אא

"אנחנו במלחמה כלכלית בחזית, כמו החיילים שחוטפים מכוחותינו אש בגב ע"י האוצר"

נציגי ענף הנסיעות הטיחו דברים קשים נגד המדינה בדיון שקיימה הבוקר בעניינם ועדת הכלכלה של הכנסת. יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות: "הענף שלנו נמצא קרוב לחצי שנה באפס הכנסות. כל המתווים לענף כזה או אחר, אנחנו באפס הכנסות"

ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת. צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת. צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
ועדת הכלכלה של הכנסה קיימה היום (ב') דיון מיוחד בנושא קריסתם של סוכני הנסיעות ומורי הדרך - אחד הסקטורים שנפגעו קשה בגלל נגיף הקורונה. קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות אמר בדיון כי "הענף שלנו נמצא קרוב לחצי שנה באפס הכנסות. כל המתווים לענף כזה או אחר, אנחנו באפס הכנסות. כאשר 80% מבעלי המשרדים באפס תגמול. הממשלה נתנה פעימה קטנה למשרדים קטנים עד מחזור של 20 מיליון שקל. 80% נמצאים באפס הכנסות, אפס תגמול, בלי שיש לנו תשובה אחת למתווה הקיים. תגידו לא רוצים. תסגרו את הענף. אני לא מתבייש להגיד לכם על העסק שלי, יש לי 250 עובדים, רובם בחל"ת, ההוצאות החודשיות נשארו 15-20% עם מחזור של 6 מיליון שקל בחודש. אני מפסיד כל חודש 600-800 אלף שקל. לא יכול שאנשים מחכים עוד חודש ועוד חודש, אין מתווה, יש הצהרות. יש לנו גם קושי לסגור את העסק כי לא יכולים להפסיד יותר. ועדת הכלכלה מאפשרת לחברות התעופה 90 יום להחזיר את הכסף, אני צריך להעסיק 10 פקידים ולממן חברות תעופה זרות שמקבלות מענק מהמדינה שלהם. אנחנו רוצים לדעת איפה אנחנו עומדים, לא יכלים להשקיע מאות אלפים בחודש שבמשך חצי שנה לא ראינו שקל".
קובי קרניקובי קרני
קובי קרני: "תגידו לא רוצים. תסגרו את הענף" יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת שדיבר אף הוא בדיון אמר, "אנחנו נמצאים במלחמה כלכלית בחזית, כמו החיילים שחוטפים מכוחותינו אש בגב ע"י האוצר. חוסר הניהול של המשבר הזה לא נראה שנצליח להתגבר כאשר יש כשל מערכתי של הניהול. במצב הנוכחי לצערי אי אפשר לסייע לנו. המטכ"ל, אלו שאמורים באוצר לנהל, אין להם מושג מה עושים, איך הם מנהלים משברים. יש הרגשה שיושבים כמו נהגים שנותנים להם לנהוג באוטובוס בפעם ראשונה ודוהרים לתהום. אני סבור שהוועדה צריכה לעשות תהליך כמו שעשתה עם הבנקים לבדוק את התהליך, מה נעשה ע"י האוצר ואגף התקציבים. באוצר מנצלים את משבר ליישם את האמונות שלהם, לא הציגו ניירות כלכליים מסודרים, למה לא צריך לעזור לתיירות".
יוסי פתאליוסי פתאל
"אין להם מושג איך לנהל משברים". יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת. צילום: יח"צ ח"כ מיקי לוי, "לא יכול להיות שהמקצוע הזה ועולם התיירות ילך ותכחד". ח"כ עודד פורר, "אין שום חזון לממשלה איך חוזרים לפעילות ועבור אלה שלא יכולים לחזור לפעילות . לא הגדירו על מי רוצים לשמור בחיים, ראש מעל המים. צריך להגיד לסוכני הנסיעות ומורי הדרך , ניתן להם מתווה שיהיה לכם אוכל במקרר בתקופה הזו. למה לא לפתח תיירות רפואית, שאנשים שם יסכימו להיכנס לבידוד". ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת הכלכלה אמר בדיון, "הייתי רוצה לראות איך הממשלה מציגה תכנית סיוע, זה לא קיים, לא קורה. המגבלות החדשות מכניסות את ענף התיירות למשבר עוד יותר גדול ממה שהיה בגל הראשון. צריך לדעת מה הממשלה מכינה מחוץ לקופסה והתכניות העתידיות. יש תחושה שהממשלה מתנהלת מעכשיו לעכשיו, אין יד מכוונת".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםהתאחדות סוכני הנסיעותמשבר קורונהועדת הכלכלה של הכנסת

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: