אא

חופשה ב-לואו קוס(ט): הכל כלול גרסת האי קוס, יוון

אז עכשיו שטורקיה תחת אזהרת מסע, מה דעתכם לנפוש באי יווני המשקיף על טורקיה? קבלו רשימת MUST באי קוס (Kos), המרוחק כ-20 דקות הפלגה מבודרום שבטורקיה וכשעה וחצי טיסה ישירה מנתב"ג

האי קוס. צילום: ספיר פרץ האי קוס. צילום: ספיר פרץ
https://www.youtube.com/watch?v=kcJtuCAv72E

1. מצודת האבירים והעץ העתיק של היפוקרטס

אי אפשר להיות באי קוס, אותו פוקדים כ-1.2 מיליון תיירים בשנה בהם כ-50 אלף ישראלים, ולא לעלות למצודת האבירים המרשימה. גם אם אינכם חובבי עתיקות מושבעים כמוני, עדיין ההוד וההדר של המקום ההיסטורי הזה, המשקיף מגבוה על הנמל של קוס ועל הים האגאי, הוא מקום יפה לראות ולהיראות בו. המצודה הוקמה במאה ה-15 ונחשבת לאחת המרשימות מהתקופה הוונציאנית. במצודה, שנפגעה ברעידת אדמה ושוקמה במאה ה-16, פזורים ממצאים ארכיאולוגיים רבים המרמזים על עברה המפואר. סמוך לגשר המוביל אל המצודה, עומד עץ דולב בא בימים. העץ כל כך קשיש שקונסטרוקציה של מוטות ברזל אוחזות בו פן יכרע אל הקרקע. האגדה מספרת שהיפוקרטס, יליד האי ואבי הרפואה המערבית-מודרנית, הרצה תחת צילו של העץ ומכאן שמו, "העץ של היפוקרטס". יש שאומרים שהעץ חוגג 2,400 שנה אך יש כאלה הטוענים שהוא הרבה יותר צעיר, רק בן 500-700 שנה.

האי קוסהאי קוס
מצודת האבירים, קוס, יוון. צילום: ספיר פרץ
האי קוסהאי קוס
מרשים. צילום: ספיר פרץ
האי קוסהאי קוס
העץ של היפוקרטס, קוס. צילום: ספיר פרץ

2. שיטוט בין סמטאות ציוריות (וזאת לא קלישאה)

מלבד המרינה היפה, קוס מציעה עיר עתיקה מתוקה עם סמטאות צרות ציוריות עם הרבה גוונים כחול-לבן המזוהים עם יוון. כיף לקחת את הרגליים וללכת לאיבוד בין הסמטאות כי איך אמר פעם היפוקרטס? "ההליכה היא תרופתו הטובה ביותר של האדם". החנויות במקום אומנם תיירותיות מאוד, אבל עדיין יש מסעדות ובתי קפה קטנים ונחמדים לשבת ולספוג את האווירה עם כוס קפה פראפה קר (קפה יווני) ביום חם.
האי קוסהאי קוס
עוד סמטה באי. צילום: ספיר פרץ

3. שייט בין איים ובין מדינות

אחת הפעילויות המומלצות בקוס היא שייט בין איים שכנים כמו פסרימוס, קלימאנוס ופלאטי. חברות שיט מקומיות רבות העוגנות לאורך קו הטיילת, מציעות קרוזים של מספר שעות, הכוללים בין היתר עגינה לטובת טבילה בים וירידה לטיול באיים. כאמור, ניתן לקחת מעבורות המגיעות גם לטורקיה. למשל, לעיירת הנופש בודרום שבטורקיה המרוחקת כ-20 דקות הפלגה מקוס תמורת כ-25 אירו לאדם.
האי קוסהאי קוס
צילום: ספיר פרץ
האי קוסהאי קוס
הים האגאי. צילום: ספיר פרץ

4. סיור מודרך וטעימות ביקב

אחד היקבים היותר גדולים בקוס הוא Ktima Akrani. היקב מציע סיור מודרך ברחבי היקב: באזור הייצור עם הסבר מפורט על תהליך ייצור היינות, ביקור במרתף היינות המרשים וטעימות יין + נשנושי גבינות ולחמים על רקע הכרמים המלבלבים והאיים הסמוכים קלימאנוס ופסרימוס. בחנות היקב אפשר לרכוש יינות, והמחירים? החל מ-9.3 אירו. יש יינות גם ב-16 אירו.
האי קוסהאי קוס
מרתף יינות ביקב. צילום: ספיר פרץ

5. קניות, כי אי אפשר בלי

קוס, בו מתגוררים כ-45 אלף תושבים בלבד, הוא לא אי של זארה, ברשקה, פול אנד בר ושות'. כאן אין את רשתות האופנה הבינלאומיות בכל פינת רחוב, ועדיין כחובבת מושבעת של המותג הספרדי, הצלחתי למצוא באחת החנויות באי סטוקים ישנים (לא מדי ישנים) של זארה שעשו איך שהוא את דרכם אל האי במחירי רצפה. ולא רק זארה, נמכרים כאן מותגים בינלאומיים נוספים.
האי קוסהאי קוס
הרבה חנויות מזכרות. צילום: ספיר פרץ

היכן לישון?

על אף גודלו הקטן, באי קוס, שאורכו 40 ק"מ ורוחבו 8 ק"מ בלבד, יש שפע של בתי מלון המציעים. על פי נתוני עיריית קוס, ברחבי האי יש כ-60 אלף חדרי אירוח ברמות שונות כולל מלונות בסגנון הכל כלול. אחד מהם הוא Blue Lagoon Resort המציע 600 חדרים הפרוסים על פני שטח גדול, חלקם עם נוף לים וחלקם עם נוף לבריכות השחייה הגדולות. והמחירים? החל מ-680 אירו ל-3 לילות לאדם בהרכב זוג + 2 ילדים בחודש יולי והחל מ-700 אירו בחודש אוגוסט.
האי קוסהאי קוס
רשת Blue Lagoon. צילום: ספיר פרץ

איך מגיעים?

יש שתי דרכים להגיע לקוס: בטיסה ישירה אל האי האורכת כשעה וחצי טיסה עם חברת התעופה בלו בירד איירווייס המפעילה 6 טיסות שבועיות ישירות מנתב"ג. אופציה שניה היא לטוס לאי רודוס וממנו לקחת שייט של כשעתיים וחצי ברחפת ישירות אל האי קוס. אם יש לכם זמן, זאת אופציה חביבה כי היא מאפשרת לבלות בעוד אי – רודוס.
האי קוסהאי קוס
טיסה ישירה עם בלו בירד איירווייס. צילום: ספיר פרץ הכותבת הייתה אורחת בלו בירד והדקה ה-90 בקוס, יוון
האי קוסהאי קוס
שקיעה מרהיבה באי קוס המציע קילומטרים של חופים בתוליים. צילום: ספיר פרץ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםיווןהדקה ה-90בלו בירד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: