אא

Luxury Time: הצעה לחופשה ב Desroches - אי קטנטנן ויוקרתי בסיישל

רגע לפני שאורזים מזוודה לגן עדן, הנה המלצה לחופשה באי הבודד Desroches, אחד מיני רבים במדינת האיים האקזוטית. מה מציע האי? מדריך פספורטניוז לאי הקסום

סיישל. צילום: 123rf סיישל. צילום: 123rf
לחיים הקפיטליסטיים יש תסריט מאוד ברור: עובדים מצאת החמה עד צאת הנשמה, מתרוצצים סביב הילדים ואחת לכמה זמן (פסח/יולי-אוגוסט) יוצאים לחופשה עם כל עמישראל באילת או ביוון. אבל לא על זה רציתי לדבר אתכם. אני כאן כדי לדווח איך זה לשבור שגרה באי בודד סטייל קים קרדשיאן vs ביונסה בלב האוקיינוס ההודי. כחצי שעה טיסה מ-מאהה, האי המרכזי של מדינת האיים סיישל, ואתם באי Desroches (זה הזמן לעשות גוגל מאפס). המילה שלמות ב"מילוג" (המילון העברי החופשי ברשת) מוסברת כך: העדר פגמים או חסרונות, וזה בדיוק מה שנגלה לעיניי עם נחיתה. במקום הזה, שבו שמיים תכולים נפגשים עם ים טורקיז צלול, חול לבן ועצי קוקוס, הבנתי מיד שאני עומדת להגשים את הפנטזיה הטרופית שלי. אז נכון שהוקצו לי רק שני לילות בפיסת האלוהים הזאת, שיש בה יותר עלים וצבי ענק מאנשים, אבל עבור עיתונאית דלפונית כמוני, זה שיחוק של הלייף. אגב, שיחוקניקית אחרת שפגשנו שם באקראי היא בחורה, נדמה לי מאנגליה, המחזיקה בג'וב אולי הכי שווה בעולם: צלמת של אקספדיה, המדלגת בין ריזורטים ברחבי העולם. בקיצור, אם יש לכם ארגזים של כסף, הנה 10 סיבות להגיע ל-Desroches - אי קטנטן על שונית אלמוגים בלב האוקיינוס ההודי דרומית לקו המשווה, המאכלס (במערב האי) ריזורט מעלף אחד בלבד של הרשת היוקרתית Four Seasons:
סיישלסיישל
בורדינג לגן עדן. צילום: ספיר פרץ זילברמן
סיישלסיישל
טיסה פרטית לאי דה רוש, בסיישל. צילום: ספיר פרץ זילברמן

כל זה שלכם: בריכה וחוף פרטיים

אתם מכירים היטב את הרגע הזה שבו דלת החדר בבית המלון נפתחת לראשונה ואז, או שיוצא לכם "וואו איזה מדהים" או "וואי איזו נפילה". כאן, ב-Desroches שבסיישל, יוצא רק "וואו, וואו, וואו, וואו". בכל פינה אליה המבט מופנה ה-וואו מתפרץ בשאגה. בריזורט היוקרתי, שתופס חלק ניכר מהאי שאורכו קילומטר וחצי ורוחבו כ-5 ק"מ בלבד, יש כמה עשרות וילות פרטיות. כולן מאובזרות בבריכה פרטית והשוס, חוף פרטי, שקט וממורק במרחק 50 צעדים לא גדולים מהמיטה (ספרתי). יש וילות קטנות יותר וגדולות יותר, אבל לכולן בריכה פרטית וחוף פרטי. ועוד איזה חוף. כזה עם חול לבן, עצי קוקוס, ים טורקיז ודממה. אין נפש חיה. רק כמה סרטנים שמפצחים בכיף קוקוסים ולטאות ירוקות יפיפיות. בין הבריכה לאוקיינוס העוצמתי, חוצצת גינה מטופחת עם דשא, צמחייה טרופית, מיטות שיזוף ודק עץ עם שולחן וכיסאות במבוק לקפה של בוקר, ככה בכיף. מן הצד השני של הווילה, יש חצר נוספת היוצאת מחדר רחצה הכי מרווח ומפואר שיצא לי להתקלח בו. בחצר יש שתי מקלחות עם ראש גשם. בחדר הרחצה שבתוך הווילה יש אמבטיה אובלית עומדת במרכז החדר, מקלחון מרווח, שני כיורים, מראת ענק ונברשת מרהיבה המשתלשלת מתקרה גבוהה. בקיצור, רק תבחרו איך בא לכם לשטוף מעליכם את החול ואת ה-80% לחות של בחוץ. מה עוד בווילה? מיטת קינג סייז, מסך טי.וי, כורסאות ישיבה, מכונת קפה וקומפלמנטרי של מים מינרלים, פירות וצלחת welcome מתוקה בהגעה. וכמה מילים על עיצוב הפנים של הווילה שמעצבי פנים ימותו עליו: קו מודרני, נקי, חומרים טבעיים, הרבה עץ, במבוק וסקלת צבעים בהירה. בקיצור, אין שום סיבה לצאת מהווילה הזו עד לצ'ק אאוט המעציב. מחיר ללילה: החל מ-1,500 אירו ללילה + 400 אירו טיסת פנים.

חופים הם לפעמים: בטן-גב בחוף

14 ק"מ של חופים מהיפים בעולם, סובבים את האי הזה. חול לבן וצמחייה טרופית שנפגשים עם ים טורקיז צלול. גן עדן, גרסת כדור הארץ. רק שבמקום נחשים - מתארחים כאן עשירי עולם ברי מזל; ובמקום תפוחים - שפע של קוקוסים.
סיישלסיישל
הצילו איזה צבעים. חוף ראי Desroches בסיישל. צילום: ספיר פרץ זילברמן

פארק היורה: צבי ועכבישי ענק

לא רק בגלאפגוס. גם בארכיפלג של סיישל חיים צבי ענק יבשתיים שמקורם באי אטול אלדברה, אחד מ-115 האיים המרכיבים את סיישל. עד לא מזמן, במונחים היסטוריים, צבי הענק חיו במספרים גבוהים בהרבה בסיישל ובמדגסקר השכנה, עד שהאדם הלבן הגיע וצד אותם למאכל עד לכדי הכחדה. כיום, חיים באטול אלדברה כ-150 אלף צבים כאלה והרבה פחות, כ-150, באי Desroche. הרוק סטאר של האי הוא ריצ'רד, הצב המבוגר ביותר באי – בן 121 שנה ובמשקל 100 קילו. הוא אוהב לאכול עלים ופירות ובעיקר לתפוס שנ"צ בצל, מתחת לעץ. ג'יינטים אחרים באי הם העכבישים מסוג Palm Spider. העכבישים האלה כל כך גדולים שאפילו ציפורים נתפסות ברשת החזקה שהם טווים. יש גם לטאות ירקרקות וחומות, סרטנים אימתניים מתרוצצים בחוף ועולם תת-ימי עשיר, הכולל לווייתנים שמגיעים לאזור בתקופות מסוימות. באי, אגב, לא דרים בע"ח מסוכנים לבני אדם. אם כי, כדאי להימנע מביקור בקני הצרעות הצהובות. אם תרצו ללמוד יותר על המגוון הביולוגי באי, במתחם הריזורט פועל Discovery Centre שבו ניתן ללמוד על בעלי החיים והצמחים, היבשתיים והימיים, ועל מאמצי השימור שלהם. את המרכז מפעיל ICS, גוף ללא מטרות רווח הפועל לשימור בעלי החיים והצמחים באי.

כוכב נולד: תצפית כוכבים

אם חשבתם שהנגב ומצפה רמון הם לוקיישן מרהיב לתצפית כוכבים, והם אכן מרהיבים, Desroches מציע תצפית כוכבים מושלמת הודות לאפס זיהום אור. דיל מושלם עם כוכבים, בתנאי כמובן, שאלוהי מזג האוויר הטרופי לא מתזמן בדיוק עננים וגשם. ב-Four Seasons מזמינים את אורחי הריזורט לתצפית כוכבים בראש טוב: להיזרק על ספות רכות עם קוקטייל אלכוהולי משובח.

בראש טוב: קוקטייל במגדלור

רופטופ, זה תמיד לוקיישן מנצח לסלפי/סטורי/וולג וכיו"ב מעבר לים. במקרה שלנו, המגדלור בקצה קצהו של האי, שכאמור שוכן בלב ים, הוא לגמרי המקום האולטימטיבי לתצפית שקיעה באוקיינוס ההודי. וגם כאן, הפעילות הזו מגיעה עם קוקטייל. לכו על ה"קוקו-לוקו", מהבר הממוקם למרגלות המגדלור. תודו לי אחר כך.
המגדלור של Desroches בסיישלהמגדלור של Desroches בסיישל
המגדלור של Desroches בסיישל. צילום: אמיר לשם

לעוף על זה: יוגה על מסלול המראה

גילוי נאות. לא השתתפתי ביוגה על מסלול ההמראה/נחיתה היחיד באי. גדול עלי, לתרגל אשטנגה יוגה ב-80% לחות. אבל אם אתם מחובבי הז'אנר, אין לוקיישן מיוחד מזה ליוגה. אפשר גם להזמין שיעור יוגה פרטי בווילה.

דיווש טרופי: טיול אופניים באי

אופניים ו"קלאב קאר" חשמליות, הם כלי התחבורה היחידים באי. בכניסה לכל וילה חונים אופניים לשימוש האורחים. נחמד לדווש ברחבי האי ולגלות את צפונותיו. רק קחו בחשבון את החום והלחות המטורפת. מומלץ בשעת בוקר מוקדמת.

סלינו על כתפנו: פיקניק בחוף

זה ידוע שרחצה בים ובבריכה, מעוררת תיאבון. אז מה דעתכם על פיקניק גורמה באחד החופים היפים בעולם? כריכי אנטי-פסטי, חטיפי סלק וצ'יפס (לא תפוצ'יפס), ירקות והרבה מאוד פירות אקזוטיים חתוכים בסלסילות פיקניק שיקיות. וכמובן, צידנית עמוסה בבירת לאגר מקומית קרה, SeyBrew. חוויה ז'ונגלר המוצעת לאורחי הריזורט.
פיקניק בסטייל באי Desrochesפיקניק בסטייל באי Desroches
פיקניק בסטייל באי Desroches, סיישל. צילום: ספיר פרץ זילברמן

קדימה אוכל: דגים ופירות ים

אם חשבתם שהמטבח הישראלי הוא ערב-רב של תרבויות וטעמים, תופתעו לגלות שגם בסיישל הוא כזה. המטבח הקריאולי המקומי נשען על יסודות המטבח הצרפתי - זכר לימים שבהם הצרפתים שלטו באיים בשילוב תיבול הודי (הרבה קארי) וטעמים אפריקאים - כתמונת ראי למהגרים שהגיעו הנה מהודו ומאפריקה. והתוצאה, אוכל טעים ומעניין. האוכל הזה מקבל ב-Four Seasons, טוויסט מפונפן ומצולחת למשעי. הרבה פירות ים, דגים טריים, בשר ועשבי תיבול. מנות צבעוניות ומלאות טעמים.
סיישלסיישל
הבופה בחדר האוכל בריזורט ב-Desroches לפני הקורונה. צילום: ספיר פרץ זילברמן

לשחרר את זה: טיפולי ספא

"החושים שלנו מחברים אותנו לאדמה. הם מעוררים את הנשמה. מעוררים רגשות ומאחדים אותנו עם היקום. הם חושפים אין סוף אפשרויות. הם משלימים את המעגל". עם סיפתח שכזה בחוברת הספא המונחת בווילה, נעשה לי חשק לטיפול מרגיע חושים, עד שקראתי את המחירים: 200, 350 ו-450 אירו לטיפול.
סיישלסיישל
הצילו, איזה צבעים. צילום: ספיר פרץ זילברמן הכותבת הייתה אורחת אייר סיישל ורשת מלונות Four Season

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםמדריך יעדים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: