אא

מילאנו נפתחת – העיר יוצאת לבלות במדרכות וברחובות

מוקד הקורונה העולמי בהתאוששות רבתי: ברים, בתי קפה ומסעדות יוצאים למדרכות שהתרחבו, כבישים הוצרו וחלקם הפכו למדרחובים, ונתיבי אופניים סומנו לצד הרחובות הראשיים

צילום. פספורטניוז צילום. פספורטניוז
עיריית מילאנו ביצעה מהפכה משמעותית בעיר, המתאוששת משיא התחלואה העולמית בקורונה. רחובות רבים הפכו למדרחובים וכיכרות מרכזיים כמעט ללא רכב הפכו לתפאורה אידיאלית לשירותם של הולכי הרגל והספורטאים החובבים. אחת ההשלכות הגרועות ביותר של מגפת הקורונה במילאנו הייתה סגירת בתי הקפה, בהם אנשים היו נפגשים, מדברים ונרגעים לאחר העבודה. למילאנו מסורת מיוחדת של ה'אפריטיבו' המפורסם בעולם, אחד מסימני ההיכר של אורח החיים בעיר השוקקת. ואילו עתה, ברים, בתי קפה ומסעדות יצאו מהכוכים והחדרים הסגורים למדרכות, שהתרחבו על חשבון הכבישים. המאבק הממושך של מילאנו עם עומסי התנועה קיבל תמריץ, כאשר באזורים שונים הוגבלה המהירות ונתיבי אופניים חדשים נצבעו בצידי הרחובות הראשיים. רוחב הכבישים הצטמצם כדי לאפשר תנועת הולכי רגל ונסיעת אופניים תוך כדי שמירה על התרחקות חברתית. המדרכות הורחבו גם על ידי ביטול חניות, והעירייה מעודדת את הברים והמסעדות למצות את המקסימום על ידי הצבת שולחנות וכסאות במרחב הפתוח. העירייה האיצה גם הפיכת כבישים למדרחובים וכיכרות ללא תנועת כלי רכב באזורים שונים בעיר, המסומנים בשלטים מרובעים לבנים וכחולים המראים ילדים משחקים. כל העסקים קיבלו הרשאה להתפרס על שטחים ציבוריים עד ה-31 באוקטובר, ואז תתקיים הערכה מחודשת, אך סביר להניח ש'המהפכה הירוקה', כפי שהיא מכונה בעיר, לא תיפגע.
מילאנו חוזרת מילאנו חוזרת
הכבישים הפכו למדרחובים. מילאנו מתאוששת. צילום: פספורטניוז האזור הגדול להולכי הרגל, אולי הארוך ביותר באירופה, ייפתח ברגע שתסתיימנה העבודות על קו המטרו הכחול החדש, שיחבר את פארק סמפיונה עם הדואומו והאוניברסיטה הלאומית, ואז ברים ובתי קפה רבים ימשיכו לכבוש את רחובות העיר.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמילאנו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: