אא

עושים סדר: הזמן הכי טוב לקנות סמארטפון

מהו הזמן הכי טוב לקנות סמארטפון? מתי תוכלו לחסוך אלפי שקלים ברכישת סמארטפון חדש? בדקנו

אפל וסמסונג. צילום: ShutterStock אפל וסמסונג. צילום: ShutterStock
אזרחי אומת הסטארט-אפ אוהבים להתחדש ולקנות את הסמארטפונים החדשים והמתקדמים ביותר. במפתיע, סדרות מכשירי הדגל בישראל, פופולריות יותר ממכשירי הביניים, על אף שמדובר בהבדלים של אלפי שקלים. בשנים האחרונות מכשירי הדגל מושקים ישראל בסמוך להשקות העולמיות, ואנחנו זוכים ליהנות מדגמי האייפון והגלקסי החדשים ממש עם ההשקה העולמית.  כך לדוגמה סמסונג משיקה בישראל את מכשירי הדגל בסמוך להשקה העולמית, ואפל שבעבר השיקה את מכשירי האייפון חודשיים ואף שלושה אחרי כל העולם, משיקה בישראל את האייפונים בגל השני, כלומר מספר שבועות אחרי ההשקה במדינות המפתח. צרכנים רבים אוהבים לקנות את הסמארטפון ממש בסמוך להשקה, ובעוד שיש כאלו שמעדיפים להמתין כדי שהמחירים ירדו.  מתי ההמתנה משתלמת ומתי לא? בדקנו מהו הזמן הטוב ביותר לרכוש סמארטפון.   

מתי הזמן הכי טוב לקנות אייפון?

ההשקה האחרונה של אפל מסתמנת כהשקה המורכבת ביותר: המלאים שנשלחו לישראל קטנים במיוחד, ומנגד הביקוש גבוה. כך נוצר מצב שבו קשה להשיג אייפון, ואם בעבר התלבטתם באיזה צבע לקנות את האייפון, נראה שבעקבות מלאי מצומצם, כבר אין את הפריוולגיה להתלבט. ההשקה של אפל מתקיימת מדי שנה במהלך ספטמבר, כשבשנה שעברה היא התקיימה באוקטובר בשל בעיות בשרשרת הייצור שנגרמו כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה. 
אייפון 13 פרואייפון 13 פרו
אייפון 13 פרו. צילום: יח״צ האייפון הוא אחד מהסמארטפונים ששומרים על הערך היציב ביותר לאורך כל השנה, כשבניגוד למכשירי אנדרואיד אחרים, המחיר של האייפון לא יורד. כך שאם אתם רוצים לרכוש אייפון, עדיף שתקנו באותו הרגע ולא תמתינו. עוד נראה שההזדמנות הטובה ביותר לקנות אייפון היא דווקא בהזמנה המוקדמת, כשהחנויות מעניקות חבילות אביזרים בשווי של מאות שקלים. ויש לנו עוד בשורה: אם אתם בונים על להמתין להשקת האייפון הבא כדי לרכוש את הדור ״הישן יותר״ בהנחה, אתם צפויים להתאכזב. כך לדוגמה האייפון 12 פרו שהושק בשנה שעברה, נמכר בדינמיקה במחיר של 3,999 והאייפון 13 פרו שהושק השנה, נמכר במחיר של 4,499. כלומר, מדובר בהבדל של כ-11% בלבד, סכום יחסית זניח בהתחשב בזה שהאייפון החדש מביא שיפורים ניכרים.    סמסונג השקת מכשירי הדגל של סמסונג מתקיימת ברבעון הראשון של השנה, כשהיא מתקיימת בדרך כלל במהלך חודש פברואר. בשנים האחרונות סמסונג משיקה את מכשירי הדגל בישראל במקביל להשקה העולמית, כשמדובר בימים בודדים אחרי אירוע ההכרזה העולמית. מכשיר הדגל, ה-Galaxy S21 Ultra הושק בישראל תחת תג מחיר מומלץ לצרכן של 4,700 ש״ח. אך בניגוד לאפל, נראה כי סמסונג חווה ירידת מחירים של כמה מאות שקלים כחודשיים עד שלושה לאחר ההשקה.  סמסונג. צילום: ShutterStock כך לדוגמה, ה-Galaxy S21 Ultra נמכר היום במחיר של 4,249 שקלים בלבד, משמע ירידה של 451 שקלים. את הדור הקודם תוכלו לרכוש תמורת 2,898 שקלים, כשמדובר בירידה של 1,802 שקלים. מדובר בהזדמנות מעולה ליהנות ממכשיר דגל במידה ואתם לא רוצים להשקיע את מיטב כספכם. כך שבמקרה של סמסונג, שווה להמתין חודשיים עד שלושה לאחר ההשקה, ואף להמתין להשקת מכשיר הדגל החדש, כדי לרכוש את הדור הקודם.    שיאומי  שיאומי משיקה את המכשירים שלה במהלך חודש דצמבר - ינואר, כשהם מגיעים לישראל מספר שבועות אחרי ההשקה העולמית, ולעיתים גם במקביל להשקה העולמית. לרוב, הסמארטפונים של שיאומי ״סובלים״ מירידת מחיר משמעותית בחודשיים - שלושה אחרי ההשקה. אם תרכשו מכשיר ביבוא מקביל, תוכלו גם לחסוך סכום משמעותי עוד יותר. אך הבשורה האמיתית במכשירי הדגל של שיאומי, היא שברגע שיוצא מכשיר דגל חדש, מחיר מכשיר הדגל הקודם נחתך בחצי מחיר. כך לדוגמה, ה-Mi 10 כך לדוגמה ה- Mi 10T Pro שהושק ב-2020, נמכר תמורת 1,275 שקלים, בעוד שהוא הושק במחיר של 2,300 שקלים. כך שאם אתם רוצים ליהנות ממכשיר דגל בדימוס, מומלץ להמתין חודש - חודשיים אחרי השקת מכשיר הדגל החדש, ולקנות את הדור הקודם. גם אם אתם רוצים לרכוש את מכשיר הדגל החדש, מומלץ להמתין חודש-חודשיים אחרי ההשקה, שכן המחירים יורדים.       

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: