אא

מהלך משמעותי לפתאל החזקות: הפחיתה כ-260 מיליון שקל מדמי השכירות ב-2020

במקביל החברה, שבבעלות דוד פתאל, ניצלה את המצב וחתמה על מזכר הסכמות לא מחייב לרכישת 50% מחברת נכס המחזיקה ב-4 מלונות במרכז לונדון. דוד פתאל : "זוהי עסקה המשפרת מאוד את מצבה של פתאל"

דוד פתאל, בעל השליטה בקבוצת פתאל. צילום: רונן מחלב דוד פתאל, בעל השליטה בקבוצת פתאל. צילום: רונן מחלב
פתאל החזקות חתמה על הסדרת תשלום עם הבעלים של 95% ממלונות הקבוצה שבשכירות: חיסכון של כ-260 מיליון שקל בהוצאות דמי שכירות. דוד פתאל, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל החברה מסר: "בעקבות משבר הקורונה, פעלנו בחודשים האחרונים במרץ רב כדי להפחית את הוצאותיה השוטפות של רשת פתאל, לרבות דמי השכירות שאנו משלמים. עד כה, הגענו להסכמות להפחתה ודחייה של תשלומי השכירות לשנים הבאות עם הבעלים של 95% מהמלונות המושכרים לקבוצת פתאל בארץ ובחו"ל, כאשר סכום החיסכון לחברה, מחודש מרץ 2020 ונכון להיום, עומד על כ-260 מיליון שקל, שהם כ-37% מסך דמי השכירות שהיו אמורים להיות משולמים על ידי הקבוצה באותה תקופה". עוד לדברי פתאל, "במסגרת המהלכים שביצענו להפחתת דמי השכירות חתמנו על עסקה מצוינת עבור החברה, במסגרתה נרכוש 50% מחברת נכס, המחזיקה ב-4 מלונות (הכוללים כ-1,350 חדר) שהחברה מפעילה במרכז לונדון. על פי מזכר ההסכמות (שאינו מחייב), פתאל תזרים לחברת הנכס הון בסך 45 מיליון ליש"ט לפירעון חלקי של ההלוואות בגין המלונות האמורים. כמו כן, יוחזר לחברה על פי הסיכום בין הצדדים, סכום של כ-52 מיליון ליש"ט, בדרך של הפחתה של דמי השכירות בשלוש שנים הקרובות בסכום האמור, והכל בכפוף להסכמת המלווים שהעמידו לבעלים את המימון לרכישת המלונות. בנוסף, סוכם כי במידה והזכויות במלונות בלונדון יימכרו, תקבל פתאל – לאחר החזר החוב בגין המלונות ותשלום לשותף, את ההון שהשקיעה, וכן מחצית מהתמורה שתיוותר. למעשה, זוהי עסקה המשפרת מאד את מצבה של פתאל, ומאפשרת לנו גם ליהנות מרווח במידה ותיווצר השבחת ערך בבתי המלון בלונדון. זאת, במקביל להפחתת דמי שכירות ודחיית תשלומים בשנים הקרובות. רשת מלונות פתאל תמשיך לפעול באחריות כלפי החברה, עובדיה ובעלי מניותיה וממשיכה לנהל מו"מ גם על דמי השכירות לשנת 2021". פתאל החזקות מציינת כי בהמשך למשאים ומתנים שניהלה עם בעלי הנכסים שלה, נענו הבעלים של כ-95% מהמלונות המושכרים לרשת לבקשה להפחתה של דמי השכירות בהיקף של כ-140 מיליון שקל לתקופה שמחודש מרץ 2020 ועד סוף שנת 2020. נכון להיום הגיעה הקבוצה להסכמות לגבי דחייה לשנים הבאות של תשלומי שכירות נוספים בהיקף של 120 מיליון שקל לתקופה האמורה. למעשה, ההסכמים עם בעלי הנכסים חסכו לחברה סך כולל של כ- 260 מיליון שקל בשנת 2020 (כ-37% מתוך סך דמי שכירות שהיו אמורים להיות משולמים על ידי החברה בשלושת הרבעונים האחרונים). כמו כן, החברה ממשיכה לנהל משאים ומתנים נוספים לגבי ויתור או דחייה של דמי השכירות של הרבעון הרביעי לשנת 2020 וכן לגבי דמי השכירות לשנת 2021.

מנצלת הזדמנויות: פתאל תרכוש 50% מחברת נכס המחזיקה 4 בתי מלון במרכז לונדון

במסגרת הצעדים להפחתת דמי השכירות, חברת בת של פתאל החזקות, חתמה גם על מזכר הסכמות לא מחייב לרכישת 50% מחברת נכס המחזיקה ב-4 מלונות (הכוללים כ-1,350 חדר) במרכז לונדון. ארבעת המלונות הם: Leonardo Royal Hotel London City, Leonardo Royal Hotel St. Paul's, Leonardo Royal Hotel Tower Bridge, NYX Hotel London Holborn. בכל אחד מבתי המלון יש מרכז כנסים גדול, בריכת שחיה, מסעדות, חדרי אוכל, ברים וגם בר בגג המלון שמול כנסיית סנט פול. המלונות איכותיים ביותר ושופצו בשנה שעברה בעלות של 35 מיליון ליש"ט. על פי המזכר, שנחתם מול הבעלים של המלונות, פתאל תזרים הון ראשוני של כ- 45 מיליון ליש"ט לפירעון חלקי של ההלוואות בגין המלונות האמורים. כן סוכם כי הבעלים יזרימו כ-18 מיליון ליש"ט, ולמעשה הון זה יסתכם בכ-63 מיליון ליש"ט וישמש להקטנת ההלוואות שעומדות כיום על כ-608 מיליון ליש"ט. במקביל, תקבל פתאל החזקות הפחתה כוללת של כ-52 מיליון ליש"ט בדמי השכירות ל–3 שנים הקרובות בגין המלונות האמורים. עוד עולה מהדיווח, כי במידה וחברת הנכס תימכר לצד שלישי, סכום של כ-550 מיליון ליש"ט יועבר לגופים הפיננסים שמימנו את הרכישה, כ-44 מיליון ליש"ט יועברו לבעלים וסכום של כ-45 מיליון ליש"ט שהשקיעה פתאל יוחזר לה. יתרת התמורה בגין המכירה תחולק בין בעלי המניות בחברת הנכס על פי מנגנון שהוסכם. טרם נחתם הסכם משפטי מחייב בין הצדדים לעיגון ההסכמות ביניהם לעניין מתווה העסקה האמורה וכניסתו לתוקף של הסדר כאמור תהא כפופה הן להשלמת בדיקת נאותות לשביעות רצונה של מלונות פתאל והן להסכמת המלווים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםפתאל החזקות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: