אא

הסוכנים זועמים: "לא נשלם ל-BSP מחר"

התשלומים ליאט"א מחר כוללים גם הזמנות רבות, שכבר בוטלו וכן החשש שחברות התעופה לא יחזירו כספים. לאופר לזוסמן: "לא סיפקת פתרונות", זוסמן: "אנחנו בוחנים את המצב"

צילום: 123rf צילום: 123rf
  לא  די בכך שלסוכני הנסיעות אין  למעשה עבודה, הם מתמודדים כעת עם סיטואציה שב-18 בחודש הם צריכים לשלם את התשלום החודשי למסלקה של ה-BSP והם דורשים לקבל זיכוי על הטיסות, שבוטלו ובגינן שילמו על הכרטיסים. כמו כן, החשש של הסוכנים, כי בגין תשלומי מרץ הם לא יקבלו החזר מחברות התעופה. בדרך כלל עד כה חברות התעופה היו היו עושות קיזוז, אבל בגלל שאין הזמנות חדשות, אין להן מה להתקזז עם הסוכנים. הסוכנים מאיימים לא לבצע את התשלום ליאט"א, כאשר מאחורי הקלעים מתנהלת בימים האחרונים חלופת מכתבים בין טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות, המטפלת בנושא מקרוב, לבין קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א ישראל. חלופת המכתבים הגיעה לידי 'פספורטניוז'. לאופר כותבת לזוסמן: "לאור המצב הקשה שחברות התעופה והסוכנים עוברים, כולל ביטולים מצד אחד וירידה חדה בהזמנות מצד שני, עלינו לתמוך זה בזה עד שמשבר הקורונה יעבור. הקושי העיקרי, שסוכני הנסיעות עומדים בפניו כעת, צריך להיפתר לאור האווירה הנוכחית בתוך התעשייה והנסיבות הקיצוניות: בפעם הראשונה בהיסטוריה של ה-BSP, חברות התעופה חייבות להחזיר סכומים משמעותיים לסוכני הנסיעות עקב הביטולים המידיים וחוסר ההזמנות והכרטוסים העתידיים. אנו מבקשים את שיתוף הפעולה המהיר שלך במציאת פתרון למצב". עוד ממשיכה וכותבת לאופר כי: "אנחנו מודעים לכך שתשלומי ה-BSP הקרובים אמורים להיות ב-18 במרץ והם יכללו תשלומים להזמנות רבות שכבר בוטלו, כשהביטולים כבר הוכרו ע"י ה-BSP. עד עתה יאט"א וה-BSP לא סיפקו פתרון, כיצד הסוכנים יתמודד עם הביטולים. התשלום של חודש מרץ מסתכם בסכומים משמעותיים עבור שירותים שלא סופקו ולא יסופקו. בנסיבות ייחודיות אלה חיוני שיאט"א תשיג פתרון הוגן ומאוזן למצב חדש וחסר תקדים זה". זוסמן כתב בתשובה ללאופר כי: "אנחנו שותפים לדאגה שלך. היי בטוחה שאנחנו בוחנים את המצב, לא רק בישראל, אלא בעולם כולו. אנחנו חייבים להבהיר שהפתרון למצב הוא שחברות התעופה חייבות לשלם את ההתחשבנות השלילית במלואה. עם זאת, עקב המגפה העולמית אנו מעבירים את הנושא לעיון ולייעוץ של הוועדה המיוחדת ביאט"א, לבחון אם נדרשות פעולות יוצאות דופן. אנו ניידע את כל הסוכנים באופן מיידי. בינתיים אין שינויים בשיטה, וכל הצדדים, סוכנים וחברות תעופה, חייבים להעביר דרך מערכת ה-BSP את כל הסכומים החיובים והשליליים". לאופר ענתה על כך לזוסמן כי: "לצערי, לא נתת מענה כלל לקושי שהעלינו בפנייתנו ליאט"א בנושא ה-BSP. קיים צורך במענה מיידי, חיובי ומגובש של יאט"א ומנהלת ה-BSP לפנייתנו העקרונית, אשר מבטיח באופן מוחלט כי אכן התשלומים המגיעים לסוכני הנסיעות בשל ביטולים, אשר הוזמנו במערכת עד מועד התשלום ב-18.3, ישולמו במלואם על ידי חברות התעופה". זוסמן השיב ללאופר על פנייתה: "בשלב זה אין לי אלא לחזור על האמור בהודעתי המתארת את עמדת יאט"א בנקודת הזמן הזו. ככל שתהיינה התפתחויות אדאג לעדכנך בהתאם". עוד מוסיף זוסמן: "בהגדרתה מערכת ה-BSP הינה מערכת התחשבנות וסליקה ולא מעבר לכך. מערכת ה-BSP (ומדינת ישראל אינה יוצאת דופן בהקשר זה) לא נועדה ואינה משמשת להחזקת כספים על ידי יאט"א או כל גורם אחר, גם לא לצורך הבטחת תשלומים (לא של סוכני הנסיעות, ולעניין זה גם לא של חברות התעופה)".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותיאט"אהתאחדות סוכני הנסיעותקובי זוסמןטלי לאופר אפשטיין

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: