אא

סדר בבלאגן: ההנחיות החדשות לטסים לחו״ל שנכנסו לתוקפן הלילה בחצות

מהלילה האחרון, שוב שינויים בהנחיות לטסים לחו״ל. אז מה אומרות בדיוק ההנחיות החדשות, אילו טפסים נדרש למלא למדינות אליהן אפשר לטוס ולא לשוב לבידוד? פספורטניוז עושה לכם סדר בבלאגן

נתב"ג. צילום: רואי אזולאי נתב"ג. צילום: רואי אזולאי
כזכור, קבינט הקורונה קבע בשבוע שעבר כי החל מהיום(ה-16.8) יהיה סיווג חדש לשבים מחו״ל, במסגרתו השבים ממרבית מדינות העולם יחויבו בבידוד של שבוע (בכפוף לאישור הסופי של התקנות והצו הרלוונטיים). (מזכירים לכם את המדריך המתעדכן של פספורטניוז לטסים לחו״ל - כל ההנחיות העדכניות ליעדים הפתוחים לישראלים החל ממה שנדרש לבצע לפני הטיסה ובחזרה ממנה ועד טבלת יעדים מלאה עם ההנחיות והדרישות של המדינות לכניסה אליהן) אז עד השינוי הבא, מהו הסיווג החדש?

מדינות צהובות (בסיכון נמוך) 

המדינות היחידות אליהן ניתן לטוס ללא חובת בידוד בחזור. ברשימה נמצאות המדינות האלו: אוסטריה, אוסטרליה, הונג קונג, הונגריה, טיוואן, מולדובה, ניו זילנד, סין, סינגפור, צ’כיה. מתוך הרשימה, אלו המדינות היחידות שפתוחות לישראלים: אוסטריה, הונגריה, צ׳כיה ומולדובה

מהן הנחיות הכניסה למדינות אלו?

אוסטריה - יש להציג בעלייה לטיסה בדיקת קורונה שבוצעה עד 72 שעות לפני הטיסה (מחוסנים מ-9 החודשים האחרונים ומחלימים מחצי השנה האחרונה פטורים מהצגת הבדיקה). הונגריה - יש להציג בעלייה לטיסה בדיקת קורונה שבוצעה עד 72 שעות לפני הטיסה, כולל מחוסנים ומחלימים). צ׳כיה - יש להציג בעלייה לטיסה בדיקת קורונה שבוצעה עד 72 שעות לפני הטיסה (מחוסנים ומחלימים פטורים מהצגת הבדיקה). מולדובה - יש להציג בעלייה לטיסה בדיקת קורונה שבוצעה עד 72 שעות לפני הטיסה (מחוסנים פטורים מהצגת הבדיקה). בנוסף יש למלא מראש טופס אפידימיולגי של רשויות מולדובה - בלינק הזה.

אז אין בידוד בכלל בחזרה ממדינות אלו?

השבים ממדינות אלו יחויבו עם הנחיתה בנתב״ג בבידוד של 24 שעות או עד קבלת תוצאת בדיקה שלילית (המוקדם מביניהם).
וינהוינה
וינה. צילום: shutterstock

מדינות אדומות (בסיכון מירבי)

הנסיעה למדינות אלו אסורה בהחלט למעט מקרים חריגים שאושרו על ידי ועדת החריגים: בולגריה, ברזיל, גאורגיה, מקסיקו, ספרד, תורכיה. שימו לב - הוסרו מרשימה זו מספר מדינות, ביניהן בריטניה וקפריסין אליהן ישראלים יכולים כעת לטוס עם חובת בידוד של שבוע.
ורנהורנה
ורנה, בולגריה. נכנסה לרשימת המדינות האסורות. צילום: Shutterstock

מדינות כתומות (בסיכון)

השבים משאר מדינות העולם (מדינות שלא מופיעות למעלה) יחוייבו בבידוד כולל מחוסנים ומחלימים.

אפשר לטוס ללא אישור? כמה זמן בידוד בחזור? 

ניתן לטוס לכל מדינה שאינה בולגריה, ברזיל, גאורגיה, מקסיקו, ספרד, תורכיה ובתנאי שהמדינה פתוחה לישראלים (רשימת כל המדינות שפתוחות לישראלים והנחיות הכניסה אליהן, מופיעות במדריך לטסים לחו״ל של פספורטניוז). חובת הבידוד בחזור הינה שבועיים (ניתן לקצר את הבידוד לשבוע אם מבצעים 2 בדיקות: הראשונה בנחיתה בנתב״ג והשנייה ביום ה-7 לבידוד. לאחר קבלת תשובה שלילית מהבדיקה השנייה ניתן לצאת).
בידוד מלא לשבים ממרבית המדינות בעולםבידוד מלא לשבים ממרבית המדינות בעולם
קבינט הקורונה קבע: בידוד מלא לשבים ממרבית המדינות בעולם. צילום: 123RF

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםנתב״ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: