אא

אדום עולה: 7 לוקיישנים מרהיבים במרקש - העיר הכי אדומה במרוקו

שווקים, מסגדים, מלונות, גנים ססגוניים, אוכל מתובל וכיכר מהפנטת אחת. חופשה במרקש מציעה את כל זה ומעבר לזה. הצלם דניאל כספי ביקר ותיעד 7 לוקיישנים מרהיבים שחובה לראות במרקש. לגזור ולשמור לימים בלי סגר ובידוד

מרקש, מרוקו. צילום: דניאל כספי מרקש, מרוקו. צילום: דניאל כספי
בעקבות הסכם השלום שנחתם בן מרוקו לישראל, מרוקו הופכת להיות קרובה ונגישה מתמיד לתייר הישראלי עם טיסות ישירות סדירות. הבאנו לכם את שבעת היעדים שכדאי לבקר במרקש - אחת הערים המרהיבות של מרוקו.

1.מסגד כותוביה - Koutoubia Mosque

המסגד הגדול ביותר במרקש. ממוקם ברובע המדינה (Medina - העיר העתיקה) הדרום-מערבי של מרקש, קרוב לכיכר המפורסמת ג'אמע אל-פנא, ומוקף בגנים גדולים. מגדל המינרט, שגובהו 77 מטר, נראה ממרחק של כמעט 30 ק"מ ונחשב לנקודת ציון חשובה ולסמלה של מרקש. פקודה אוסרת לבנות סביבו בניינים רבי קומות מעל גובהו של עץ דקל.
העיר מרקש, מרוקוהעיר מרקש, מרוקו
מרקש, מרוקו. צילום: דניאל כספי
מרקש במרוקומרקש במרוקו
מרקש, מרוקו. צילום: דניאל כספי

2.גני מז'ורל - Jardin Majorelle

הגנים, מהקסומים ביותר במרוקו, משתרעים על פני 9,000 מ"ר. הגנים נוצרו במשך 40 שנה על ידי הצייר והאמן הצרפתי Jacques Majorelle שבשנת 1922 החל לשתול בגן דגימות בוטניות אקזוטיות מהקצוות הרחוקים של העולם. הגן כולל וילה שתוכננה על ידי האדריכל הצרפתי Paul Sinoir בשנות ה-30. בשנות ה-80 רכש את הנכס מעצב האופנה איב סן-לורן שפעל לשחזר אותו. כיום מתחם הגן והווילה פתוח לקהל הרחב. בווילה שוכן מוזיאון האמנות האיסלאמית של מרקש, מוזיאון ברבר, ולאחרונה נפתח גם מוזיאון איב סן-לורן.
גני מז'ורלגני מז'ורל
מרקש, מרוקו. צילום: דניאל כספי
מרקש, מרוקומרקש, מרוקו
מרקש, מרוקו. צילום: דניאל כספי

3.ג'אמע אל-פנא - Jemaa el-Fnaa

הכיכר המרכזית, אחד ממרחבי התרבות העיקריים במרקש, הפכה לאחד מסמלי העיר מאז הקמתה במאה ה-11. בכיכר תפגשו ריכוז ייחודי של מסורות תרבות מרוקאיות פופולריות המבוצעות באמצעות ביטויים מוסיקליים, דתיים ואמנותיים. הכיכר מוקפת במסעדות, דוכנים ומבני ציבור, ממוקמת בכניסה למדינה (Medina - העיר העתיקה) ומספקת פעילויות מסחריות יומיומיות וצורות בידור שונות. זוהי נקודת מפגש הן לאוכלוסייה המקומית והן לתיירים. לאורך כל היום ועד הלילה, ניתן ליהנות מהופעות רבות של מספרי סיפורים, משוררים, להטוטי נחשים, רקדנים ונגנים.
ג'אמע אל-פנאג'אמע אל-פנא
מרקש, מרוקו. צילום: דניאל כספי
שוק במרקש, מרוקושוק במרקש, מרוקו
מרקש, מרוקו. צילום: דניאל כספי
שוק מרקש שוק מרקש
מרקש, מרוקו. צילום: דניאל כספי

4.ארמון באהיה - The Bahia Palace

הארמון העצום הוא יצירת מופת אדריכלית מרוקאית המתפרשת על פני כ-20 דונם, 160 חדרים, חצרות פנימיות וגנים מרשימים. הארמון מארח לעתים את משפחת המלוכה המרוקאית, אך בדרך כלל מגיעים אליו תיירים שבאים להתפעל מהארכיטקטורה המשובחת ומהקישוטים המורכבים. הארמון הוא אחד האטרקציות התיירותיות המתויירות ביותר במרוקו, יותר מכל אתר מורשת אחר במדינה.
ארמון באהיה במרקשארמון באהיה במרקש
מרקש, מרוקו. צילום: דניאל כספי

5.גני מנרה - Menara Gardens

הגן הבוטני מהמאה ה-12 עם הביתן היפיפה, האגם המלאכותי והנופים ההרריים הוא אחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר במרקש, המושך במיוחד מבקרים מקומיים שמחפשים ליהנות מהטבע ולהימלט מטמפרטורות הקיץ. הביתן והאגם מוקפים בוסתנים ומטעי זיתים. כוונת האגם הייתה להשקות את הגנים והמטעים שמסביב באמצעות מערכת מתוחכמת של תעלות תת-קרקעיות. המים מסופקים לאגם הודות למערכת הידראולית ישנה, שמעבירה מים מההרים הממוקמים כ-30 ק"מ ממרקש.
גני מנרה מרקש, מרוקוגני מנרה מרקש, מרוקו
מרקש, מרוקו. צילום: דניאל כספי

6.מלון לה סולטנה - La Sultana

מלון יוקרתי ומרהיב הממוקם באופן אידיאלי בקרבה לכיכר המרכזית ג'אמע אל-פנא ובלב המדינה (Medina - העיר העתיקה) של מרקש. מורשת עולמית של אונסק"ו ואלף שנות היסטוריה הופכות את המדינה (Medina) לתיאטרון פתוח שתמיד מדהים את המבקרים. המלון משקף בצורה מושלמת את הצבעים והאווירה של מרקש הכובשת. בריכת המלון עטופה בארכיטקטורה מסורתית מדהימה ובעצי דקל פוטוגניים. גג המלון מציע נופים פנורמיים ומשקיף לעבר מסגד הכותוביה היפיפה. הספא במלון מעוצב בטוב טעם והוא חוויה אותנטית מרוקאית עשירה ואיכותית.
מלון לה סולטנה במרקשמלון לה סולטנה במרקש
מרקש, מרוקו. צילום: דניאל כספי
מרקש, מרוקומרקש, מרוקו
מרקש, מרוקו. צילום: דניאל כספי

7.מלאח - Mellah (הרובע, בית הקברות ובית הכנסת היהודי)

בסמטאות הצרות של המלאח - הרובע היהודי של העיר, יש נקודות חשובות כמו בית הכנסת al-Azama שהוא כמו מוזיאון קטן עם תערוכות על החיים היהודיים ובית העלמין היהודי השליו Miâara. בקרבת מקום נמצאים שוק המלאח השוקק ושוק התבלינים. בשנת 2016, המלך מוחמד השישי הורה להחזיר את שמות הרחובות שקשורים למורשת היהודית בעיר, והקצה למעלה מ -20 מיליון דולר לשיקום בתים, רחובות ובתי הכנסת. כיום, המלאח הוא אחת האטרקציות התיירותיות העיקריות בעיר. האוכלוסייה היהודית של מרקש מונה כיום כ-200 תושבים.
הרובע היהודי, בית הקברות ובית הכנסת היהודי במרקש, מרוקוהרובע היהודי, בית הקברות ובית הכנסת היהודי במרקש, מרוקו
מרקש, מרוקו. צילום: דניאל כספי
מרקש, מרוקומרקש, מרוקו
מרקש, מרוקו. צילום: דניאל כספי
דוכן דגים במרקש, מרוקודוכן דגים במרקש, מרוקו
מרקש, מרוקו. צילום: דניאל כספי
בית קברות במרקש, מרוקובית קברות במרקש, מרוקו
מרקש, מרוקו. צילום: דניאל כספי מתכננים חופשה במרוקו? קראו את הכתבה המלאה של חופשה ואטרקציות במרוקו במדריך היעדים של פספורטניוז! לתמונות נוספות של הצלם דניאל כספי בקרו בדף האינסטגרם.    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמדריך יעדיםמרוקומרקש

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: