אא

חופשה בעידן הקורונה: כמה אורחים ועובדים חלו בנגיף בבתי מלון שנפתחו?

כ-288 אלף ישראלים התארחו ב-261 מתוך 430 בתי מלון שחזרו לפעילות החל מה-27 במאי ויש - אורחים ועובדים - שנדבקו בנגיף קורונה. התאחדות המלונות: "יש להחריג את בתי המלון משאר העסקים. בתי מלון 'מחזיקים' את הכלכלה"

חיטוי ידיים בכניסה לחדר האוכל של מלון מגדלה. צילום: ספיר פרץ זילברמן.
אין קשר בין התמונה לנאמר בכתבה חיטוי ידיים בכניסה לחדר האוכל של מלון מגדלה. צילום: ספיר פרץ זילברמן. אין קשר בין התמונה לנאמר בכתבה
התאחדות המלונות בישראל מסכמת את תמונת המצב נכון להיום בבתי המלון ברחבי הארץ (הסיכום של ההתאחדות אינו כולל בתי מלון שאינם חברים בהתאחדות). על פי ההתאחדות, החל מה-27 במאי ועד היום נפתחו 261 מתוך כ-430 מלונות החברים בהתאחדות. מספר החדרים הממוצע במלונות שנפתחו עומד על 138 חדרים. שיעור התפוסה הממוצעת בכל הארץ עומדת נכון להיום על 55% ומספר הלינות הממוצע לאורח עומד על 2.5 לינות. מספר האורחים הממוצע בחדר עומד על 2.5. זאת ועוד, נתוני ההתאחדות מראים כי מיום הפתיחה ועד היום התארחו במלונות כ-288,000 אורחים. עוד מפרסמת ההתאחדות כי מאז נפתחו מחדש בתי המלון נקלטו לעבודה כ-15,000 עובדים ישירים. עוד נמסר כי העובדים עובדים בקבוצות סגורות (קפסולות), אין מגע בין העובדים בקפסולה אחת לאחרת ויש הקפדה על מינימום מגע בין העובדים לאורחים.

30 בני אדם חלו בקורונה בבתי מלון. כמה עובדים נדבקו? 

מהיום בו נפתחו ראשוני בתי המלון ב-27 במאי ועד היום התגלו, כך על פי ההתאחדות, 30 חולי קורונה מתוך כ-288 אלף אורחים שכאמור התארחו לאורך התקופה. קרי, 0.01% מהאורחים חלו בנגיף קורונה. בהתאחדות מציינים כי אין הוכחה שאכן האורחים נדבקו בנגיף בזמן שהייתם בבתי המלון. ומה באשר לעובדים בבתי המלון? על פי ההתאחדות, עד כה חלו 35 עובדים מתוך כ-15 אלף שמועסקים כרגע, חלקם נדבקו כאשר שהו בבידוד לצד עובדים אחרים שחלו. קרי, שיעור העובדים שחלו בקורונה עומד על 0.23% מסך העובדים הכולל המועסק כיום במלונות. מההתאחדות נמסר שכל העובדים במלונות קיבלו הדרכות "ימי קורונה" בצורה יסודית ובכל מלון יש "ממונה קורונה" האחראי על עמידה ויישום ה"תו הסגול". בהתאחדות קוראים לממשלה שלא להחמיר את ההנחיות לגבי המלונות נוכח גל התחלואה הגואה. "יש להחריג את בתי המלון משאר העסקים. אין דימיון בין בתי המלון לעסקים אחרים. בתי המלון 'מחזיקים' את הכלכלה של ערים כמו אילת וטבריה ואזורים כמו ים המלח. כלכלת אילת כולה נשענת על המלונות – סגירת המלונות משמעותה חיסול העיר. פוטנציאל התעסוקה הישיר בטווח הקצר יכול להגיע לכ-30,000 עובדים ישירים ועוד כ-60,000 עובדים עקיפים. פוטנציאל הנזק שעלול להיגרם מהחמרה בתנאי העבודה הוא עצום עד כדי סגירת הענף", נמסר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםהתאחדות המלונותקורונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: