אא

"לאפשר כניסת תיירים באמצעות קפסולות תיירות"

הבוקר יתקיים דיון בוועדת הקורונה בכנסת על ההיערכות לפתיחת השמיים. מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל ליו"ר הוועדה: "המשך המדיניות הנוכחית גורם נזקים עצומים ובלתי הפיכים שמחירם הבריאותי גבוה לא פחות מההתפוררות הכלכלית"

צילום: 123rf צילום: 123rf
לקראת הדיון הבוקר (10:00) בוועדת הקורונה בכנסת במסגרת ההיערכות לפתיחת השמיים, שלח אמש (א') יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת ליו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, מכתב המגולל מתווה חלופי לניהול של קבוצות תיירים נכנסות בישראל באמצעות "קפסולות תיירות" מנוהלות ומפוקחות. הלשכה גורסת כי "המשך המדיניות הנוכחית גורם נזקים עצומים ובלתי הפיכים שמחירם הבריאותי, גבוה לא פחות מההתפוררות הכלכלית של הכלכלה בכלל וענף התיירות הנכנסת המשליך על כלכלת הפריפריה וירושלים", ודורשת כי "יתקיים דיון בפרטי ההצעה ובדיקת היתכנות ליישום המתכונת המוצעת או בתיקונים כפי שידרשו ובלבד שיוחלט שהמדיניות הנוכחית חייבת להתחלף בתכנית מאפשרת תנועה אל ישראל וממנה". וכך כותב פתאל, שישתתף בדיון הבוקר, "חופש תנועה הינה זכות יסוד של האזרחים עליה יש להקפיד גם בעתות משבר ונדמה שאין חולק שעתה הוא הזמן לשקול חידוש התנועה כפוף למזעור נזקים בריאותיים אפשריים. ההשלכות לעניין ענף התיירות בכלל ותחום התיירות הנכנסת בפרט, ידועות ומפורטות במסמכים קודמים ובכל זאת ראוי לחזור ולהדגיש את התלות המוחלטת של כלכלות הערים בפריפריה בקבוצות המאורגנות של תיירים מחו"ל וביניהם טבריה, נצרת, עכו, צפת, ירושלים ועוד ישובים רבים וחשובים. עשרות אלפי בתי אב ממתינים להצלתם הכלכלית באמצעות הנעת התיירות הנכנסת מחדש". עוד כותב פתאל ליו"ר הוועדה שכידוע פוטרה מתפקידה זה, "סדרי בראשית שהופרו מאז פרוץ המשבר הבריאותי ראויים לבחינה מחודשת ובכללם מציאת הכללים לחידוש התנועה הבינלאומית לישראל וממנה. מעבר לברור מאליו בעניין חופש התנועה, התנועה האווירית למדינת ישראל מהווה עורק חיים ראשי בכלכלתה וללא פתיחתו בתנאים מתאימים עולה הנזק המצטבר על כל תועלת מקווה בתחום הבריאות. לאחר שנועצנו בעמיתנו מהתחומים השונים של ענף התיירות גיבשנו המלצות מטעמנו ועל דעתנו שיש בהן לתת מענה כולל וזאת מתוך הבנה כי התחומים תלויים זה בזה בבחינת הא בהא תליא. נדמה כי בעת הזאת מוסכם על כלל הגורמים כי יש להחליף את המדיניות הנוכחית לכזאת המאפשרת תנועה מישראל ואליה בכפוף לכללים הממעיטים בסיכונים ומאפשרים פעילות כלכלית". וזה מה שמציעה הלשכה: ישראלים (תושבי קבע בישראל), תיירים (כולל ישראלים שמקום מושבם הקבוע בחו״ל), אתרי ביקור לתיירים בישראל ולינה במלונות ישראל.
יוסי פתאליוסי פתאל
יוסי פתאל ניהול הכניסה לארץ: לפי עמידה בקריטריונים המפורטים בנוסף למדיניות צבעי הירוק ואדום ישראלים יוצאים: יציאה אינה כפופה למגבלות מצד ישראל ומחייבת ישראלי יוצא בעמידה בכללי המדינה הקולטת את כניסתו . חולים שהחלימו יהיו חייבים באישור רפואי מאשר החלמתם. תושבי ישראל השבים מחו"ל: השבים ממדינות ירוקות יכנסו ללא כל הגבלה. שבים ממדינות אדומות - בדיקת קורונה עם הנחיתה בנתב"ג. חתימה על הצהרת בריאות. הסעה מבודדת/ייעודית לביתו (ע"ח הנוסע). כניסה לבידוד של 24 שעות עד קבלת תוצאות בדיקה. בהינתן תשובה שלילית לבדיקה חזרה לשגרת חיים רגילה. בהינתן תשובה חיובית להדבקה נוהל חולים משרד הבריאות. נתב"ג: תו כחול עפ"י הנחיות ניהול תנועת תיירים מופרדת בשדה דלפקי קבלה, הגירה, בטחון ובריאות ייעודיים לתיירים. מעבר לתחבורה במסלול לתיירים בשדה. כניסת תיירים: כניסת תיירים תעשה "בקפסולות תיירות" מנוהלות ומפוקחות כמפורט בנספח תנועת תיירים מאורגנת לישראל. תחבורה תיירים: תיירים בסיורים מאורגנים יוסעו באמצעי תחבורה העומדים בקריטריונים כמפורט בתו המחייב כולל מספר מקסימלי מותר באוטובוס וכו'. חיטוי יומי של האוטובוס למניעת קורונה. לינה במלונות לתיירים: עמידה בתנאי התווים המחייבים את בתי המלון. קליטה בתורים ייעודיים לתיירים (דלפקי קבוצות) בבית המלון. אירוח קבוצות התיירים בסמיכות חדרים. הקפדה יתרה בתקני ההסעדה בבתי המלון לקבוצות התיירים. אתרי תיירות: שעות ביקור ייעודיות לתיירים. הקפדה על כללי הריחוק החברתי וניהול האתרים עפ"י הנחיות משרד הבריאות.    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםיוסי פתאללשכת מארגני תיירות נכנסתמשבר קורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: