אא

לשכת מארגני תיירות נכנסת: ביטול תנאי רף מחזור ה-100 מיליון לקבלת סיוע מהמדינה

הלשכה הוציא מכתב לראש הממשלה ולשר האוצר, בנוגע לתוכנית שבה נקבע רף עליון לזכאים לקבל את תמיכת המדינה לפיו החברות הגדולות אינן זכאיות לקבל כל תמיכה בשום תנאי. צפו בדברי מנכ"ל הלשכה בדיון בכנסת

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל. צילום: יחצ יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל. צילום: יחצ
במכתב שיצא היום (ב'), אל ראש הממשלה ושר האוצר, קוראת לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל לביטול מגבלת מחזור 100 מיליון שקל כתנאי לקבלת סיוע מהמדינה.

במכתב וכך גם בדיון בכנסת אמר מנכ"ל הלשכה יוסי פתאל כי: "מגבלה זו אינה כוללת את עשרת החברות הכי גדולות בישראל ובפועל ייגזר דינם". במכתב מציינים כי: "קביעת רף ה-100 אינה נתמכת בעבודה כלכלית או נתונים כל שהם שיצקו קביעה זאת שהשלכותיה לעסקים וענפים שונים הינה הרת גורל. הקביעה הינה שרירותית בירוקרטית רובוטית של אנשי אגף התקציבים שמסתפקים בתירוץ כי צריך "לחתוך" היכן שהוא. הא ותו לא. אגף התקציבים אמון להציג בפניכם מקבלי ההחלטות מסד נתוני כלכלי מוכח שמקשר בין המצב לאשורו לקביעה הכלכלית שהשלכותיה הרות גורל. לא מוגזם לקבוע כי בעניינים של דיני נפשות עסקינן. כל קביעה חייבת בברור מקצועי והוכחה טרם יונף הגרזן מעל עסקים רבים ודינם יחרץ לשבט. ההחלטה הקפריזית לקבוע את רף ה-100 אינה מנומקת כלל ולכן אנו פונים אליכם בבקשה כי תעמדו על משמר חיי עסקים רבים טרם יחרץ הדין. אנו קוראים לכם למנוע עיוות מסוכן זה על ידי הסרת מגבלת מחזור 100 מיליון מחד אך להותיר על כנם את מגבלות התמיכה המקסימאלית כפי שנקבע לחברות עד 100 מיליון מאידך.

שיאו של העיוות מוכח בכל הקשור לתיירות הנכנסת לישראל, שהינה מקור מרכזי בפעילות הכלכלית של ערים שמצוקתן הכלכלית נמצאת על שולחנכם. טבריה נצרת עכו צפת ירושלים ועוד תלויות בהתאוששותן בחזרת קבוצות התיירים לרחובותיהן. מנגנון המענקים שאושר מבוסס מחזורי פעילות ולכן חברות תיירות נכנסת רבות אינן זוכות כלל לסיוע בשל מחזורים גבוהים. דא עקא, שבחברות אלו המחזורים הגבוהים נובעים ממבנה ההכנסות המתבסס על מכירת שירותים וקבלת עמלות מזעריות כך שהיקף המחזור כלל לא משקף את היקף ההכנסות נטו, להערכתנו ביחס של מעל פי חמש לעומת חברות בתעשיות אחרות." במכתב מציינים בלשכת מארגני התיירות את משמעות קריסתם של עשרת החברות המובילות של מארגני התיירות הנכנסת החברות ללא הסיוע: איבוד 35% מהתיירות המאורגנת לישראל, כ-10,000 קבוצות מאורגנות השוות לכ-3 מיליארד שקל בהכנסות למדינה. 25% מהכנסות מהתיירות המאורגנת בעיר ירושלים וקרוב ל-40% מההכנסות בעיר טבריה. פגיעה ישירה בהבאתם לארץ של 400 אלף אוונגליים. פגיעה בהעסקתם של כ-10,000 עובדי תעשיית התיירות עובדי בתי מלון, תעשיית המזון, טבחים, מלצרים, מארחים כ-900 מורי דרך ו-1,000 נהגי אוטובוסים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםלשכת מארגני תיירות נכנסת לישראליוסי פתאלראש הממשלהשר האוצר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: