אא

סגן נשיא NCL: "חוזקנו בשוק הישראלי - בעבודה מול סוכנים"

עוד אומר ניק וילקינסון, סגן נשיא נורווג'יאן קרוז ליין, על סוכני הנסיעות: "הם ה'טרוול פרטנרס' שלנו והם עושים עבודה נהדרת. הם הפנים שלנו מול הלקוחות. סוכני נסיעות הם אלה שמביאים את הנוסעים. רק מעט נוסעים מזמין קרוז באתרים". ראיון בלעדי

ניק וילקינסון ניק וילקינסון
"אין לנו ספינות - יש לנו ריזורטים. אנייה היא  אתר נופש שט (Floating resort) ואנו מתחרים באתרי הנופש היבשתיים, לא בחברות קרוז אחרות", אומר ניק וילקינסון, סגן נשיא חברת הקרוז נורווג'יאן קרוז ליין (NCL) והאחראי לאזור הים התיכון בראיון לפספורטניוז. את הדברים אמר בתשובה לשאלה האם זה נראה סביר ש-5,000 איש מבלים יחדיו ימים אחדים על ספינה צפופה המוקפת מים.

עדיין לא השתכנעתי

וילקינסון: "יש מעט מאוד מקומות נופש שמציעים כל-כך הרבה אפשרויות בשטח כל-כך קטן, יש באנייה שפע של אופציות בכל תחום, כמו  28 מסעדות. זה ניכר בבידור שם אתה יכול לבחור בין הצגה בנוסח ברודווי, מופע של ממוראליה לביטלס או סתם לשבת בקוקטייל לאונג' וללגום את המשקה שלך בשקט. הקונספט שלנו הוא ליצור אווירה של אתר נופש וכל אחד חופשי לבחור ולעשות כל דבר שיחפוץ".

ובכל זאת, חברות הקרוז משקיעות כיום באתרי נופש יבשתיים. רויאל קריביאן הכריזו על כך זה לא מכבר

"היינו הראשונים שהיה לנו אי פרטי בבהאמה עוד ב-1977. עכשיו אנו מציעים 'יעד פרטי' (PRIVATE DESTINATION) בהרווסט קיי בדרום בליז". את אתר הנופש הפרטי הראשון על האי Stirrup Cay בבהאמה הגדירו אז כאי בנוסח רובינזון קרוזו וכדי להגיע אליו הושטו הנופשים מהאנייה לאי על גבי סירות ההצלה. זה היה קשוח אך התיירים התאהבו ברעיון וחברות הקרוז האחרות צעדו בעקבות NCL והקימו אתרי נופש על איים פרטיים משלהן. האתר ב-Harvest Caye מהווה שלב נוסף בהתפתחות של חברות הקרוז, וגם בתחום זה NCL היא חלוצה. לצד ההיצע השגרתי של אתר נופש עם הבריכות, המגלשות, ספורט המים, הספא והמסעדות  יכולים התיירים לצאת לסיורי יום ביערות הגשם של בליז או לבקר באתר הארכיאולוגי של המאיה.

האם יש מאפיינים שעושים אתכם שונים מחברות הקרוז הגדולות האחרות?

"באניות של החברות האחרות יש חדרי אוכל ענקיים. בספינות של NCL  אין חדרי אוכל. לנו יש 28 מסעדות ומחציתן כלולות במחיר בעוד אצל האחרות יש תוספת תשלום".

האם זה צעד נוסף לקראת הכל כלול במחיר כמו באתרי נופש יבשתיים?

"אנו קרובים לכך. הלקוחות שמזמינים מוקדם מקבלים את חבילת 5 ההטבות". החבילות עליהן מדבר וילקינסון כוללות חבילת משקאות, חבילת מסעדות נושא, סיורים ליעדים, WI-FI וגם הנחה לחברים ובני משפחה בהפלגות נבחרות. לאיש אין ספק שחבילת נופש על אניית קרוז יקרה מזאת שתמצאו בטורקיה, מונטנגרו או יוון. המחיר ההתחלתי הוא גבוה ואיך שלא נסובב את עניין המחיר נידרש לשלם אקסטרות כדי לנצל את ההיצע שחברות הספנות משפיעות על נוסעיהן. ובל נשכח – הנופשים אינם יכולים להימלט מאתר הנופש השט בים. ויש תוספת לעלות – מחיר הטיסה או הנסיעה לנמל המוצא.     "באניות של החברות האחרות יש חדרי אוכל ענקיים. בספינות של NCL אין חדרי אוכל. לנו יש 28 מסעדות". אניית Bliss של NCL. צילום יחצ

"נקודת החוזק שלנו בשוק הישראלי היא בעבודה מול סוכני נסיעות"

כמה ישראלים יוצאים מדי שנה לקרוז? עפ"י ההערכות מספרם עומד על כ-100 אלף

"איני יכול לנקוב במספרים. אך חלק משמעותי מהישראלים מפליג על אוניות NCL. אנו מאמינים בקהל הישראלי". לדברי וילקינסון, הישראלים ממוקמים בחלק העליון של טבלת המדינות שאזרחיהן הם לקוחות החברה. ראשונים הם הצפון-אמריקאים, אחריהם הבריטים, הגרמנים, האוסטרלים, המקסיקנים והישראלים. וילקינסון ביקר מטעמה של NCL לראשונה בישראל לפני 16 שנים. עתה הוא מגיע לכאן בענייני עבודתו חמש פעמים בשנה. רק לאחרונה הצליח להביא אחד מילדיו הבוגרים לביקור בישראל. "איפה לא מסוכן?", הוא פוסק.

מה אתם עושים כדי למשוך את הנופש הישראלי?

"נקודת החוזק של החברה שלנו בשוק הישראלי היא בעבודה מול סוכני נסיעות. הם ה'טרוול פרטנרס' שלנו והם עושים עבודה נהדרת. הם הפנים שלנו מול הלקוחות ועכשיו אנו עושים 'רואד-שאו' ו-1,500 איש יטלו בהם חלק". וילקינסון ביקר מטעמה של NCL לראשונה בישראל לפני 16 שנים. עתה הוא מגיע לכאן בענייני עבודתו 5 פעמים בשנה. רק לאחרונה הצליח להביא אחד מילדיו הבוגרים לביקור בישראל. "איפה לא מסוכן?", הוא פוסק. תוך כדי הביקור שלו בארץ הכריזה NCL על השקת תפריט ארוחות כשרות שיוצע ללקוחותיה היהודיים המבקשים לשוט עימה ברחבי תבל. החברה מבטיחה לספק ארוחות כשרות בכל אחת מאניותיה ברחבי העולם, היוצאות מכל נמל, ללא כל תוספת תשלום וזאת למי שיזמין לפחות 30 יום מראש. "היום אנו קובעים רף חדש בתעשיית הקרוזים העולמית. מעתה, אוכל כשר, עשיר ומגוון, יהיה חלק מהחוויה הקולינרית שאנו מציעים לאורחים בכל אניות החברה. ההחלטה היא עדות לחשיבות הרבה שאנו מייחסים לשוק זה ולפוטנציאל האדיר שטמון בו", אומר וילקינסון לפספורטניוז. עד עתה נאלצו מרבית הישראלים חובבי הקרוז לצאת את הארץ, כדי לעלות על אחת מאניות החברות השטות בימים ובאוקינוסים (למעט הספינה האחת של מנו ספנות). בחודש נובמבר צפויה ספינת הקרוז אושניה INSIGNIA לעצור בחיפה במסגרת מסע מקיף גלובוס. הספינה היא אחת מאניות קונצרן נורווג'יאן אחזקות (NCLH) הכולל את החברות נורווג'יאן (NCL), אושניה ו-REGENT SEVEN SEAS. אושניה נחשבת כחברה המציעה משטי בוטיק-פרימיום עם ספינות שעל סיפוניהן נופשים בין 680 ל-1,200 נוסעים. SEVEN SEAS REGENT מוגדרת כחברת למשטי יוקרה (LUXURY NCL), מוגדרת על ידי וילקינסון כחברה המפעילה אניית נופש.   צפויה לעגון בחיפה כחלק ממסע מקיף עולם. אניית insignia. צילום: יח"צ   האנייה החדשה בצי של NCL היא BLISS ואליה תצטרף השנה ENCORE, שתיהן מדגם BREAKAWAY-PLUS וביכולתן לשאת למעלה מ-4,000 נוסעים. בכך יסתיים מסע הרכש של ספינות הענק של NCL. שבע אניות קרוז נוספות מדגם לאונרדו שהוזמנו יהיו במשקל 140,00 טון וביכולתן יהיה לארח על סיפון כל אחת מהן לא יותר מ-3,300 נופשים. בתכנון האניות החדשות מושם דגש על חיסכון באנרגיה, אופטימיזציה של צריכת הדלק ושמירה על איכות הסביבה, תוך צמצום פליטות מזהמות. גם את זה יש על ה-BLISS. צילום: יחצ   וילקינסון: "יש פער בשוק בין אניות הענק לאניות הבוטיק והאניות מדגם ליאונרדו ימלאו את החלל הזה". לדבריו, יתרונן של הספינות הללו יהיה גם בכך גם כדי לאפשר להן להגיע לנמלים חדשים שאניות הענק אינן יכולות להגיע אליהם ויתאפשר לחברה להרחיב את רשת יעדיה ולהגיע לשווקים חדשים ברחבי העולם, שעד כה לא ניתן היה להשיק בהם פעילות. כך בעקיפין משנה NCL  כיוון ומתרחקת ממגמת אניות הענק, שרבות מהן שטות במימי הים הקריבי. איי הים הקריבי, אלסקה והים הבלטי הם יעדי שייט פופולרי ועתה מקדמת NCL שני משטים בים התיכון. נורווג'יאן-EPIC תפליג במערבו של הים, מברצלונה ועד לרומא ו/או נאפולי עם אפשרויות לעצור בקאן, בליבורנו (כדי לסייר בפירנצה) ובפלמה. נורווג'יאן-GETAWAY תשוט בחלקו המזרחי של הים התיכון, ותעגון בחופי איטליה ויוון כולל סנטוריני ומיקונוס. חברות הקרוז מפרסמות את תכניות השייט של אניותיהן זמן רב מראש ועתה נמכרים כבר משטים לעונת 2021. המקדימים להזמין זוכים להנחה. בהקשר זה מציין וילקינסון את עסקת ה-"1+1" של NCL, שמזכה את הנוסע השני ב-50% הנחה.

האם בענף הקרוז קיימת התופעה שאנו רואים בענף המלונאות של הזמנות באמצעות אתרי ברוקראז' כבוקינג.קום או באתרי החברות עצמן?

"מיעוט של הנוסעים מזמין באתרים. אנו עובדים עם סוכני הנסיעות המקומיים והם אלה שמביאים את הנוסעים".

ויש הזמנות של הרגע האחרון, שמחיריהן עשויים להיות זולים יותר?

"אין אצלנו הזמנות של הרגע האחרון כיוון שאין מקומות פנויים. אפשר לראות את כמות הספינות המוזמנות כדי להבין שהענף נמצא בצמיחה מהירה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםכלליניק וילקינסוןסגן נשיא חברת הקרוז נורווג'יאן קרוז ליין (NCL)

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: