אא

מלונאים באילת: לא יכולים לשלם 11 אלף ש' היטל על כל עובד ירדני

מלונות באילת נואשים לידיים עובדות בעבודות משק שהאילתים לא מוכנים לעשות. כעת, אחרי שהממשלה אישרה כניסת עובדים ירדנים המלונאים בעיר נדרשים לשלם בגינם היטלים גבוהים. מנכ"ל ישרוטל: "לא יכולים לשלם סכומים כאלה"

עובדים זרים במלונות. צילום: shutterstock עובדים זרים במלונות. צילום: shutterstock

למרות שהממשלה אישרה את הכנסתם של 700 עובדים ירדנים לעבודות משק וניקיון בבתי מלון באילת, מלונאים בעיר הקיט הדרומית לא ממהרים להעסיקם. הסיבה: היטלים גבוהים שהמדינה דורשת מהמלונאים לשלם בגין העסקתם. היטל העובדים הזרים עומד על כ-11 אלף שקל לכל עובד. בנוסף, בתי המלון באילת נדרשים לשלם לרשות המסים מס על העסקת עובדים זרים, דבר המייקר בכ-20% נוספים את שכרם החודשי.

בתי המלון באילת נואשים לידיים עובדות בעבודות משק וניקיון. מספר ירידי תעסוקה שיזמה באחרונה עיריית אילת בשיתוף משרד התיירות והתאחדות בתי המלון - נחלו כישלון. האילתים, על אף האבטלה הגואה בעיר, לא מעוניינים לעבוד בעבודות צווארון כחול. אי לכך ובהתאם לזאת, המלונאים נאבקו לאפשר להם להחזיר את העובדים הירדנים שהעסיקו לפני פרוץ מגיפת הקורונה. המדינה נאותה לבקשתם ומאפשרת את כניסתם של עובדים ירדנים עם תנאים: כניסה לבידוד של שבועיים הכולל אירוח מלא ושכר. בד בבד, המלונאים נדרשים לשלם לעובדים הירדנים את כל ימי החופשה המגיעים להם בגין עבודתם טרום קורונה.

ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל, אמר הבוקר (ה') לפספורטניוז, "אם אנחנו צריכים לשלם את כל הדרישות הללו, זה לשלם כ-3 מיליון שקל לכ-160 עובדים וזה עוד לפני שעובד אחד התחיל לעבוד. אנחנו לא יכולים לשלם סכומים כאלה, לכן אנחנו ממשיכים להעסיק את העובדים הזרים שמגיעים מת"א".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםאילתעובדים זריםישרוטל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: