אא

יו"ר ועדת החוקה: ״ביום ג' הקרוב לא יאושרו תקנות המדינות האדומות ואציע לחבריי לא לתמוך בהן"

ח"כ גלעד קריב נגד רשות האוכלוסין וההגירה: "איך אתם יכולים למנוע מנכד להשתתף בלוויית סבתו? איפה נשמע שאח לא יכול להיות לצד אחותו שאיבדה בן בתאונת דרכים? אנחנו בסגר? בסגר לא עומדים 40 דקות בפקק, לא חוגגים נובי גוד ולא הילולת הבאבא סאלי"

ח"כ גלעד קריב, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת. צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב ח"כ גלעד קריב, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת. צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב
"מדיניות רשות האוכלוסין וההגירה לא מידתית. אם הדברים היו נעשים עפ"י חוק הקורונה לא היינו מאשרים לכם את התקנות. חוסר הלימה קיצוני במידתיות התקנות", כך אמר היום (א') יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ גלעד קריב. עוד לדבריו, "הממשלה החליטה על דעת עצמה להפעיל את חוק הכניסה לישראל במקום את חוק הקורונה ואם המדיניות הזו תימשך - נשנה אותה בסוף החודש עם שינוי החוק. שמעתי הבוקר ממשרד הבריאות שהוא לא מוצא הצדקה אפידמיולוגית להגבלות הללו, אז איך אתם יכולים למנוע מנכד להשתתף בלוויית סבתו? איפה נשמע שאח לא יכול לבוא להיות לצד אחותו שאיבדה את בנה בתאונת דרכים או במלחמה? אנחנו בסגר? בסגר לא עומדים 40 דקות בפקק, לא חוגגים נובי גוד ולא הילולת הבאבא סאלי". ח"כ קריב הוסיף ואמר כי "למרות מסקנות הדיון האחרון, לא שיניתם דבר. הרי לא אמרנו שתפתחו את השמים, קיבלתם מאיתנו בקשות מידתיות וקונקרטיות. אני מודיע שביום שלישי הקרוב לא יאושרו תקנות המדינות האדומות ואציע לחבריי שלא לתמוך בהן. או שתחזרו עם תשובות אחרות, או שאבטל את רשימת המדינות האדומות. דחיתם 100% מהבקשות המהותיות שנוגעות למקרים הומניטריים". חברי הוועדה הנוכחים בדיון הצטרפו לדבריו: ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת): "יש התעלמות של הממשלה ושמים פס גם לגבי פיצוי למי שבוטלה טיסתם. מדי יום אנחנו מקבלים פניות של אזרחים שהפסידו את כספם. המטרה שלהם הייתה למנוע בכריסמס ובשנה האזרחית, מאזרחים ומשפחותיהם שתכננו לנסוע לחגוג. מנעו זאת מהם. יש רמזים שאוטוטו פותחים את הכל, אז המצב באירופה השתנה? אני שומע שברוב המדינות עדיין שיעורי התחלואה לא ירדו משמעותית, לכן אני מסיק שכל השיקולים היו זרים. אני לא יכול שלא להעלות שוב ושוב את ענף סוכני הנסיעות, חברות אוטובוסים, בתי מלון, ענף שלם שנפגע". ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "אמירתך שנדחה את התקנות חשובה מאוד. אנחנו מגיעים לשלב של שנתיים לתוך התקנות, ויש למצוא איזונים מדתיים להתנהלות אנושית ועניינית גם בזמן חירום. ההבדל בין הבקשות שלנו הוא עוד 2%. מדובר על מקרים שבתוך כל המערכת של כניסה ויציאה מדובר באחוזים בודדים. אנחנו לא פורצים פרצה אלא תוחמים זאת באופן מדתי. אנחנו מנחים את ועדת החריגים שתוכל לפעול עם יותר שיקול דעת והתאמה למציאות המורכבת. יש לצאת מהקיבעון הלא מאוזן והלא גמיש. לצאת ולראות את התמונה הרחבה היותר אנושית". ח"כ יום טוב חי כלפון (ימינה): "יש אצלי במייל יותר מעשר דוגמאות לאנשים העובדים בחו"ל שלא נותנים להם לצאת או שדורשים מהם תצהיר של 30 יום. רו"ח ששלח תלושי משכורת, אמרו לו שזו לא הוכחה שהוא עובד בחו"ל. יש פער עצום בין מה שאנחנו אומרים בוועדה למה שהציבור חווה בשטח. בעיית העובדים בחו"ל לא נפתרה. בנוגע לטיפולים רפואיים- אדם שיש לו תור ב-9.1 להשתלת סטנט ללב, לא נותנים לו לצאת למרות ששלח את כל הניירת. כאב לי על מבוגר מעל 80 שצריך טיפול רפואי ואישרו לו ללא אשתו. זוג הורים שבתם ילדה בצרפת ולא נותנים להם לצאת. זה רק מהימים האחרונים. אנחנו שומעים את זעקת הציבור, יש כבר קמפיין בקרב יהודי ארה"ב שחלק משרי הממשלה ורבים מהח"כים הצטרפו אליו. יש פה כאב אמיתי וקריאה אמתית ויש לשים לזה קץ".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםועדת החוקה של הכנסת

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: