אא

ועדת החוקה אישרה את התקנות לכניסת השלב הראשון בהקלות

הועדה אישרה את ההקלות במגבלת השהיה והפעילות במרחב הציבורי, אך קיצרה את תוקפן בדרישה מהממשלה לבחון מחדש מתווים שיאפשרו קיום חתונות, הפעלת צימרים ותחומים נוספים. צפו בדבריו של פרופ' איתמר גרוטו

הצבעה בועדת החוקה של הכנסת. צילום: רונית גל הצבעה בועדת החוקה של הכנסת. צילום: רונית גל
ועדת החוקה אישרה את התקנות לכניסת השלב הראשון בהקלות על הגבלת השהיה והפעילות במרחב הציבורי (הסגר), אך קיצרה את תוקפן בארבעה ימים ל-27.10 בדרישה מהממשלה לבחון מחדש מתווים שיאפשרו קיום חתונות, הפעלת צימרים ותחומים נוספים. כמו כן אישרה הוועדה את התקנות להגבלת פעילות מקומות עבודה המאפשרות פתיחת מקומות עבודה ללא קהל.

פרופ' איתמר גרוטו המשנה למנכ"ל משרד הבריאות השיב לדרישות הח"כים בנוגע לצימרים ואמר: "הצימרים כרגע זה בשלב 3 וזו החלטה שצריכה להיות בקבינט. אם מכניסים את החינוך לשלב 3 אפשר להכניס הרבה דברים אחרים ואת המסחר. יש גם דיון על האפשרות במסחר בטייק אווי שייתכן וייפתח כבר עכשיו וזה עולה בקבינט בשעות הקרובות, לעשות טייק אווי לא רק של מזון אלא של פריטים אחרים מחנויות" הוועדה בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה את הקלות השלב הראשון: איסוף עצמי ממסעדות (טייק אווי), פתיחת שמורות טבע, גנים לאומיים וחופים, פתיחת הר הבית, רחבת הכותל המערבי, וכנסיית הקבר לתפילה במתווה שייקבע ע"י משרד הבריאות, בט"פ ומל"ל לפי קפסולות, הסרת מגבלות יציאה מהבית, הסרת האיסור לבקר בבתים אחרים, ובלבד שיעמדו במגבלת ההתקהלות וקיום אימונים לספורטאים במשחקי כדור בליגות הגבוהות. מגבלת ההתקהלויות נותרה במרחב פתוח – עד 20 איש | בחלל סגור – עד 10. יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אש,ר אמר בסיום הדיון כי הוועדה מבקשת תשובות בנושאי הצימרים, החתונות, בתי התפילה שהוחרגו במצב הקודם, קוסמטיקה, מספרות, ספורטאים ורפואה משלימה. במהלך הדיון דרש אשר מנציגי האוצר ליצור מנגנונים שיאפשרו לסייע לתושבי ישובים שהוטל עליהם סגר ולמנוע פגיעה בהם מצד מעסיקים המצויים מחוץ לישובים אלו. כמו כן ביקש שהביטוח הלאומי ישלם לעובדים בישובים אלו בזמן חל"ת גם אם הוא פחות מ-14ימים, להציב מגבלות על פיטוריהם ולפצות עצמאים בישובים אלו. 8 ח"כים תמכו בתקנות: יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) והח"כים שלמה קרעי, אריאל קלנר, עמית הלוי, אסנת הילה מארק (הליכוד), איתן גינזבורג, עינב קאבלה, תהלה פרידמן (כחול לבן). 4 ח"כים התנגדו: עאידה תומא סלימאן, עופר כסיף (הרשימה המשותפת), אלי אבידר (ישראל ביתנו), יאיר גולן (מרצ). ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד תל"ם) נמנעה בהצבעה על תקנות הגבלת מקומות העבודה.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםכנסת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: