול – מקום שבו הים האגאי לוחך קו חוף זרוע חול או חלוקי אבן, וברקע נישא ניחוח של יערות אורנים עתיקים. אל תחמיצו את ההזדמנות לבקר בעיר העתיקה קנידוס (Knidos). הנמלים של קנידוס הפכו בשנים אחרונות למעגן אהוב על שוכרי יאכטות וסירות מפרש שעוצרים כאן לארוחת צהריים, לשחייה ולביקור בין חורבות העיר בת אלפי השנים. טורקיה האגאית היא שילוב מושלם בין היסטוריה ליופיו של הטבע.

היסטוריה על כף ידכם

אתרי העתיקות הרבים שפזורים באזור הם כמו מוזיאון פתוח המוקדש למסעו של המין האנושי עוד משחר ההיסטוריה. אתרי מורשת העולם של אונסק"ו כמו אפסוס (Ephesus), פרגמון (Pergamon), פריאנה (Priene), מילטוס (Miletus), דידימה (Didyma), אפרודיסיאס (Aphrodisias), לאודיקיה (Laodicea), פמוקאלה (Pamukkale) והייראפוליס (Hierapolis) שוכנים כולם במרחק של כמה שעות נסיעה ממרכזי הערים הגדולות. תוכלו לצעוד כאן בעקבות ציביליזציות קדומות, ולהתרשם מהרבדים השונים של התרבות וההיסטוריה המקומית, השזורים לאורך כל הדרך גם בחיים של ימינו. בטורקיה האגאית, קרני השמש מזינים כרמי זיתים ששולחים שורשים עמוקים לתוך קרקע עשירה באלפי שנים של עתיקות שיש.

אורח החיים האגאי

הבנה של אורח החיים האגאי פירושה ליהנות מכל רגע ולהניח לעמכם לקבל השראה גם מהדברים הקטנים ביותר, כמו מרקמה של עגבנייה, טעמו של טימין בר, התנועה העצלה של וילונות המתבדרים ברוח, או רחש הגלים בלילות. הרשו לעצמכם לטייל בבוסתנים ולטעום פירות עסיסיים היישר מהעץ. צפו בתהליך ההפקה של שמן זית מזיתים שמנים שנקטפים בכרמים. טעמו יינות מזנים מקומיים ושלבו אותם במטעמים אותנטיים העשויים מהתוצרת הטרייה והאיכותית ביותר. ובקיצור, קחו את הזמן, האטו את הקצב ובואו ליהנות מחופשה מפנקת בחבל ארץ בתולי. בואו לבלות איתנו בטורקיה האגאית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםטורקיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: