אא

לאן אפשר לטוס גם ללא חיסון קורונה?

מגוון מדינות ברחבי העולם פותחות את שעריהן גם עבור נוסעים לא מחוסנים. באיזה מדינות מדובר - ואיזה פעולות חשוב לבצע לפני שעולים למטוס?

צילום: shutterstock צילום: shutterstock
מאז שמגפת הקורונה נכנסה לחיינו, יש לה השפעה מכרעת על היכולת שלנו לטוס לחו"ל. החדשות הטובות הן שככל שחולף הזמן, בארץ ובעולם לומדים לחיות עם המגיפה. והתוצאה: גם אם לא התחסנתם מכל סיבה שהיא, ישנן מגוון מדינות ששעריהן פתוחים עבורכם. ריכזנו עבורכם רשימה של חלק מהמדינות האלה. לפני שנכיר אותן, חשוב לציין שההנחיות במדינות השונות עשויות להתעדכן בהתאם למצב התחלואה – ולכן חשוב לבדוק אותן סמוך למועד הנסיעה. בנוסף, בכפוף למדיניות בכל יעד, חלק מהמדינות מתירות כניסה של ילדים לא מחוסנים בליווי הורים מחוסנים. לפני היציאה מישראל יש לברר מהי מדיניות הכניסה במדינת היעד, ומהם דרישות הכניסה לגבולותיה: האם נדרש חיסון או לא? האם יש צורך לבצע בדיקות קורונה לפני ההגעה ובעת הנחיתה? האם תעודת הקורונה הישראלית מוכרת במדינת היעד? (ניתן לבדוק באתר משרד הבריאות את רשימת המדינות המכירות בתעודת הקורונה הישראלית) האם נדרשת חובת בידוד? חשוב לציין שאסור לטוס למדינות אדומות, אלא אם קיבלתם אישור לכך מוועדת חריגים.

לאיזה יעדים אפשר לטוס ללא חיסון?

הנה מספר יעדים שהכניסה אליהם לא מצריכה חיסון קורונה, נכון לכתיבת שורות אלה: יעדים נבחרים באירופה איטליה – מאפשרת לכניסה לנוסעים לא מחוסנים, בכפוף לבידוד באורך 5 ימים ובדיקה בסיום הבידוד. איסלנד – בידוד של 5 ימים בסיומו יש לבצע בדיקה נוספת. ילדים עד גיל 16 שמתלווים להורים מחוסנים לא נדרשים לבדיקה או בידוד. אלבניה – כניסה חופשית, ללא צורך בבדיקות או בידוד. גיאורגיה – ביצוע בדיקת PCR 72 שעות לפני ההמראה וביצוע בדיקה נוספת לאחר שהות של 3 ימים במדינה. אנגליה – נוסעים שלא חוסנו בחיסון השני ומעלה, צריכים לבצע בדיקת קורונה לפני הטיסה ובדיקת PCR ביום השני לאחר הנחיתה. גרמניה – לא מחוסנים יכולים להיכנס לגבולות המדינה, במידה שהם מחלימים מקורונה. טורקיה – כניסה למדינה בכפוף לתוצאה שלילית של בדיקת קורונה, שנעשתה עד 72 שעות לפני ההמראה. יוון – כניסה למדינה בכפוף לתוצאה שלילית של בדיקת PCR, שנעשתה עד 72 שעות לפני ההמראה. יש למלא טופס ייעודי באתר ממשלת יוון. יעדים נבחרים באסיה ואפריקה אוזבקיסטן – כניסה למדינה בכפוף לתוצאה שלילית של בדיקת קורונה, 48 שעות לפני ההמראה. דרום אפריקה – כניסה למדינה בכפוף לתוצאה שלילית של בדיקת קורונה, שבוצעה עד 72 שעות לפני ההמראה. הונג קונג – לא מחוסנים יכולים להיכנס למדינה במידה שהם מחלימים מקורונה, בכפוף לבידוד של 14 יום (שיכול להתקצר בהצגת בדיקה סרולוגית שבה נוגדנים לקורונה). יעדים נבחרים בדרום אמריקה בוליביה – כניסה למדינה בכפוף לתוצאה שלילית של בדיקת קורונה, שבוצעה 72 שעות לפני הטיסה. עד חודש מאי, לא ניתן להגיע למדינה דרך מרבית מדינות אירופה. פרו – כניסה למדינה בכפוף לתוצאה שלילית של בדיקת PCR, שנעשתה עד 72 שעות לפני ההמראה. יש למלא הצהרת בריאות לפני ההמראה. קוסטה ריקה – ניתן להיכנס למדינה ללא בידוד או תעודת קורונה, בכפוף למילוי הצהרת בריאות בכניסה למדינה. מקסיקו – כניסה למדינה בכפוף למילוי הצהרת בריאות, ללא צורך בבדיקת קורונה או תעודת מתחסן.

כך תשמרו על עצמכם במהלך הנסיעה

אתם או הילדים שלכם נוסעים לחו"ל ללא חיסון? במיוחד במקרים מסוג זה חשוב שתצטיידו בחליפת הגנה ביטוחית, שתסייע לכם במידה שתזדקקו לסיוע רפואי בחו"ל בעקבות הידבקות בקורונה. כאן נכנס לתמונה ביטוח נסיעות לחול, שנועד לכסות הוצאות רפואיות במהלך הנסיעה. בשל אופיו והעובדה שהכיסוי הרפואי תקף גם במקרים של הידבקות בקורונה, ביטוח נסיעות לחול ללא מחוסנים הופך למשמעותי במיוחד בתקופת המגיפה. בעת בחירת ביטוח נסיעות לחול חשוב לרכוש ביטוח שאינו מוגבל בתקרה לצורך כיסוי הוצאות רפואיות. זאת מכיוון שגם תקרה שנראית גבוהה, עלולה שלא להספיק במקרים של טיפולים מורכבים ויקרים. מסיבה זו ביטוח הנסיעות הפניקס smart travel כולל כיסוי הוצאות רפואיות ללא תקרה – וגם ללא השתתפות עצמית. לצד הרובד הבסיסי של ביטוח נסיעות לחול, כדאי לרכוש גם הרחבת קורונה: הרחבה שיכולה להעניק החזר הוצאות במגוון מקרים שאינן קשורים באופן ישיר לטיפול הרפואי, דוגמת ביטול הנסיעה בעקבות הידבקות בקורונה, או הארכת השהייה בחו"ל עקב הידבקות בקורונה או כניסה לבידוד.

קבלת סיוע בלחיצת כפתור

בשל הסיכוי הגובר לקבלת סיוע רפואי בחו"ל בעידן של מגיפה עולמית, חשוב לוודא שהפעלת הביטוח מתבצעת בצורה קלה ופשוטה. כך נכנסת לתמונה אפליקציית ביטוח נסיעות ייעודית, שיכולה לסייע לכם לבצע מגוון פעולות בלחיצת כפתור. כך למשל אפליקציית הפניקס smart travel מאפשרת לכם לבצע מגוון פעולות בקלות ובמהירות: ניתן לחפש רופא באזור בו אתם שוהים – ואף להזמין תור בלחיצת כפתור. בנוסף, אפשר לראות רופא במגוון דרכים: במרפאה, בשיחת וידאו ובחלק מהמקרים גם להזמין רופא עד אליכם. לאחר הזמנת התור באפליקציה, הפניקס כבר תבצע את התשלום עבורכם, בלי שתצטרכו לשלם מכיסכם ולחכות להחזר. השירות באפליקציה ניתן ע"י Air Doctor, פתרון ישראלי שמחבר בין מטיילים לרופאים מסביב לעולם.

בין אם אתם מחוסנים ובין אם לא, חשוב לשמור על עצמכם ולהצטייד בביטוח נסיעות, שיוכל להגן על עצמכם בעת הצורך.

מידע זה הינו כללי אודות התכנית בלבד וכל האמור כפוף לתנאי הפוליסה המלאים ולסייגיה. לעיון בתנאי הפוליסה המלאים ולמידע מלא אודות הכיסויים הביטוחים, החרגות וסייגים, ניתן להיכנס לאתר החברה בכתובת WWW.FNX.CO.IL. החברה עושה מאמצים בכדי לוודא שהמידע המוצג בכתבה הינו המידע השלם והמדויק, אולם עשויים להיות שינויים ו/או להופיע בכתבה אי דיוקים ו/או שגיאות. הסתמכות על המידע הינה באחריות עושה השימוש במידע בלבד. החברה לא תישא באחריות כלשהי בגין כל נזק ו/או הפסד מכל מין וסוג שהוא העלולים להיגרם, בין במישרין ובין בעקיפין, כתוצאה מהסתמכות על מידע זה. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף ליעוץ משפטי או כל ייעוץ אחר המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. הפניקס חברה לביטוח בע"מ.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ביטוח נסיעות לחו"לתוכן פרסומי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: