אא

מנכ״ל ישרוטל: "זה נס גדול לסיים שנה כל כך אתגרית באופן שכזה"

לאחר תוצאות שיא שהציגה הרשת ברבעון השלישי של השנה למרות משבר הקורונה, ליאור רביב מספר לפספורטניוז כיצד עשה זאת, אך מציין: "שזה לא יבלבל אותנו, עדיין צפויה לנו שנה קשה"

ליאור רביב, מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל. צילום: דניאל בר ליאור רביב, מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל. צילום: דניאל בר
לאחר שישרוטל הצליחה דווקא בתקופת הקורונה להגדיל את הרווח שלה ברבעון השלישי של 2020, ולהעמיד אותו על סך של 64.563 מיליון שקל, מנכ״ל החברה, ליאור רביב, החתום על ההישג, אומר לפספורטניוז: "אני מרגיש שאנחנו ברי מזל גדולים ברבעון הזה תחת הנסיבות המאוד מורכבות של ניהול החברה בצל המחלה.״ ״הצלחה. מצד אחד שמרנו על רמת הכנסות טובה, מצד שני עשינו עבודה מאוד משמעותית בנושא של ההוצאות. מרגיש טוב להשיג תוצאה כזו ברבעון השלישי עם קורונה לעומת 2019 שהייתה שנת שיא בישרוטל. זה הישג בזכות המנהלים, העובדים, נאמנות, זה שכולם נתנו מקסימום עמדו באתגרים ניהוליים מאוד מורכבים במלונות, במטה השיווק. כולנו ביחד הצלחנו להשיג את התוצאה המעולה". ליאור, איך אתה מסביר את התוצאה הזו לעומת המתחרים שרשמו הפסדים לא מעטים? ״המבנה של ישרוטל למזלנו בתקופה הזו עם הפריסה ברחבי הארץ, זה הרע במיעוטו במצב כזה. לתקופת קורונה היא אידיאלית, 8 בתי מלונות באילת, יחד עם בראשית, כרמים מצפה ימים, יערות כרמל, שהביאו תוצאות שיא". אחרי תקופת הסגר, הזמן הרב בארץ, אנשים רצו לפצות את עצמם ולצאת לחופשה במלונות יוקרה? "מי שנשאר בארץ ראה במלונות חלופה מעולה לחופשה יוקרתית במחירים טובים. היו לנו תפוסות טובות. שורה תחתונה, המלונות עבדו מעולה גם בירושלים וגם בת"א למרות שעל הנייר ת"א נחשבה לעיר חלשה יותר בתקופת הקורונה. דבר נוסף שעשה את ההבדל הוא מלון מצפה הימים שהיה סגור בשנה שעברה, והשנה פתוח. זו דחיפה גדולה להכנסות. פתחנו בנוסף את מלון קדמא באוגוסט. המלון עבד עם 90 אחוז תפוסה. עוד שבועיים של פעילות בחגים, אם לא היה את הסגר, בכלל היה רבעון חלומי".
ישרוטל תפתח 11 בתי מלון עד ה-11 ביוניישרוטל תפתח 11 בתי מלון עד ה-11 ביוני
מלון מצפה הימים המחודש של רשת ישרוטל. צילום: לינוי ודרור מה היו התגובות שקיבלת על תוצאות השיא ברבעון ? "התגובות שקיבלתי היו מאוד מפתיעות. הציפייה הייתה שענף התיירות, שנפגע הכי קשה מכל ענפי המשק, יספוג הפסדים כבדים. לא הבינו כיצד ייתכן שבשנת משבר החברה רשמה תוצאות דומות לשנה שעברה, שהייתה שנת שיא. למרות זאת, אני חייב לציין כי זה לא מצביע על כל השנה. שזה לא יבלבל אותנו, עדיין צפויה לנו שנה קשה. החברה צופה להרוויח מעל 100 מיליון שקל רווח תפעולי. זה נס גדול לסיים שנה כל כך אתגרית באופן כזה". מה אתה יכול לספר על הקשיים בשנה כזו? "זו השנה הכי מורכבת שהייתה לי בעשר השנים שאני מנהל את ישרוטל, הכי אתגרית. היא דרשה מכל ההנהלה יכולות ניהוליות, גמישות, לקיחת סיכונים וכללה הרבה לילות ללא שינה". מה הכי מטריד אותך? "לאור המצב, אנחנו עלולים להיכנס לסגר שלישי. לחשוב שפתחנו לפני כשבועיים, השקענו מאות אלפי שקלים. לסגור פעם נוספת? מי יפצה על כל הנזקים הכספיים? איך מסתכלים לעובדים בעיניים ומוציאים אותם שוב לחל"ת? הם נמצאים במצוקות כלכליות לא פשוטות. אנחנו עושים מאמצים לעזור לכולם ולא להשאיר אף אחד מאחורה. ניהול של 20 בתי מלון עם 5,200 עובדים, בעידן של חוסר וודאות, זה אתגר ניהולי מורכב מאין כמוהו.״ וגם לקחתם סיכונים... " ברור, פתחנו את מחלקת ההזמנות שהיינו בתוך הסגר. החזרנו 100 מתוך 180 עובדים. קבלנו הזמנות קדימה, מתוך הנחת עבודה שהמלונות יפתחו. השכר ששילמנו יכול היה ללכת לטמיון, גם הכסף שהושקע בהכנת המלונות יכל לרדת לטמיון ובנוסף לכך אם היינו צריכים לבטל הזמנות היה יכול לגרום לנו מכך נזק תדמיתי.״ ליאור סיכם ואמר ״זה סיכון שבדיעבד השתלם. צל"ש או טר"ש. למזלנו השתלם לנו, ההימור היה נכון. זה יצר לנו בסיס תפוסה טוב קדימה. אנחנו ממשיכים את עידן אי וודאות בצליעה לכיוון החיסון".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםליאור רביבישרוטל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: