אא

יו"ר נשיאות המגזר העסקי: "אם נמשיך לקבע את החל"ת נמשיך לעודד אנשים לא לחזור למעגל התעסוקה"

עוד אמר דובי אמיתי בדיון שהתקיים הבוקר בוועדת הכספים של הכנסת על מצבו של ענף התיירות: "חייבים להוריד את החל"ת מסדר היום ולאפשר את חזרתם של כלל העובדים. על הממשלה לצאת עם תכנית התאוששות לענף התיירות שהכי נפגע במשבר הקורונה"

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי. צילום: נשיאות המגזר העסקי יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי. צילום: נשיאות המגזר העסקי
בהמשך לדיון שקיימה הבוקר (ד') ועדת הכספים של הכנסת על מצבו הקשה של ענף התיירות, מעדכנת נשיאות המגזר העסקי כי הגישה לוועדה 4 המלצות לשיפור מצבו הקשה של ענף התיירות, מעבר לחל"ת גמיש, הקלות בארנונה ומתן מענקים כדלקמן: 1.קביעת חל"ת גמיש, דבר שיאפשר גם למלונות שסגורים בשל אי הגעת תיירים מחו"ל, להחזיר את עובדיהם ולהיפתח בסופי שבוע לישראלים וגם לכלל המשק להחזיר עובדים. 2.מימוש החלטת הממשלה להבאתם של 1,000 עובדים זרים לעבודה במקצועות הניקיון והחדרנות וצמצום נטל המס והאגרות. 3.תיקון החלטת הממשלה והסרת המגבלה של מקסימום 5.7% אבטלה בעיר אילת. 4.הקלות בארנונה ומענק הוצאות קבועות בחודשים יולי–דצמבר 2021. דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, אמר בדיון בוועדה, "ענף התיירות והמלונאות הוא הענף בעל מקדם ההתאוששות הארוך ביותר וכל שקל שתשקיע הממשלה בשיקום הענף, תחזיר את ההשקעה פי כמה וכמה. על הממשלה לשבת עם כל הגורמים הרלוונטיים במגזר העסקי ולצאת עם תכנית התאוששות וצמיחה לענף שהכי נפגע במשבר הקורונה". יחד עם זאת אמר אמיתי כי "בעניין החל"ת חייבים לשנות את התפיסה. אם נמשיך לקבע את החל"ת כפי שהוא, נמשיך לעודד אנשים לא לחזור למעגל התעסוקה ולכם, חברי הכנסת, אסור להסכים לזה. אני עומד בראש מנהלת המעסיקים שהחזירה למעגל העבודה מאז תחילת פעילותה, יותר עובדים מכל גוף ממשלתי שהיה כאן, אבל אנחנו חייבים להוריד את החל"ת מסדר היום ולאפשר את חזרתם של כלל העובדים". בדיון לעניין עתידה של התיירות בישראל על רקע מועד סיום תכניות הסיוע מצד המדינה, שיזמה ח"כ קרן ברק, יו"ר שדולת התיירות בכנסת, ציירו גורמי הענף תמונה קשה וחשש לעתיד עשרות אלפי עובדים. מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת, יוסי פתאל אמר: "2,000 עובדי התיירות המאורגנת מייצרים 8 וחצי מיליארד שקל בהכנסות מט"ח. תיירים שיחזרו להתהלך בסמטאות עכו יחזירו שפיות". בהתייחס לסיום תשלומי החל"ת ביוני הקרוב אמר פתאל, "נתנו לנו תעודת פטירה לסוף חודש יוני". מנכ"לית התאחדות בתי המלון, יעל דניאלי, אמרה בדיון: "מחצית מהמלונות בירושלים, חלק מהמלונות בת"א, וכל המלונות בנצרת עדיין סגורים, ב-10 ימי הלחימה מלונות הפנים הפסידו כ-110 מיליון שקל". מנכ"ל התאחדות משרדי הנסיעות, טלי לאופר, אמרה: "אנחנו עדיין היכן שכל המשק היה לפני 10 חודשים. היה ולא תתקבל החלטה של הארכת החל"ת והמענקים, כל המשרדים בענף יצטרכו לפטר את העובדים שהם רוצים שיישארו. רק תשלום הפיצויים לעובדים יכול להביא לקריסתם". מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, אמר: "תשתית התיירות הנכנסת שלנו בסכנה גדולה. גם בהיבט התעסוקתי היה כשל, למרות נתוני האבטלה אין עובדים ומשקיעים כספים בתימרוץ עובדים". הלוי הוסיף ואמר כי הענף זקוק לסיוע של מאות מיליוני שקלים והציג יחד עם נציגת משרד האוצר כי הם מגבשים תכנית כוללת לענף שתכלול חל"ת דיפרנציאלי. על רקע המצב הקשה ועמדת המשרדים, דרשה הוועדה להעמיד בפניה את התוכנית הכוללת לסיוע כבר בשבוע הבא, ולהתאימה לגורמים השונים בענף תוך שיתופם בגיבושה.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: