אא

בחריין תחילה: למה כדאי להתחיל לתכנן כבר עכשיו חופשה בבחריין?

שווקים תוססים, רחובות צבעוניים, ריזורטים מפנקים, נופים, קבלת פנים חמה ואפילו אי בודד בלב ים. אם כל זה נשמע לכם מעניין, התחילו לתכנן את החופשה הבאה שלכם בבחריין | אירה סימונוב

בחריין. צילום: shutterstock בחריין. צילום: shutterstock

אז שאני זוכרת את עצמי, רציתי לטוס למדינות המפרץ. תמיד סיקרן אותי לראות את המפרציות מקרוב. חשבתי שאתחיל בדובאי ואמשיך לאבו דאבי שבאיחוד האמירויות, אבל לא תיארתי לעצמי שדווקא בחריין, מדינת איים קטנטנה, תהיה הראשונה שאגיע אליה. מקור השם בחריין מבוסס על המילה ים ומשמעותו: "שני הימים". בחריין היא מדינת אי קטנה (כ-1.5 מיליון תושבים) שמחוברת ליבשה רק דרך גשר בינה לבין סעודיה. היא נמצאת במפרץ הפרסי. כן, כן. זה נשמע ממש רחוק אבל בפועל, רק שעתיים וחצי טיסה מכאן ואתם בעולם אחר.

אפרופו טיסה, טסתי עם גאלף אייר, חברת התעופה הלאומית של בחריין. המטוס היה סופר מרווח והם הגדילו לעשות וגם שידרגו אותי לביזנס פשוט כי היה להם מקום.

בטיסה הגישו שמפניה לצד גבינות ותותים. בסוף זה הדברים הקטנים שגורמים לנו להתרגש. הדבר הראשון שהרגשתי כשהגעתי לבחריין היה כמה נעים פה - האווירה מאוד נינוחה. הכל ממש מבריק ומסודר, כולם מאוד אדיבים והשירות פה פשוט מעולה.
בחרייןבחריין
בחריין. צילום: אירה סימנוב

בהגעה לשדה חיכה לי נהג שייקח אותי למלון ריץ קרלטון. עשיתי בדיקת קורונה (שאת תוצאותיה מקבלים באפליקציה) ויצאתי למלון. קבלת הפנים במלון הייתה מדהימה. הם קישטו את החדר בתמונות מהאינסטגרם שלי וחיכו לי שוקולד, תמרים (כיאה לנווה מדבר) ועוד מטעמים מקומיים. הם פשוט חשבו פה על הכל. הריזורט עצמו, עצום. תמצאו בו חוף פרטי ומרינה לאורחי המלון, מגרשי טניס, קייטנה לילדים ויש גם להקת פלמינגו אגם הפרטי של המלון. במלון יש לא פחות מ-14 מסעדות בניצוחם של שפים מכל העולם. כל אחת והקונספט שלה: הודית מהטובות בעולם, מקסיקנית שתגרום לכם לצעוק Viva la México, איטלקית שמגישה פסטה ביתית טרייה בעבודת יד - רק תבחרו. המסעדות פשוט מצוינות, מבחינת האוכל והאווירה. אני אכלתי ב-3 מסעדות שהחוויה בהן עוטפת אתכם מכל הכיוונים. מרמת עיצוב המסעדה והארכיטקטורה המרשימה ועד המנות המשגעות בעיצובן. שלא לדבר על כמה הן טעימות. צילום: ריץ קרלטון בחריין
צילום: ריץ קרלטון בחרייןצילום: ריץ קרלטון בחריין
מלון ריץ קרלטון בחריין. צילום: יחצ
צילום: ריץ קרלטון בחרייןצילום: ריץ קרלטון בחריין
צילום: ריץ קרלטון בחריין ריץ קרלטון בחריין. צילום: יח״צ ריץ קרלטון בחריין

בתוך בית המלון יש גם פטיסרי שיקי ובייקרי מטריף עם כל הדברים הכי טובים שאפשר לדמיין וכיף לחזור אליו שוב ושוב. אורחי המלון נהנים גם מטרקלין פתוח כל שעות היום ותמיד יש בו כיבוד קל שנותן בדיוק את בוסט האנרגיה הנדרש. חוץ משפע של מסעדות, בייקרי וטרקלין - יש גם מרכז ספא ובריאות יפיפה שחולש על מתחם עצום. תוכלו לקבל כאן מסאז'ים מדהימים, אך גם אם אתם לא הולכים לספא לעיתים קרובות הביקור פה הוא בגדר חובה. מתחם הספא מעוצב באופן מרהיב ויש פה חמאם טורקי מדהים שאסור לפספס. בנוסף לבריכות המלון, שנמצאות בסמוך לחוף הים, יש גם בריכה מחוממת בתוך מתחם הספא. אבל לא באתי הנה רק כדי לשבת במלון, נכון? (למרות שתודו שזה מאוד מפתה). לבחריין יש כל כך הרבה להציע.

שילוב מושלם של תחכום ותרבות עתיקה שמשאיר אותך פעור פה. התחנה הראשונה שלי מחוץ לכותלי הריזורט, הייתה מסגד אל פאתח. המסגד הגדול והמרשים - הגדול שבמסגדי בחריין והמגדולים בעולם ויכול להכיל עד 7,000 מתפללים. הוא מרשים ביופיו וההשקעה בפרטים ניכרת - רצפת המסגד שיש שיובא מאיטליה, הנברשת יובאה מאוסטריה ודלתות המסגד עשויות מעץ טיק שיובא מהודו. במסגד מותר לצלם, אבל צריך ללבוש בגד צנוע כולל כיסוי ראש (שניתן לקבל במקום) ולהוריד את נעליים. מבחינת לבוש בכלל, אין כאן חוקים האוסרים לבוש מסוים. עבור תיירים, המדינה יחסית חופשית ומאפשרת. עם זאת, מחוץ למלונות ולריזורטים נהוג להתלבש פחות חשוף.

מבחינת אלכוהול, בכל המסעדות שבהן אכלתי הגישו יין וקוקטיילים. במלון היה ניתן להזמין גם קוקטליים לא אלכוהוליים מצוינים. הקניות בבחריין זולות יחסית והאיכות מצוינת, מה שמוביל אותי לתחנה הבאה: השוק העתיק של בחריין. חגיגה של טעמים וריחות. שילוב של קלאסיקה ומסורת. אוכל, תבלינים, עתיקות, מזכרות ופרטי עיצוב. מעניין מאוד להתעכב אצל בעלי המלאכה, המציגים מיומנות מעוררת רושם בכל הקשור למלאכות מסורתיות. ברחובות הצדדיים של השוק שוכנים גם שוק הפנינים (הסמל הלאומי של בחריין) ושוק הזהב. התחושה בשוק בטוחה מאוד, בין היתר, בזכות מצלמות אבטחה שמפוזרות מסביב והאווירה נינוחה ורגועה. בחזרה למלון. אמרנו מעגן פרטי נכון? אז כמובן שניצלתי את ההזדמנות כדי להפליג עם הסירה של המלון, ה-"Wave breaker" לאי JARADA. אי פרטי בלב ים, כל מה שאתם יכולים לדמיין ומעבר לו. המים בצבע טורקיז מהפנט, החול לבן כמו בסרטים, הים רגוע והשמש מלטפת כאשר אי שם באופק נמצאת קטאר. סיפרו לי שלפעמים רואים כאן גם דולפינים. לי לא יצא, אבל החוויה כזו מדהימה שאי אפשר לתאר במילים. לסיכום, בחריין מפתיעה. היא מאוד שונה ממה שעשוי לצפות ממדינה ערבית מוסלמית. הכל כאן מרגיש הרבה יותר משוחרר והחשדנות או הפחדים שאולי מלווים את תחושת הבטן ברגעים הראשונים, מתחלפים מהר מאוד ברוגע והרבה דמיון לישראל. מהשווקים הססגוניים, דרך התרבות העשירה ועד אווירת הריזורט והנופש המפוארת. בחריין לגמרי צריכה להיות היעד הבא שלכם.

הכותבת היא בלוגרית טיולים. הייתה אורחת של מלון ריץ קרלטון וחברת התעופה גולף אייר
חופשה בבחרייןחופשה בבחריין
צילום: יחצ ריץ קרלטון בחריין
הקלות בהוצאת ויזה לבחריין. כמה זה עולה?הקלות בהוצאת ויזה לבחריין. כמה זה עולה?
גולף אייר. צילום: עידו וכטל  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמדריך יעדיםכלליבחרייןפספורט UAE - GCCגאלף אייר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: