אא

חוזרים למרפסות? קבינט הקורונה דן בשעה זו בהגבלות שבדרך

98,550 ישראלים נדבקו עד כה בקורונה והמספרים רק עולים. שרי קבינט הקורונה דנים בשעה זו בשני מתווים שהציג בפניהם פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, לצמצום המגיפה: "מבלימה לשליטה" ו"ריסוק מהודק". ומה סיכם גמזו עם המלונאים?

חוזרים למרפסות? צילום: 123rf חוזרים למרפסות? צילום: 123rf
שרי קבינט הקורונה דנים בשעה זו בשני מתווים שהציג בפניהם פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, לצמצום מגיפת הקורונה בישראל. מתווה "מבלימה לשליטה" ומתווה "ריסוק מהודק". על פי המתווה הראשון שנקרא "מבלימה לשליטה", מציע פרופ' גמזו להפעיל החל מ-1 בספטמבר את "הרמזור" הכולל בין היתר, סגירה של מערכת החינוך בערים המוגדרות אדומות והגבלת הטיסות לאומן. ב-10 בספטמבר תעשה הערכת מצב למתווה זה. אם וכאשר התחלואה לא תצומצם, מוצע לעבור למתווה הבא. על פי המתווה השני שנקרא "ריסון מהודק", יינקטו צעדים מחמירים יותר ל"ריסוק" מהיר יותר של התחלואה החל מערב ראש השנה ועד 11באוקטובר, זאת כאמור במידה והמתווה הראשון לא ישפר את תמונת המצב. בין היתר, יסגרו מסעדות, שווקים, קניונים ובתי מלון ומערכת החינוך תופסק למעט כיתות א'-ג' והחינוך המיוחד. פרופ' גמזו מבקש משרי קבינט הקורונה להכריע בין שני המתווים. גורמים מעריכים כי לא יתקבלו היום החלטות בנושא זה. לפי שעה, שר האוצר, ישראל כץ, הביע התנגדות להטלת סגר ובעד שבתי מלונות וקניונים יישארו פתוחים.

מלונאים: "סגר נוסף אינו בא בחשבון"

מוקדם יותר היום (ה') אמר לפספורטניוז ליאור רביב, מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל, כי "קשה לי להאמין שממשלת ישראל תגרום לנזק בלתי הפיך למלונות ע"י סגירתם בחגים, בוא בזמן שהישראלים צפויים לטוס לחופשות ביוון, בולגריה, קרואטיה ואומן. לאחר הפגיעה וההפסדים העצומים שהמלונות ספגו, כולם מחכים לתקופת החגים כדי שיהיה אפשר לצמצם את ההפסדים הגדולים". בתוך כך, דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, ואמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות, נפגשו לפני זמן קצר עם פרופ' גמזו. השניים הציגו בפני פרויקטור הקורונה את מצב העסקים ואת העובדה שסגר נוסף אינו בא בחשבון שכן הוא יהווה עבורם גזר דין מוות. לטענתם, העסקים עומדים עם רגל אחת על שפת תהום וכל שיח מיותר על סגר מפיל לתוכה עסק נוסף. אמיתי וחייק הדגישו בפני גמזו כי חוסר הוודאות שקיים הוא מצב מורכב המחייב ישיבה משותפת לפני קבלת החלטות גורליות וכי כל שיח על סגר נוסף עוצר את גלגלי המשק ומוביל את הציבור לבטל חופשות, להסתגר בבית ולא לשוב לעבודה מחל"ת - הפחדה מיותרת שמוציאה עסקים להורג, אומרים השניים. השלושה סיכמו להקים שולחן כלכלי במטרה למנוע את אי הוודאות ולאפשר לגלגלי המשק לנוע בכלים חכמים ואף בשיתוף פעולה מצד העסקים לפיקוח וולונטרי ועצמאי.
נשיא התאחדות המלונות: "ביקושים גדולים ומרשימים בבתי מלון"נשיא התאחדות המלונות: "ביקושים גדולים ומרשימים בבתי מלון"
"מצב מורכב המחייב ישיבה משותפת לפני קבלת החלטות גורליות". אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות. צילום: מור אלוני
דובי אמיתידובי אמיתי
"סגר נוסף אינו בא בחשבון". יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי. צילום: נשיאות המגזר העסקי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםהתאחדות המלונותקורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: