אא

כך השווי של איסתא חצה את רף המיליארד השקל

מניית איסתא זינקה מתחילת השנה בכ-39% בזכות ניהול סיכונים שמרני בתחום המגורים, בעלות על נדל"ן בתחום המלונאות ועוד. במצגת מיוחדת שהציגה החברה לשוק ההון מספקת מבט מבפנים על המהלכים שהפכו אותה לאימפריה

צילום: 123rf צילום: 123rf
משבר הקורונה היה אמור לפגוע בפעילות חברת איסתא ולהשפיע על מניית החברה, אך לא כך. איסתא, שמזמן כבר לא רק חברת תיירות, חולשת על לא מעט תחומי פעילות אחרים שהזניקו את המנייה בבורסה לניירות ערך בת"א בכ-39% מתחילת 2021 ומתחילת אוקטובר בכ-11% עם שווי שוק של 1.025 מיליארד שקל. החברה, בראשה עומד אחישי גל, חילקה בעשור האחרון כ-181 מיליון שקל דיבידנד למחזיקי המניות שלה ויש לה כיום הון של 677 מיליון שקל. במצגת מיוחדת שהכינה איסתא לשוק ההון ואותה הציגה אתמול (ב') בבורסה, מספקת מבט מבפנים על המהלכים שהפכו אותה לאימפריה. להלן המספרים:

נדל"ן

במסגרת פעילות בתחום המגורים, איסתא מחזיקה 50% בחברת סלע איסתא נדל"ן ישראלי במחיר למשתכן. כיום יש בביצוע 260 יחידות דיור בגליל ים בהרצליה, 192 יחידות בביצוע בנרקיסים בראשון לציון, כ-915 יחידות ברמת אפעל (שלב א+ב) ובירושלים כ-656 יחידות בתכנון לקראת ביצוע. בהתחדשות עירונית יש לאיסתא החזקה של 50% בחברת אוחנה גרופ. כמו כן, 18 פרויקטים בשלבי ביצוע ותכנון. כ-625 יחידות דיור בעיקר בת"א, ר"ג והרצליה. הקווים המנחים לפיהם פועלת איסתא בתחום הנדל"ן הם: ניהול סיכונים שמרני, גידור עלויות הבניה בפרויקטים של מחיר למשתכן, שותפים בעלי מומחיות בתחום הרלוונטי ופעילות באזורי ביקוש בלבד.

מלונאות

לאיסתא התמחות רבת שנים באיתור, רכישה, הקמה והשבחה, שיווק והשכרה של בתי מלון בארץ ובחו"ל, בעיקר ביעדים הסינרגטיים לפעילות התיירותית בקבוצת איסתא. על פי המצגת שהציגה לשוק ההון מציינת איסתא: "ניצול מיטבי של העוצמות השיווקיות, הידע והניסיון שנצבר בלמעלה מ-60 שנות פעילות התיירות של איסתא על מערוכותיה". עוד טוענת איסתא כי המודל העסקי במלונאות הוא בעלות על נדל"ן כאשר תפעול המלונות מתבצע ע"י חברת מלונאות חיצונית בעלת מוניטין. השבחת הפורטפוליו הקיים תוך התמקדות בהגדלת התזרים החופשי מפעילות.

תיירות

במצגת מציינת איסתא כי התפרצות נגיף הקורונה השפיעה באופן מהותי על שוק התיירות. "העלייה בהיקפי התחלואה וההגבלות שהיו בתקופות שונות מייצרות מצב של חוסר ודאות ויכולת תכנון לטווח ארוך. החברה פעלה באופן מידי לצמצום הוצאות, לרבות סגירת סניפים, הוצאת מרבית עובדי המכירות והתפעול לחל"ת, צמצום מטה החברה והורדת שכר הבכירים". אבני הבסיס להמשך ההתמודדות באיסתא הם כדלקמן: יעילות תפעולית לרבות באמצעות ניהול משותף של חברות איסתא ישראל ואמריקן אקספרס. חיזוק המותג ושמירה על נתח השוק של הקבוצה. מיקוד בהפצה דיגיטלית והרחבת הפעילות בהתמחות מוצרית. פיתוח שיתופי פעולה אסטרטגיים. פילוח שווי נכסים נדל"ן להשקעה.
אחישי גל. איסתא מממשת נכסיםאחישי גל. איסתא מממשת נכסים
אחישי גל, בעלי קבוצת איסתא. צילום: רונן מחלב

שווי החברה מפולח כדלקמן:

פילוח שווי נכסים נדל"ן להשקעה לוגיסטיקה: שווי הוגן - 97.8 מיליון שקל, מימון - 81.1 מיליון שקל. מלונאות בארץ ובחו"ל: שווי הוגן - 531.6 מיליון שקל, מימון – 340.6 מיליון שקל. משרדים: שווי הוגן - 286.1 מיליון שקל, מימון - 130.8 מיליון שקל. סה"כ: שווי הוגן - 915.5 מיליון שקל, מימון - 552 מיליון שקל. נכסים נדל"ן להקמה לוגיסטיקה: שווי הוגן - 332.8 מיליון שקל, מימון - 268 מיליון שקל. מלונות בארץ ובחו"ל: שווי הוגן - 184.6 מיליון שקל, מימון: 68.5 מיליון שקל. משרדים: שווי הוגן - 95.9 מיליון שקל, מימון - 46.4 מיליון שקל. סה"כ: שווי הוגן - 613.3 מיליון שקל, מימון - 373.1 מיליון שקל. סה"כ נכסים לוגיסטיקה: שווי הוגן - 430.6 מיליון שקל, מימון - 339.5 מיליון שקל. מלונאות בארץ ובחו"ל: שווי הוגן - 716.2 מיליון שקל, מימון - 409.1 מיליון שקל. משרדים: שווי הוגן - 382 מיליון שקל, מימון - 177.2 מיליון שקל. סה"כ: שווי הוגן - 1.528.8 מיליארד שקל, מימון - 925.8 מיליון שקל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםאיסתאאחישי גל

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: