אא

הערים המתויירות בעולם

מדד הערים הבינלאומי של מאסטרקארד חושף את הערים המתויירות בעולם לשנת 2018, איפה מבזבזים הכי הרבה, איזה עיר מובילה בכמות הלילות והאם ישראל על המפה? כל הפרטים בכתבה

בנגקוק. צילום: 123rf בנגקוק. צילום: 123rf
מדד ה-GDCI מדד הערים הבינלאומי של מאסטרקארד חושף את היעדים המתויירים ברחבי העולם, הוצאות התיירים, מספר הלינות, קצב הגידול, סיבת הנסיעה ועוד. השנה המדד של מאסטרקארד בחן 200 ערים מובילות ומרכזיות ברחבי העולם. המדד מצא כי בנגקוק ממשיכה להוביל ומדורגת בפעם הרביעית ברציפות כעיר מספר 1 בעולם בכמות המבקרים עם כ-22.8 מיליון תיירים. בנקוק - מספר 1 בעולם בכמות המבקרים עם כ-22.8 מיליון תיירים. צילום: 123RF אחריה נמצאת פריז אשר החליפה מיקום עם לונדון שיורדת למקום השלישי עם כ-19.1 מיליון תיירים. דובאי רביעית עם 15.9 מיליון וסינגפור סוגרת את החמישייה עם 14.7 מיליון. תל אביב ממוקמת במקום ה-97 עם גידול של 14% מהשנה החולפת וסך כולל של 1.93 מיליון תיירים ששהו בעיר לפחות לילה אחד.
תל אביבתל אביב
תל אביב מדורגת במקום הראשון באירופה באחוז הגידול בהוצאות התיירים. צילום: 123rf
תל אביב על המפה: ההפתעה הגדולה של המחקר מראה כי תל אביב מדורגת במקום הראשון באירופה באחוז הגידול בהוצאות התיירים, עם עלייה שנתית ממוצעת של 14.89% בסכום ההוצאה משנת 2009 ועד 2018. לפי המחקר בשנה החולפת התיירים הוציאו בתל אביב בלבד כ-2 מיליארד דולר. בדירוג העולמי הכללי, באחוז גידול הוצאות התיירים, תל אביב ממוקמת במקום ה-14. דובאי ממשיכה להוביל בצורה ניכרת במדד הערים עם ההוצאה הגבוהה ביותר של תיירים, כאשר בשנת 2018 התיירים בזבזו לא פחות מ-30.8 מיליארד דולר ועם ממוצע יומי של 553$. במקום השני נמצאת מכה ששומרת על מעמדה עם 20.09 מיליארד דולר עם ממוצע יומי של 135$. במקום השלישי בנגקוק עם 20.01 מיליארד דולר וממוצע יומי של 184$. תל אביב מדורגת במקום ה-73 עם כ-2.08 מיליארד דולר ו-142$ ממוצע יומי של הוצאות. עוד עולה מהמדד כי למרות כל חששות הברקזיט לונדון שומרת על מעמדה ונשארת בירת הקניות גם ב-2018. 52% מהוצאות התיירים בלונדון מוגדרות כשופינג. סיאול במקום השני עם 47% ובמקום השלישי אוסקה עם 42.1%. באלי ופריז מובילות בהוצאות על הלינה כאשר ההוצאה הכוללת על לינה מהווה כ-43.8% מסך ההוצאות של כל החופשה ומכה נמצאת במקום השלישי עם כ-37.7%. דובאי וניו יורק מובילות בסך ההוצאות על תחבורה ציבורית עם כ-12% ו-11.9% בהתאמה ופוקט במקום השלישי עם 11.5%. פריז נהנתה בעיקר ממבקרים אמריקאים, בריטים וספרדים.צילום: shutterstock מלבד ניתוח הוצאות התיירים ובחינת היעדים המובילים, מחקר ה-GDCI סקר את מדינות המוצא שמהן הגיעו מספר המבקרים הרב ביותר ליעדים הנבחרים. כך למשל, לבנגקוק עיקר המבקרים הגיעו מסין, יפן ודרום קוריאה. פריז היעד המוביל באירופה נהנתה בעיקר ממבקרים אמריקאים, בריטים וספרדים. דובאי נהנתה מתיירים שהגיעו מהודו, ערב הסעודית ובריטניה ואילו לניו-יורק הגיעו בעיקר מבריטניה, סין וקנדה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםתל אביבלונדוןדובאימאסטרקארדפריז

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: