אא

נחתם הסכם תיירות עם קפריסין. ביקושים ערים לחופשת פסח בקפריסין וביוון

בשבוע שעבר נחתם הסכם תיירות עם יוון והבוקר (א') נחתם גם עם קפריסין. ההסכמים יאפשרו לישראלים להיכנס למדינות השכנות ללא הגבלות. בענף התיירות והתעופה מדווחים על ביקושים ערים. כמה עולה שם חופשת פסח?

נאלץ להמתין עוד עם חופשת הבטן גב מעבר לים. חוף בקפריסין. צילום: 123rf נאלץ להמתין עוד עם חופשת הבטן גב מעבר לים. חוף בקפריסין. צילום: 123rf
נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, שנחת הבוקר (א') בישראל, חתם על הסכם שיאפשר לתיירים ישראלים שהתחסנו, עשו בדיקת קורונה או החלימו, לנפוש באי השכן ללא הגבלות. בשבוע שעבר נחתם הסכם דומה עם יוון. הנשיא הקפריסאי נפגש עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין. מאוחר יותר צפוי להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו ועם שר החוץ, גבי אשכנזי. שני ההסכמים יצאו אל הפועל עם פתיחתו הרשמית של נתב"ג, לפי שעה, ב-21 בפברואר וצפויים להביא לעלייה בביקושים לחופשה ביוון ובקפריסין בחג פסח שיחול השנה ב-27 במארס. "מהרגע שנחתם ההסכם עם יוון, ראינו גידול בהזמנות לחופשת פסח ביוון וכך אנו צופים שיקרה עם קפריסין", אומר גיל סתיו, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת ישראייר. יחד עם זאת, אומר סתיו, קצב ההזמנות השנה אינו דומה מטבע הדברים לזה של פסח אשתקד. "נכון להיום יש הזמנות אבל לא הרבה. יש אנשים מאמינים שעד פסח נוכל כבר לטוס ולכן יש התעניינות ויש כאלה שמנצלים את המחירים הנמוכים ואת ההטבות שאנחנו מציעים ומבטיחים לעצמם חופשה. הישראלים רוצים כבר להיאחז במשהו ולתכנן את חופשת פסח. התכנון שלעצמו הוא חלק מהחופשה". עוד לדברי סתיו, המחירים השנה נמוכים בכ-25% לעומת מחירי החופשות בפסח אשתקד. כך למשל, חבילת נופש הכוללת טיסה ו-3 לילות במלון AZIA RESORT & SPA ברמת 5 כוכבים על בסיס ארוחת בוקר בפאפוס שבקפריסין, מוצעת באתר ישראייר במחיר של החל מ-485 דולר לאדם (ליציאה ב-26 במארס). חבילה אחרת לאתונה שביוון מוצעת באתר ישראייר במחיר של החל מ-379 דולר לאדם לטיסה ו-4 לילות במלון BROWN ACROPOL HOTEL ברמת 4 כוכבים כולל ארוחת בוקר (יציאה ב-1 באפריל). ישראייר מציעה שתי הטבות: 50 דולר הנחה למתחסנים (גם לחיסון ראשון) והטבה שנייה, אפשרות ביטול עד 48 שעות לפני מועד הטיסה ללא דמי ביטול לרוכשים "מגן ביטול נסיעה" בעלות של 20 דולר לאדם. גם באתר של חברת "אופיר טורס", שהחלה אף היא לשווק חבילות נופש לקפריסין בפסח השנה, ניתן למצוא מגוון דילים בליל הסדר. כך למשל, החל מ-474 דולר לטיסה ו-2 לילות במלון atlantica aeneas resort באיה נאפה ברמת 5 כוכבים על בסיס חצי פנסיון והחל מ-939 דולר ל-7 לילות. חבילה אחרת של 4 לילות במלון coral beach hotel and resort paphos שבפאפוס במחיר של החל מ-779 דולר והחל מ-572 דולר ל-3 לילות על בסיס חצי פנסיון. "אנחנו רואים עלייה חדה בכמות החיפושים לקפריסין וגם ליוון. אחרי סגר ארוך אנשים מחפשים את החופשה הבאה שלהם", אומר יוני וקסמן, מבעלי אופיר טורס.
יווןיוון
החל מ-379 דולר לאדם בפסח. האקרופוליס באתונה, יוון. צילום: 123rf

"ההסכם שנחתם היום עם קפריסין יוביל לעלייה משמעותית בהזמנות"

יוני כהנא, מנכ"ל קבוצת התיירות YONIK, המפעילה את מלון "הלגונה הכחולה" הכשר בפאפוס שבקפריסין, מדווח אף הוא על התעניינות לחופשת פסח מעבר לים. "עוד לפני ההסכם שנחתם היום עם קפריסין, הזמינו אצלנו חופשה כשרה 420 ישראלים ששילמו מקדמה של 25% מהחופשה", אומר כהנא. חבילת נופש הכוללת טיסה ו-9 לילות לזוג במלון הלגונה הכחולה על בסיס הכל כלול מוצעת ב-15.5 אלף שקל. לדברי כהנא, שהחל לשווק את היעד כבר בתחילת חודש ינואר, צופה ש-1,200 ישראלים יחגגו השנה את פסח במלון "הלגונה הכחולה" הכשר בפאפוס. "התחלנו כבר להיערך לוגיסטית. שולחים מכולות של מזון כשר למרינה בלימסול. אנחנו לוקחים את הסיכון עם התחייבויות כי אנחנו מאמינים שהמלונות בקפריסין וגם ביוון יהיו מלאים בישראלים בפסח הקרוב וגם בעונת הקיץ שתהיה מדהימה בעזרת השם. אני נמצא עכשיו במגעים עם מלון נוסף באי עקב הביקוש". עם זאת, כהנא מדווח על שיעור מזמינים נמוך בהרבה בהשוואה לפסח אשתקד. "יש פחות מזמינים לעומת פסח שנה שעברה. יש המון פניות, הרבה שעומדים על הגדר והרבה רוצים אבל מחכים לשמוע מה יוליד יום. אני מאמין שההסכם שנחתם היום עם קפריסין יוביל לעלייה משמעותית במספר ההזמנות". יניב לניס, מייסד אתר "טיסות סודיות" מדווח על צניחה של 98% בביקוש לטיסות לפסח 2021. "הנתון הזה הוא מהקיצוניים שראינו במשבר. כדי להבין את הצניחה הקיצונית צריך להבין כיצד משרד התחבורה ומשרד הבריאות פעלו לזריעת בלבול ובהלה אצל אוכלוסיית הטסים. בדצמבר הממשלה ביטלה את מתווה המדינות הירוקות והפטור מהבידוד מהשבים מהם ושלחה רבבות נוסעים למלוניות וסוף סוף הציבה בדיקות קורונה לשבים מחו"ל. בינואר, הממשלה הגבילה את תנועת הנוסעים לאלו שרכשו כרטיס טיסה לפני תאריך תחילת הסגר, הקימה ועדת חריגים וחייבה כל נוסע נכנס למדינה להגיע לטיסה עם בדיקת קורונה שלילית. כל זה לא הספיק לממשלה שבבת אחת סגרה את הקשר האווירי של המדינה עם מדינות העולם בהטלת מגבלות קשות על טיסות הנוסעים של כלל חברות התעופה שהוביל לגל ביטולים שלא ראינו כמותו מאז מארס 2020. הממשלה האריכה מאז פעמיים את ההגבלה והתאריך העדכני להסרת המגבלות הוא ה-20 בפברואר, יש מישהו שמאמין בכלל שזה לא יוארך שוב? עדיין תקועים בחו"ל עשרות אלפי ישראלים שגם אם יקבלו את אישור ועדת החריגים לשוב ארצה, לא אושרו מספיק טיסות להחזיר את כולם".
מלון הלגונה הכחולה בקפריסיןמלון הלגונה הכחולה בקפריסין
מלון הלגונה הכחולה בפאפוס, קפריסין. צילום: מאיר לביא  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםיווןקפריסין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: