אא

סגירת שדה דב: "זלזול בתושבי אילת והערבה, לא יעבור מבחינתנו לסדר היום"

כך אמר היום חה"כ אבי ניסנקורן שהוסיף: "מפלגת כחול לבן כמקשה אחת בעד תושבי אילת והדרום״. מאות אילתים הפגינו מול בית רה"מ בירושלים כנגד סגירת שדה דב. ביום חמישי תקיים ישיבה דחופה של ועדת הכנסת בנושא 'ההשלכות בסגירת "שדה דב" על אילת'

מפגינים מול בית ראש הממשלה| מפגינים מול בית ראש הממשלה|
מאות אילתים הפגינו היום (ב׳) מול בית ראש הממשלה בירושלים כנגד סגירת שדה דב וקראו לו שלא לנתק את צינור החמצן של אילת. לצד ההפגנה הודיעה היום ועדת הכספים הזמנית של הכנסת, בראשות ח"כ משה גפני, כי ביום חמישי הקרוב, בשעה 10:30 תקיים לבקשת ראש עיריית אילת וחברי כנסת התומכים במאבק, ישיבה בנושא 'הסכנה וההשלכות בסגירת שדה התעופה "שדה דב" על העיר אילת'.
ראש עיריית אילת - מאיר יצחק הלוי: ״אנו נמשיך את המאבק עד ה 1.7 גם אם יידרש לשכב על הגדר של שדה דב. אם חלילה ייסגר השדה, כביש הערבה יהפוך לכביש דמים, התיירות עליה נשענת כלכלת העיר, תתרסק, לחולים יהיה קשה עד בלתי אפשרי, רופאים ומרצים הודיעו כבר שלא יגיעו, מי לוקח אחריות? התכניות בשטח שדה דב נמצאות בשלב טרום התנגדויות וייקח מינימום 3 שנים עד לתחילת עבודות, על מה החיפזון? מאיפה הרשעות?״. חה״כ אבי ניסנקורן אמר בדבריו: ״זה פטנט ישראלי שבשם הקדמה במקום לקצר את זמן ההגעה מאילת למרכז, מאריכים אותו. זלזול בתושבי אילת והערבה, לא יעבור מבחינתנו לסדר היום, לכן דרשנו דיון דחוף בוועדת הכספים. מפלגת כחול לבן כמקשה אחת בעד תושבי אילת והדרום״. חה״כ קארין אלהרר אמרה: ״שדה דב הוא בבחינת עורק החיים של תושבי אילת והפתרונות שמוצעים להם הם בבחינת פלסטר על עורק ראשי מדמם. הממשלה מוכרחה למצוא פתרון מיידי שיאפשר חיבור בין אילת למרכז הארץ בצורה יעילה, אפקטיבית ונגישה לציבור הרחב. זו הדרך של הממשלה, קודם מקבלים החלטה לא טובה, אחר כך מזדעקים לתת לה נימוקים לא מספקים. הנזק כתוצאה מהמהלך הזה לא מתחיל בפגיעה בתיירות ובכלכלת העיר ולא נעצר בחולים המתגוררים בעיר, שטסים באופן קבוע למרכז לקבל טיפול רפואי הולם אלא נזק חברתי כבד שלא רק תושבי אילת יספגו אלא החברה הישראלית בכללותה. המחיר הוא בפגיעה נוספת, אנושה וכואבת בפריפריה הישראלית, שנדמה שמזמן נשכחה מעיניה של הממשלה בכלל ובעיניו של נתניהו בפרט״. ד״ר חנן גינת - יו״ר מועצה אזורית חבל אילות אמר: ״אם המדינה לא תשקיע, תעודד, תאפשר ותקדם את החיים בפריפריה ובמיוחד הרחוקה של אילת וחבל אילות, לא ניתן יהיה לחיות באזורים האלה. סגירת שדה דב היא פגיעה דרמטית ביכולת של החיים בפריפריה הרחוקה בתחומי בריאות, חינוך, תרבות ורווחה. סגירת השדה תגרום לכך שיותר אנשים יסעו בכביש 90 ולכן אנו קוראים לראש הממשלה לעצור עכשיו את המהלך של הסגירה ולמצוא פתרונות ראויים״. עוד עלו במת העצרת נוער אילתי, חולות אונקולוגיות וגורמי תיירות שסיפרו על ההשלכות הקשות בכל ההיבטים על העיר אילת האם חלילה ייסגר שדה דב.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםשדה דב

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: