אא

מורי הדרך לא מקבלים את התנצלות שר האוצר: "ליברמן מתנצל ופקידי האוצר מלכלכים"

"ניסוח מאוד לא מוצלח", התנצל ליברמן על שאמר למורי הדרך "תתחילו לשנות מקצוע" אך באגודת מורי הדרך לא סולחים וזועמים על פקידי האוצר "המפיצים שמועות בעיתונות שמורי דרך הם גנבים שהרוויחו את לחמם שלא ביושר. אנחנו ישרים וערכיים"

אביגדור ליברמן, שר האוצר. צילום: shutterstock אביגדור ליברמן, שר האוצר. צילום: shutterstock
"פקידי האוצר מפיצים שמועות בעיתונות שמורי דרך הם גנבים שהרוויחו את לחמם שלא ביושר", כך טוענים היום (ג') באגודת מורי הדרך שהבהירו שאינם סולחים להתנצלות של שר האוצר, אביגדור ליברמן, שחזר בו מדברים שאמר באחרונה לציבור מורי הדרך - "תתחילו לשנות מקצוע",  אמר, "ניסוח מאוד לא מוצלח". עוד אומרים מורי הדרך, "אנחנו ישרים. אנחנו ערכיים. לא ניכנע לשמועות מטונפות שבאות להכתים ענף שלם. אנחנו לא מכירים את הנתונים של משרד האוצר. להיפך, בזמן שהאוצר מנסה לחסוך עלינו, המשק מאבד מיליארדי שקלים של הכנסות אבודות מענף משגשג. אפשר לשקם חלק גדול מהענף". עוד טוענים, "בעולם התיירות משתקמת בעוד ישראל היא אחת מארבע מדינות בעולם שסוגרת את שעריה והיחידה שמפקירה את העובדים והעסקים במקביל ללא תמיכה. סגירה מוחלטת של התיירות היא אטומה, אכזרית ונטולת הגיון כלכלי. אנחנו חייבים משאבת חמצן אחרת נמות. אנו דורשים פיצויים לענף החל מחודש יולי ולחצי שנה נוספת מעכשיו והכשרות תעסוקתיות איכותיות בשכר. ללא אלו, ממשלת ישראל דנה ציבור גדול לעוני". ציבור נוסף שממשיך לזעום על השר ליברמן הם עובדי ענף התיירות הנכנסת שהפגינו אתמול (ב') בנתב"ג. "הכי קל לסגור את המדינה. פאניקה מיותרת". אחת המפגינות לשר האוצר: "למה אתה זורק אותי לחפש מקצוע אחר? אולי אני אזרוק אותך, אגיד לך שאתה כבר לא שר אוצר", אמרה לפספורטניוז אחת המפגינות.
הפגנת ענף התיירות הנכנסת בנתב"גהפגנת ענף התיירות הנכנסת בנתב"ג
הפגנת עובדי ענף התיירות הנכנסת אתמול (ב') בנתב"ג. צילום: לילך קרמרז גם בסקטור התיירות היוצאת, כמו מורי הדרך, דורשים סיוע כאן ועכשיו. "אין לנו הזמנות, הכל עצר. אני וחבריי למקצוע מצפים שממשלת ישראל ומשרד האוצר, ישבו איתנו בצורה רצינית ועניינית לצורך בניית מבנה פיצוי אמיתי, כולל סבסוד שכר העובדים. צריך להחזיק את העובדים האלה בחיים. עובד בן 55 לא יכול למצוא היום עבודה אז המדינה צריכה לשפות את משרדי הנסיעות כדי שאלה ימשיכו להעסיק את העובדים. צריך לתמוך בתעשיית התיירות", כך אומר חיים חיזקו, בעל משרד נסיעות המתמחה בתיירות עסקית. עוד לדברי חיזקו, "העבודה ירדה מעשרות הזמנות ביום להזמנות בודדות בלבד מאז שראש הממשלה, נפתלי בנט, קרא לישראלים שלא לטוס לחו"ל. אי אפשר להחזיק משרד עם מספר הזמנות בודדות. לא קיים מודל עסקי כזה". חיזקו, שלפני הקורונה העסיק 22 עובדים וכיום 13 עובדים, מוסיף ואומר, "טיסה לחו"ל הפכה למעין קזינו. ישראלי שקונה כרטיס טיסה לא יודע אם הוא חוזר לבידוד או לא. הדבר הזה יוצר חוסר בהירות ובגלל זה אף אחד לא קונה עכשיו כרטיס טיסה. אנשים מפחדים ואת זה על הממשלה להפסיק".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםשר האוצרמורי דרך

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: