אא

ממטולה ועד אילת: תמיכת ראשי הרשויות במאבק נגד סגירת שדה דב

במפגש ראשי רשויות של פורום ערי הפיתוח היום במרכז השלטון המקומי, הכריזו 257 ראשי הרשויות המקומיות ברחבי הארץ כי יפתחו בשביתה ביום א' הקרוב של כלל השירותים העירוניים המקומיים

שדה דב. צילום: פספורטניוז שדה דב. צילום: פספורטניוז
ב- 1.7 יקבל ראש הממשלה ביבי נתניהו החלטה סופית בדבר 'שדה דב' ולאחר מאמצים רבים של ראש עיריית אילת, וראשי השלטון המקומי, כעת מתאחדים כלל 257 ראשי הרשויות בישראל במטרה למנוע את הפגיעה הכלכלית בעיר. ראשי הרשויות הביעו מחאה על העובדה שלא כללו את נבחרי הציבור וראשי הערים כחלק מקבלת ההחלטות וטענו שמוכרים לציבור סכומים שקריים ומופרזים בדבר העלות של ביטול ההחלטה על סגירת השדה כדי להשפיע על דעת הקהל. גם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג' נתנו את תמיכתם בהחלטת ראשי הרשויות  מאיר יצחק הלוי ראש עיריית אילת: "זו הפגיעה הקשה ביותר בעיר אילת בתולדותיה. בחישובי הכסף לא מתחשבים בנזק שיעשה לעיר והערכות אלו גוברות על הנזק שיעשה עם ביטול סגירת השדה. שדה דב הוא של כולם. סגירתו משמעותה שיתוק התעופה הפנים ארצית ופגיעה ביישובי הערבה וביישובים הצפוניים, פגיעה קשה בתיירות, הגדלת מספר תאונות הדרכים ופגיעה קשה בחולים שמקבלים טיפול במרכז".  בני ביטון ראש עיריית דימונה ויו"ר פורום ערי הפיתוח: "לא נעשתה עבודה מקצועית עד כה בשאלת שדה דב ולא הביאו את כלל הנתונים לראש הממשלה. אנחנו קוראים לו היום להפוך את ההחלטה. המפתחות בידיים שלו זו פגיעה בפריפריה כולה ולא נאפשר זאת". תגובת 'הגוש הגדול' להחלטת ראשי הרשויות: "אנו רואים בחומרה רבה את ההתערבות הפוליטית הבוטה ערב בחירות. אנו סמוכים ובטוחים כי ראש הממשלה לא יאפשר פגיעה בשלטון החוק, במחויבות המדינה לעמוד בהסכמים אותם חתמה ולהם התחייבה, ולא יתן ידו להשלכות החמורות והישירות שיהיו לכך על תקציב המדינה. כידוע היטב - אי סגירת שדה דב במועד יחייב קיצוץ מיידי, בין היתר, בתקציבים ובמענקים המועברים לרשויות המקומיות עבור שירותים לתושבים בחינוך רווחה ותשתיות".

"נזכיר כי ביום 30.7.18 סיכם צוות השרים בראשות ראש הממשלה כי שדה דב יפונה ב- 1 ביולי 2019, וזאת בהמשך להחלטות ממשלה קודמות בנושא ולפסיקת בג"צ. הנסיבה היחידה שהשתנתה היא ניסיונו של ראש עירית אילת לחבל בכל דרך בהחלטות שהתקבלו בכובד ראש תוך הפעלת לחצים פוליטיים כבדים, שנושפים מהם שיקולי בחירות, ותו לא".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםשדה דבאילתבנימין נתניהו

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: