אא

פשרה בסכסוך על מלון פאבליקה בין איסתא לראובן אלה

סכסוך שפרץ בין איש העסקים ראובן אלה ואיסתא על אופן מכירת מלון פאבליקה בהרצליה פיתוח הסתיים. אחרי דין ודברים סיכמו הצדדים שכל צד יחזיק 50% מהמלון ולאלה תינתן אופציה של שנתיים לרכישת 100% מהמלון לפי שווי של כ-213 מיליון ש'

מלון פבליקה בהרצליה. צילום: יח"צ המלון מלון פבליקה בהרצליה. צילום: יח"צ המלון
חברת איסתא ואיש העסקים, ראובן אלה, הגיעו להסכמה לפשרה בסכסוך שפרץ ביניהם בנוגע למכירת מלון publica בהרצליה. כזכור, אלה הודיע לאיסתא כי בכוונתו לרכוש את חלקה 67% בעסקה תמורת כ-142 מיליון שקל אך בעקבות משבר הקורונה אלה ביקש מאיסתא לקבל "הנחת קורונה" של כ-10 מיליון שקל, המוערכת בכ-7% מהמחיר בגלל סגירת המלון. קודם לכן, איסתא הגיע להבנות עם חברת ישראל קנדה למכירת חלקה במלון, אך אלה הטיל וטו על העסקה והפעיל את זכות הסירוב שיש לו. כעת לאחר דין ודברים, איסתא ואלה הצליחו לגשר על הפערים. הצדדים סיכמו כי איסתא תמכור לאלה 16.66% מהמניות, כך שלאחר השלמת העסקה יחזיק כל אחד מהצדדים מחצית ממניות פאבליקה תמורת כ-35.5 מיליון שקל בתוספת מע"מ המשקף למלון שווי של כ-213 מיליון שקל. במועד חתימת ההסכם בין הצדדים ישולם סך של כ-1.25 מיליון שקל מתוך התמורה. היתרה תשולם בניכוי סך של כ-6.4 מיליון שקל שתועמד כהלוואת מוכר ותשולם במועד קבלת אישורו של תאגיד בנקאי. כמו כן, סוכם להעניק לאלה אופציה לרכישת יתרת החזקות החברה במניות מלון פאבליקה, אשר תהא ניתנת למימוש עד ליום 30.9.2022 לפי השווי של כ-213 מיליון שקל.
מלון פבליקהמלון פבליקה
רשת מלונות ישרוטל מנהלת את מלון publica בהרצליה. צילום: אלירן אביטל עוד הוסכם כי היה וסך ההכנסות בפועל ברוטו של איסתא ממלון פאבליקה בתקופה שמיום 1.7.2020 ועד ליום 30.6.2023 יהיו נמוכות מסכום מוסכם מסוים, יהא אלה זכאי לסכום השווה ל-16.66% מההפרש בין ההכנסות בפועל לסכום המוסכם הנ"ל. מעבר לכך, היה ויאושרו זכויות בניה נוספות במקרקעין עליהם בנוי המלון, תהא החברה זכאית לתמורה כספית בשווי 1/12 מההפרש שבין שווי זכויות הבניה הנוספות לבין היטל ההשבחה. כמו כן, בכוונת הצדדים להתקשר בימים הקרובים בהסכם אשר יעגן בין היתר את ההסכמות המפורטות לעיל, לרבות תנאי מפסיק לפיו ההסכם יבוטל היה ואישור הבנק לא יתקבל תוך פרק זמן מסוים. יובהר כי על אף ההגעה להסכמות האמורות, כל אחד מהצדדים שומר על זכויותיו וטענותיו בקשר עם המחלוקות.
מלון פבליקה הרצליהמלון פבליקה הרצליה
אוסף אומנות ישראלית בלובי של מלון publica בהרצליה פיתוח. צילום: גיא יחיאלי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםאיסתאמלון פאבליקהראובן אלה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: