אא

נשיא המדינה יחנוך את תערוכת הצילומים החדשה המוצגת בנתב״ג

ריבלין יחנוך את התערוכה שמוצגת בשדרת היוצאים בנתב״ג. בתערוכה, סיפורים מעוררי השראה על ישראליות משותפת בהובלת בית הנשיא ("תקווה ישראלית") וארגון Vibe Israel

תערוכת ״חמסה עלינו״ בנתב״ג. צילום: פיני סילוק תערוכת ״חמסה עלינו״ בנתב״ג. צילום: פיני סילוק
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, יחנוך את תערוכת הצילומים החדשה - ״חמסה עלינו״, שתוצג בשדרת היוצאים בנתב״ג. "חמסה עלינו", שתהיה בהובלת בית הנשיא ("תקווה ישראלית") וארגון Vibe Israel (שפועל לשיווק ישראל בעולם), תציג סיפורים מעוררי השראה על ישראליות משותפת. בנאום השבטים האיקוני של הנשיא ריבלין, הדגיש הנשיא את חשיבות המגוון בחברה הישראלית: "הפסיפס הישראלי המתהווה אינו גזרה אלא הזדמנות אדירה. הוא טומן בחובו עושר תרבותי, השראה, אנושיות ורגישות". כעת, אותו חזון, יעמוד במרכזה של התערוכה החדשה בנתב"ג. בית הנשיא ו-Vibe Israel חברו יחד למימוש היוזמה מכוח החזון המשותף שלהם - לייצג את ישראל בכבוד ולקדם אותה, הן כלפי פנים – ליצירת חיבור וגאווה לאומית בארץ ובקרב יהדות התפוצות, והן באופן גלובלי. התערוכה הנוכחית מבטאת את הרעיון אשר קידם הנשיא לאורך הקדנציה שלו, דרך תכנית הדגל – תקווה ישראלית. כעת, לקראת סיום כהונת הנשיא, השקת התערוכה מהווה הזדמנות להאיר לעיני הציבור הרחב את החשיבות שבעשיה זו והחיבור שהיא מייצרת בין השבטים השונים בחברה הישראלית ויהדות התפוצות. 34 התצלומים בתערוכה מציגים כמכלול את גווניה השונים של החברה הישראלית דרך אירועים, פעילויות, מיזמים ואישים בולטים בחברה ומתבססים על צילומים של סיפורים אמיתיים – דמויות מעוררות השראה. התצלומים מתעדים פרויקטים ערכיים שונים, ומנכיחים קבוצות ואישים מחוץ לאופן ההצגה הסטריאוטיפי הרגיל שלהן. הדמויות המצולמות, מציגות בפעילותן את חזון שיתוף פעולה בין השבטים בחברה הישראלית: דתיים, חילוניים, חרדים וערבים וגם הקהילות היהודיות בתפוצות.
תערוכת ״חמסה עלינו״ בנתב״גתערוכת ״חמסה עלינו״ בנתב״ג
תערוכת ״חמסה עלינו״ בנתב״ג. צילום: יואב אלון שם התערוכה "חמסה עלינו" נגזר מהסמל העממי שנפוץ בקרב חמשת השבטים של החברה הישראלית – ומורכב גם הוא – מחמש אצבעות – אשר הינן שונות זו מזו, אך מהוות חלק מאותו השלם. היא תוצג לבאי נתב"ג עד סוף 2021, ותחשוף לאורחים ולישראלים עצמם, את הפנים הישראליות המגוונות, פנים המשדרות אחדות וחיים משותפים, זה לצד זה בשיתוף פעולה. סיור פתיחה חגיגי של התערוכה עם נשיא המדינה ומנכ"לית Vibe Israel יתקיים ב-6.6 וישודר בעמוד הפייסבוק של הנשיא ושל Vibe Israel. הנשיא ריבלין התייחס לתערוכה ואמר: ״אני שמח שברגעים האלה של החזרה לשגרה, כל הצועדים כאן במסדרון נמל התעופה בן גוריון, לקראת הטיסה, יעברו ליד התערוכה "חמסה עלינו". הם ישתהו לרגע, יביטו בתמונות, ויכירו אנשים שחיים ונושמים שותפות אמת. גם כשימריאו למדינה אחרת, נזכור מאין באנו ושאל הבית הזה, הבית של כולנו, אנחנו חוזרים.״ מנכ"לית ומייסדת Vibe Israel, ג'ואנה לנדאו, מסרה: ״אם יש משהו אחד שלמדנו מהשנה וחצי האחרונה, מאז פרוץ הקורונה, ודרך כל האירועים שהתרחשו במדינתנו, הוא שבין אם ברמה הפנים ישראלית ובין אם ברמה הבינלאומית – החיים של כולנו שזורים אלה באלה והחיבורים והערבות ההדדית בינינו הם שאיפשרו לנו להתגבר על אתגרי התקופה. לכבוד הוא לנו לעמוד מאחורי יוזמה כל כך חשובה ורוצים להודות לכבוד הנשיא וצוות בית הנשיא על שיתוף הפעולה הפורה ולכל התומכים שלנו שבזכותם יכולנו להוציא את הפרוייקט הנהדר הזה לפועל״.
תערוכת ״חמסה עלינו״ בנתב״גתערוכת ״חמסה עלינו״ בנתב״ג
תערוכת ״חמסה עלינו״ בנתב״ג. צילום: עודד קרני  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםנתב"גראובן ריבלין

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: