אא

יאט"א קוראת לביטול מוחלט של בדיקות הכניסה לנוסעים מחוסנים ומחלימים

בהמשך להמלצת מועצת האיחוד האירופי, ארגון התעופה הבינלאומי קורא גם לאוסטריה, קפריסין, צ'כיה, ליטא ומלטה, ליישם את ההמלצה, וזאת גם בעקבות מחקר חדש, המוכיח ש"להגבלות נסיעות אין השפעה משמעותית על בריאות הציבור, אבל הן משפיעות על היציבות הכלכלית ועל הפרנסה, וגורמות ליותר נזק מתועלת"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

כפי שפורסם כבר בפספורטניוז, ACI Europe (Airports Council International) ואיגוד חברות התעופה הבינלאומי  (IATA) דחקו בממשלות אירופה להסיר את כל מגבלות הנסיעה לנוסעים מחוסנים או כאלו שהחלימו המחזיקים בתעודת קורונה תקפה - כפי שהמליצה מועצת האיחוד האירופי.

כפי שנקבע בהמלצת מועצת האיחוד האירופי, שאומצה ב-25 בינואר, היחס לנוסעים צריך להיות מבוסס על מצב בריאותם ולא על המצב האפידמיולוגי של מדינתם או אזור מוצאם. מחקר עצמאי, שנערך בפינלנד ובאיטליה, מספק תובנות לגבי פיתוח מדיניות כלל אירופית להסרת הגבלות. המחקר מדגיש את חוסר היעילות של מגבלות הנסיעה האחרונות בהפחתת הסיכונים לבריאות הציבור ולחברה בשל נגיף הקורונה/ אומיקרון. המחקר החדש שנעשה על ידי Oxera ו-Edge Health מגלה שדרישות בדיקות כניסה צפויות להיות לא יעילות בעצירה או אפילו בהגבלת התפשטות של האומיקרון.

ניתוח של מגבלות הבדיקה, שהטילו איטליה ופינלנד ב-16 בדצמבר וב-28 בדצמבר 2021 בהתאמה, על כל הנוסעים הנכנסים, לא עשה שום הבדל בהדבקה של מקרי אומיקרון במדינות אלו. לעומת זאת, השפעתן של מגבלות אלו, ובפרט המגבלות על התנועה החופשית של אנשים, הביאו למצוקה כלכלית משמעותית ומיותרת - לא רק למגזרי הנסיעות והתיירות, אלא לכלכלת אירופה כולה. המחקר גם מראה כי לדרישות הבדיקה לנוסעים מחוסנים/מחלימים לא תהיה כל השפעה על התפשטות העתיד של גרסת האומיקרון באיטליה ובפינלנד. הטלת מגבלות אלו מוקדם יותר - כלומר באותו יום שבו זוהה וריאנט האומיקרון על ידי ארגון הבריאות העולמי - לא הייתה עוצרת את התפשטותו ולא מגבילה אותו משמעותית באיטליה ובפינלנד. 

המחקר קובע כי המוטציות מסתובבות הרבה לפני המועד שבו הן מזוהות, וזו הסיבה שבגללה הן ארגון הבריאות העולמי והן ארגון הבריאות האירופי מחשיבים את הגבלות הנסיעה כלא יעילות. העובדה ששתי המדינות מסירות כעת את דרישות הבדיקות שלהן לפני היציאה מבורכת מאוד. עם זאת, ביאט"א טוענים כי שתי המדינות יכלו לבטל אותן הרבה קודם לכן או להימנע לחלוטין מלכפות אותן מלכתחילה, וכי יש להפיק לקחים כדי למנוע נזקים כלכליים חוזרים ונשנים ללא תועלת לבריאות הציבור. בעוד שפינלנד הסירה את ההגבלות על כל הנוסעים הנכנסים המחוסנים/מחלימים, איטליה עשתה זאת רק עבור מטיילים נכנסים מתוך האיחוד האירופי/EEA, וצריכה כעת להרחיב זאת על כל הנוסעים הנכנסים, מכיוון שאין עוד יתרון בטיחותי בריאותי בעיכוב זה.

עם כניסתו לתוקף של הנוהל החדש לנסיעות בתוך האיחוד האירופי/EEA, ולאור הנתונים שפורסמו כעת, ACI EUROPE ו-IATA דוחקות באותן מדינות שממשיכות לסטות מהמסגרת המשותפת של האיחוד האירופי להתיישר איתה במהירות.

"באופן ספציפי, אנו קוראים לממשלות אוסטריה, קפריסין, צ'כיה, ליטא ומלטה לטפל בנושא זה בדחיפות ולנטוש הגבלות מיותרות ומזיקות". בנוסף, מדגישים ביאט"א כי אין סיבות משכנעות לכך שנוסעים מחוסנים/מחלימים צריכים להיות נתונים לנוהל שונה בין אם הם נוסעים בתוך האיחוד האירופי/EEA או מגיעים ממדינות אחרות. כעת דחוף שבאיחוד האירופי יתאימו את ההמלצה המיושנת שלהם לנסיעות לאיחוד האירופי (ממדינות שלישיות) עם ההנחיות החדשות לנסיעות בתוך האיחוד האירופי/EEA. "הנוהל החדש של נסיעות בתוך האיחוד האירופי/EEA מתמקד ב'גישה מבוססת אדם' ומכיר בכך שאין להטיל הגבלה על נוסעים מחוסנים ומחלימים. חייבים להפסיק עם המצב בו מדינות הולכות בדרכן שלהן. זה חייב להיפסק. כעת יש לנו הוכחה נוספת: להגבלות נסיעות יש השפעה משמעותית - לא על בריאות הציבור, אלא על היציבות הכלכלית ועל הפרנסה. בקיצור: הם גורמים ליותר נזק מתועלת", אמר אוליבייה ינקובץ', מנכ"ל ACI EUROPE.

"המחקר מראה בברור שהעיכוב הבלתי נמנע בזיהוי מוטציות חדשות כבר מתרחש עם הגבלות הנסיעה בזמן שהוטלו. זה המקרה הקלאסי של סגירת דלת האורווה לאחר שהסוס ברח. בדיקות עבור נוסעים מחוסנים לא יעילה לחלוטין מנקודת מבט בריאותית, אך פוגעת באמון הנוסעים ובכלכלות הלאומיות. המחקר האחרון הזה אמור לתת לממשלות תמריץ ליישם את המלצת האיחוד האירופי במלואה, ולאפשר לאירופה להתקדם", אמר קונרד קליפורד, סגן מנכ"ל IATA.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםהאיחוד האירופיארגון הבריאות העולמי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: