אא

טיול בדובאי: איך זה מרגיש לטייל ביעד הלוהט הבא?

עכשיו שדובאי היא חלום שעומד להתגשם, בדקנו, בעזרת ישראלי שטייל בעיר המסקרנת, מה לראות ולעשות כולל טיפ חשוב לביקור חכם בבורג' חליפה, המגדל הגבוה בעולם. וגם, כמה יעלה לכם כרטיס טיסה דרך אירופה עד שאמירייטס תתחיל לטוס לת"א? דובאי למטייל המתחיל

דובאי. צילום: 123rf דובאי. צילום: 123rf
המפרץ הפרסי נשמע לישראלים שלא בורכו בדרכון זר, כמו חלום רחוק. כמו מקום שיזכו להיכנס אליו אולי בגלגול הבא. אבל עכשיו, לקראת נרמול היחסים והסכם שלום עם איחוד האמירויות, החלום עומד להפוך למציאות. עם החלום מתעוררים גם יצר הסקרנות והשאלות: מה מציעה דובאי - העיר המרכזית, הפופולארית והמסקרנת באיחוד האמירויות? למה לא כדאי לפספס טיול ג'יפים בדיונות ובאיזו שעה הכי נכון לבקר בבורג' חליפה המגדל הגבוה בעולם? ועוד. פנינו לדוד שור, ישראלי שטייל בדובאי, לשתף בחוויות שלו מהטיול ביעד המלהיב כפי שחווה הרבה לפני פרוץ מגפת הקורונה. נדגיש ונציין כי בשלב זה ישראלים, שאינם מחזיקים גם בדרכון זר, עדיין אינם מורשים להיכנס למדינה.

איך טסים היום לאיחוד האמירויות?

שור: "הדרך הכי נוחה וקצרה להגיע היא כמובן דרך ירדן, אבל הטיסות ממש יקרות. דרך נוספת היא דרך טורקיה. אני בחרתי בדרך הזולה נכון ליום שבו הזמנתי כרטיס טיסה - עם חברת הלואו קוסט ההונגרית wizz air. בהלוך טסתי איתה דרך סופיה ובחזור דרך בוקרשט. כמובן, לוקח יותר זמן להגיע לשם אבל המחיר היה בפער משמעותי מהאופציות האחרות". הערה שלנו, חברת וויזאייר טסה לאבו דאבי, בירת איחוד האמירויות ולא לדובאי כבעבר. הקו לאבו דאבי, שהוקפא בגלל הקורונה, ישוב לפעול עם 2 טיסות שבועיות מבודשפט בתחילת ספטמבר במחיר של כ-35 דולר לכרטיס לכיוון אחד. החל מחודש ספטמבר, ניתן יהיה להגיע לאבו דאבי עם וויזאייר גם בטיסה ישירה מבוקרשט, סופיה, קטוביץ' וקלוז' נאפוקה. ניתן להגיע לדובאי גם עם חברת התעופה לופטהנזה, המפעילה 5 טיסות שבועיות מפרנקפורט במחיר של החל מ-494 דולר ללא כבודה או 649 דולר עם כבודה. משך הטיסה כ-6 שעות. ללופטהנזה יש קוד שייר עם חברת התעופה אתיאחד המפעילה טיסה יומית ממינכן וטיסה יומית מפרנקפורט ישירות לאבו דאבי, בירת איחוד האמירויות, במחיר של 685 דולר כולל מזוודה.
אמירייטסאמירייטס
בקרוב בנתב"ג? אמירייטס. צילום: shutterstock

עונה מומלצת 

"קיץ היא לא העונה לטייל במדינה החמה. החום כבד, נע סביב 44 מעלות ביום וסביב 30 מעלות בלילה. מי שחום מפריע לו שיבוא בינואר-מרץ, אז הטמפרטורות נעות סביב 22 מעלות אבל צריך לקחת בחשבון שהמלונות הרבה יותר יקרים והאטרקציות יותר מלאות". 

בורג' חליפה - המגדל הגבוה בעולם

"יש איזו הרגשה ש'הדובאים' מנסים שהכל אצלם יהיה הכי הכי: הכי יקר, הכי גבוה, הכי מפואר. לכן, בדובאי תוכלו למצוא את המגדל הכי גבוה בעולם - בורג' חליפה המתנשא לגובה 828 מטר. יש שתי אופציות להיכנס למגדל: או לשלם 100 דולר ולעלות ישר לקומה 148 בתוספת מדריך שיעלה איתכם וייתן הסברים ואח"כ לרדת לקומה 125 ו-124 שם ניתן להשקיף על כל דובאי ב-360 מעלות. מחזה ממש מרהיב וזו האופציה שרובם עושים. אני הלכתי על האופציה השנייה. קניתי כרטיס ב-29 אירו דרך האינטרנט - הרבה יותר זול מלקנות במקום. הזמן הכי טוב להגיע הוא כ-40 דקות לפני השקיעה, כך תוכלו לחוות את דובאי גם ביום וגם בלילה. מתחת למגדל יש את ה-Dubai Fountain - המזרקות הכי גדולות בעולם. כל חצי שעה עגולה הן מתחילות לזמר. לא לפספס". https://youtu.be/XLB2g_GCXx4  
דובאידובאי
נוף מהפנט. צילום: דוד שור
דובאידובאי
בורג' חליפה, המגדל הגבוה בעולם בדובאי. צילום: דוד שור

קניונים

"צמוד למזרקות יש את הקניון הכי גדול בעולם - ה-Dubai mall. תוכלו למצוא בו הכל מהכל, מותגי יוקרה מפורסמים, אקווריום ענק עם כרישים, משחקייה ענקית לילדים ונוער ואם מתחשק לכם תוכלו גם להחליק על קרח. בקניון הזה יש גם רובוטים שיעזרו לכם על כל שאלה אם תצטרכו עזרה וגם taxi בתוך הקניון אם כבר קשה לכם ללכת ברגל. בתוך קניון emirates mall יש את ה-Dubai ski - אתר סקי שמציע לעשות סקי במינוס 6 מעלות גם כשבחוץ הטמפרטורה לוהטת, כולל מגלשות, מפגש אישי עם פינגוונים ועוד. המחירים לא יקרים והסקי שם ממש באיכות".
דובאידובאי
הרבה קניונים ממוזגים בדובאי. צילום: דוד שור

שווקים

"בדובאי תוכלו למצוא גם שווקים מעניינים כמו למשל שוק הזהב, ה-Dubai gold souk. תוכלו לראות שם המון המון תכשיטים מזהב בכל מיני צורות. ממש ליד נמצא שוק התבלינים שגם הוא מרתק. קניתי 5 גרם זעפרן ב-50 שקל בערך. ממש זול ביחס לישראל. בדובאי תוכלו גם למצוא את שוק הטקסטיל שבו לא ביקרתי".

טיול ג'יפים 

חובה לעשות טיול גיפים בדיונות שמחוץ לעיר הכולל אירוח ערבי עם תה טוב, גמלים ועוד. הופעות בלב המדבר, לצערי לא התאפשר לי לראות מפאת חוסר זמן".

חיי לילה

דובאי היא מדינה מוסלמית ולכן לא תמצאו בחנויות משקאות אלכוהוליים. במלונות בדובאי (לא בכולם) יש ברים ממש טובים שלא מביישים את הברים האירופאים וניתן למצוא מועדוני לילה בחלק מהמלונות".

חופים

"בדובאי יש חופים מדהימים אך שימו לב שאתם לא נכנסים לחוף של נשים. בדובאי יש חופים מעורבים וחלק חופים רק לנשים".

תחושת ביטחון

"הרבה שואלים אותי על תחושת הביטחון. בעניין זה אגיד שאני הרגשתי בטוח. כל אחד יעשה כאוות נפשו. אני באופן אישי לא חשתי אף פעם תחושה לא בטוחה, להפך. טיילתי שם לבד והרגשתי מאוד בטוח. לחלק סיפרתי שאני מישראל והם ממש התלהבו כי אף פעם לא פגשו ישראלי".
דובאידובאי
יש תחושת ביטחון גם באבו דאבי. צילום: דוד שור
דובאידובאי
"טיילתי לבד והרגשתי בטוח בכל מקום". אבו דובאי. צילום: דוד שור

דובאי למטייל

"בכל מקום שתהיו תפגשו בסדרנים ושוטרים שממש יתאמצו לעזור לכם עם כל שאלה וכל עזרה שתצטרכו".

התניידות בדובאי

"בדובאי פועל uber וגם אפליקציית המוניות careem שבה אם אתה בוחר במונית economy יגיע לך לקסוס מפוארת. יש גם מוניות רגילות. לפי דעתי הכי זול הן המוניות הרגילות ואח"כ careem. באופן כללי המוניות שם בכלל לא יקרות. נסיעה של 25 דקות תעלה כ-50 שקל בערך. בדובאי גם פועל מטרו מעולה. יש אוטובוסים מעולים רק שימו לב שהמקומות מקדימה שמורים רק לנשים".

אוכל

"במסעדות תוכלו למצוא את כל סוגי האוכל שאתם מכירים. אני באופן אישי שומר כשרות אז הסתדרתי עם אוכל שהבאתי וגם קניתי שם קצת אוכל כשר. כן, כן, בדובאי יש אוכל כשר. בסופרמרקטים הגדולים ניתן למצוא סלמון וטונה בשימורים, דגני בוקר ועוגות כשרים. הסיבה לך שהם מייבאים הרבה אוכל מאמריקה אז כך שניתן למצוא גם דברים כשרים".

ביטוח נסיעות

"עשיתי דרך חברת הראל. ההבדל היחיד שאין כיסוי בפוליסה לחילוץ והצלה". הערה שלנו, נוכח מגיפת הקורונה פוליסות ביטוח הנסיעות ליעדים באשר הם צפויות להשתנות ולהתייקר. יש לבדוק ולהתעדכן בכל האותיות הקטנות בחברות הביטוח השונות המציעות כיום פוליסות ביטוח לנוסעים לחו"ל.
דובאידובאי
אבו דאבי. צילום: דוד שור
דובאידובאי
עושר מופלג. דובאי. צילום: דוד שור

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמדריך יעדיםוידאודובאיאבו דאביאיחוד האמירויותטיסות לאבו דאביטיסות לאמירויותפספורט UAE - GCC

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: