אא

הפנינות הנסתרות של אוסטריה

פתגם אוסטרי אומר: "קודם לאפות שטרודל ורק אחר כך לשבת ולהרהר". אז מה דעתכם להרהר על 10 מקומות שרבים לא מכירים באוסטריה?

אוסטריה. צילום: shutterstock אוסטריה. צילום: shutterstock

לילי פראודמאייר מנהלת לשכת התיירות של אוסטריה בהמלצות וטיפים לחופשה מנצחת, ביעד האירופי הקסום.

1. אגם ירוק ב-Styria

פנינה קטנה בצבע אזמרגד בתצורה של אגם חבוי בעמק ללא מוצא הממוקם באלפים האוסטריים. אם תצליחו לבקר באגם הירוק במהלך האביב או בתחילת הקיץ, תוכלו ליהנות מהנוף המדהים כמעט לבדכם.

Styria, אוסטריה. צילום: ShutterstockStyria, אוסטריה. צילום: Shutterstock
 2.Seegrotte Hinterbrühl 

ה-Seegrotte Hinterbrühl, הקרוב לווינה, הוא אחד המראות המעניינים ביותר באוסטריה והוא פופולרי מאוד בקרב מבקרים בכל הגילאים כבר יותר מ-80 שנה. גלו את העולם התת-קרקעי הייחודי של ה-Seegrotte וחוו פיסת היסטוריית כרייה יוצאת דופן. תנו לעצמכם להיות מוקסמים ממבוך מסתורי של מנהרות ומעברים תת-קרקעיים כמו גם שייט בלתי נשכח על האגם התת קרקעי הגדול ביותר באירופה.

Shutterstock אוסטריה. צילום:Shutterstock אוסטריה. צילום:
 3.Bregenzerwald in Vorarlberg

אם היה נערך היום דירוג של אזורי האדריכלות המשמעותיים ביותר בעולם, Vorarlberg היה ללא ספק, בעשירייה הראשונה. קהילה זו של כפרים במערב אוסטריה משגשגת מתוך אמנות ומסורת מקומית. "Bregenzerwald Umgang" עובר דרך שנים עשר הכפרים הציוריים ומציג את היצירתיות המגוונת - מתחנות אוטובוס שעוצבו על ידי מעצבים בעלי שם בינלאומי בקרומבך ועד למוזיאון הנשים היחיד באוסטריה ב-Hittisau ומרתפי גבינות סודיים ב- Lindengau.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock
 4.עמק Gailtal

עמק Gailtal בקרינתיה הוא אזור הטיולים הראשון בעולם שמתמסר לאוכל איטי. 19 אומנים ובעלי מלאכה מקומיים נפגשו לפרויקט הסלואו פוד כדי ליצור תרבות קולינרית מודעת יותר. הם פתחו למבקרים את הרפתות, מרתפי היין ובתי העשן שלהם כדי להסביר מדוע הקרקע הפורייה מביאה יצירתיות למטבח ומדוע הדבורים של Gailtal מייצרות דבש מתוק במיוחד.

אוסטריה. צילום: Shutterstockאוסטריה. צילום: Shutterstock
5.הפארק הלאומי Neusiedlersee Seewinkel ב-Burgenland

ממוקם בקצה האלפים, בשוליים המערביים של השפלה הפאנונית, הפארק הלאומי Neusiedlersee Seewinkel נמצא במרחק של שעה אחת בלבד מוינה. ה-Seewinkel משלב אלמנטים מסוגים שונים של נוף: שטחי ביצה גדולים, שטחי מרעה, כרי דשא, שטחי עשב יבשים, ערבות חול ואתרי מלח ממוקמים ישירות זה ליד זה ומזכירים מעין פסיפס. עבור אלפי ציפורים נודדות, הפארק הלאומי הזה משמש עצירה חיונית בין בית הגידול החורפי שלהם לשטח הרבייה. חופי האגם הם אחד ממקלטי הצפרות החשובים באירופה - גן עדן לצפייה בציפורים, אך גם לרוכבי אופניים, הולכי רגל ורוכבי סוסים.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock
6.כפר Heiligenblut ב-Carinthia

כפר מטפס ההרים האגדי Heiligenblut נחשב כנראה לאחד היפים ביותר באזור האלפיני כולו. הוא שוכן בנוף הררי ציורי בגובה של כמעט 1,300 מטר מעל פני הים עם בתיו המסורתיים ומגדל הכנסייה הגותית המפורסמת, על רקע טבעי ייחודי בפארק הלאומי Hohe Tauern, עליו נשקפת הפסגה האדירה של גרוסגלוקנר בגובה 3,798 מטר. ההר הגבוה ביותר באוסטריה. במהלך התקופה נטולת השלגים, הכביש האלפיני הגבוה של גרוסגלוקנר מחבר את קרינתיה לזלצבורג והוא אחד היעדים הפופולריים ביותר במדינה. בחורף מכסה את האזור זירת ספורט עוצרת נשימה, הקוראת למבקרים לבוא וליהנות מסקי, לרכוב חופשי, לצאת לטיולי סקי, טיולי חורף או טיולי כרכרה רתומים לסוסים, החלקה על הקרח או מזחלות, בתוך ארץ הפלאות הטבעית הנוצצת.

אוסטריה. צילום: Shutterstockאוסטריה. צילום: Shutterstock
 7.העמק ללא רכבים ב-Kaisertal 

נגיש רק ברגל, עמק Kaisertal בחבל טירול הוא פיסת טירול כמעט ללא נגיעה שתוכלו לגלות מהעיירה קופשטיין. חבוי מאחורי הרי Wilder Kaiser של טירול, העמק נבחר לאחד מהמקומות היפים ביותר במדינה בשנת 2016. טוענים שבשל היעדר גישה לכבישים ציבוריים רק 39 אנשים גרים שם. השמועות אומרות שהעמק הוא מקום של כוח ומקור אנרגיה. חמש הבקתות האלפיניות מציעות אוכל אוסטרי מסורתי ומקום לישון בו כדי להטעין מצברים.

אוסטריה. צילום: Shutterstockאוסטריה. צילום: Shutterstock
8.הכפר Hallstatt, אוסטריה עילית

הכפר הקטן והמקסים Hallstatt באוסטריה עילית, נחשב לאחד המקומות היפים ביותר לביקור באירופה ונקרא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. שוכן על גדות אגם Hallstättersee. עם הבתים ההיסטוריים והצבעוניים שלו וכנסיית האבן האייקונית השוכנת בין האגם וחזית הצוק התלול המתנשא מאחוריו, זהו אחד הכפרים המצולמים ביותר בעולם. כדי לראות את הכפר מזווית אחרת, צאו אל קצה ה-Skywalk לאותו "נוף מורשת עולמית" להצצה בלתי נשכחת על הגגות היפים והר זלצברג האדיר. או קפצו על סירה לטיול מרענן לאורך האגם ותיהנו מצילומים מושלמים של המקום הקסום הזה.

אוסטריה. צילום: Shutterstockאוסטריה. צילום: Shutterstock
 9.מערת קרח טבעית ב-Zillertal

ממוקמת 25 מטרים מתחת למדרונות הסקי של קרחון Hintertux באלפים היפים של Zillertal, מערת קרח טבעית זו נחשפה במקרה על ידי מטפס הרים מקומי ב-2007. היכנסו לעולם של פנינת הטבע הייחודית הזו וגלו סדק קרחוני עם נטיפי קרח קסומים, גבישי קרח נוצצים ענקיים ומפלי מים קפואים. חשבתם פעם ללכת דרך כלוב קרח מיסטי מעל 3000 מטר? או לחתור בעמידה בים מתחת להר? לחובבי האקסטרים שביניכם ישנה גם אפשרות לאמבט קרח באגם הקרחונים. כל שנדרש לכם כדי לממש את החוויה הייחודית הזו, הם בגדים חמים ואומץ.

אוסטריה. צילום: Shutterstockאוסטריה. צילום: Shutterstock
 10.טירת Hochosterwitz

הטירה ממוקמת על מניפת סלע גבוה והיא לא רק נקודת ציון של קרינתיה אלא גם אחת מטירות ימי הביניים המרשימות ביותר באוסטריה בשל מיקומה הטופוגרפי וסוג המבנה שלה. טירת Hochosterwitz נבנתה על סלע גיר המתנשא לגובה של 150 מ' מעל העמק ומאפשרת למבקרים נוף מרהיב על ההרים, הגבעות והאזור הכפרי השכנים. כדי להגיע לטירה יש לעבור דרך 14 שערים בולטים. הטירה קיימת מתקופת הברונזה ומאז 1571 הטירה נמצאת בידי אותה משפחה. הכותבת הינה מנהלת לשכת התיירות של אוסטריה.

אוסטריה. צילום: Shutterstockאוסטריה. צילום: Shutterstock
לחצו כאן לקריאת מגזין פספורט המלא על אוסטריה 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמדריך יעדיםאוסטריה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: