אא

מנכ"ל ישרוטל: "זה מטורף, אנשים לא רוצים לעבוד. מעדיפים לשבת בבית ולקבל חל"ת"

בדומה לענפים אחרים במשק, גם המלונאים מתקשים לגייס עובדים עם החזרה לפעילות. הסיבה: עובדים התרגלו לשבת בבית ולקבל דמי חל"ת. ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל לפספורטניוז: "הייתי בטוח שיעמדו בתור. לא חשבתי שזו תהפוך לבעיה מס' 1 שלנו. התרגלו לשבת בבית ולעשות חלטורות בשחור - חגיגה"

"מחלקת ההזמנות שלנו כבר קורסת מהביקושים". ליאור רביב. צילום: פספורטניוז "מחלקת ההזמנות שלנו כבר קורסת מהביקושים". ליאור רביב. צילום: פספורטניוז
הצרה החדשה של המעסיקים: קושי בגיוס עובדים שמעדיפים לשבת בבית ולקבל דמי חל"ת. בדומה לענפים אחרים במשק, גם בתי המלון מתקשים לגייס עובדים לקראת הפתיחה המחודשת של בתי המלון. הסיבה: עובדים רבים שהתרגלו לשבת בבית ולקבל דמי אבטלה (חל"ת) מבלי לעבוד, מעדיפים להמשיך וליהנות מהחל"ת מבלי לעבוד. "זה פשוט מטורף. אנשים לא רוצים לעבוד. מעדיפים לשבת בבית ולקבל חל"ת. אני לא יודע איך נפתח את המלונות. המצב לא פשוט", אומר לפספורטניוז ליאור רביב, מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל. ישרוטל מבקשת לגייס בימים אלה 1,500 עובדים, אך אלה, כאמור, אין בנמצא. "אנשים בחופשת קורונה אז למה להם לעבוד קשה, במיוחד בבפסח שיש הרבה עבודה במלונאות. הם מעדיפים לשבת בבית על חשבון המדינה עד יוני ולהמשיך לקבל כסף". יושבים בבית כ-800 אלף איש. כל מי שאני מדבר איתו, במלונאות ובשאר ענפי המשק, חנויות, קניונים ולא משנה מה, חסרים להם עובדים. אנשים לא רוצים, ממש לא רוצים לעבוד". עוד אומר רביב, "המעסיק הכי גדול זה הביטוח הלאומי ואני לא רואה שהממשלה תפסיק את דמי החל"ת לפני הבחירות, זה הרי לא טוב להם". רביב משתף כי היה "בטוח שאיך שנפתח את בתי המלון, אנשים יעמדו בתור כדי לחזור לעבוד. לא חשבתי שזו תהפוך לבעיה מספר 1 שלנו. אבל אנשים התרגלו להיות בבית, לקבל משכורת ולעשות חלטורות בכסף שחור - חגיגה. למה לחזור לעבוד במשמרות, בסופי שבוע, כשחורף ואפשר לשבת מול הטלוויזיה ובכל 9 לחודש לקבל בזמן את הכסף". לשאלה כיצד בכל זאת בישרוטל פועלים כדי להתגבר על המחסור בכ"א אומר רביב, "זה לא ייאמן, ירידי גיוס, הופכים עולמות, רודפים אחרי עובדים, מגייסים עובדים שעבדו בעבר, לוקחים עובדים זרים ובקושי מגייסים. הבעיה הכי גדולה היא באילת, בה אין בכלל עובדים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםישרוטל

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: