אא

קבוצת נקש: "עד 2023 נהיה עם 23 בתי מלון"

כך אמר אבי חורמרו, מנכ"ל קבוצת נקש ישראל במסיבת עיתונאים הבוקר (ב') במלון סטאי יפו. "אנחנו מאמינים בכלכלת המדינה, אנחנו אופטימיים ומאמינים שככל שיהיו כאן יותר בתי מלון, יגיעו יותר תיירים". ומה הוא חושב על airbnb ויוקר מחירי הנופש בישראל?

אבי חורמרו. צילום ספיר פרץ זילברמן אבי חורמרו. צילום ספיר פרץ זילברמן
  בסוויטה הנשיאותית המפוארת של מלון סטאי יפו המרשים - ששהות בה ללילה אחד תעלה לכם 4,000 דולר טבין ותקילין - התכנסה הבוקר (ב') מסיבת עיתונאים. הסיבה למסיבה: הכרזתו של אבי חורמרו, מנכ"ל קבוצת נקש ישראל, על כוונת האחים נקש, בעלי הקבוצה, להפוך את רשת המלונות שבבעלותם לרשת המונה 23 בתי מלון עד שנת 2023. כיום מונה הרשת 17 בתי מלון בישראל תחת 3 המותגים הרברט סמואל, אורכידאה וסטאי. בנוסף למלונות בארץ, מחזיקים הנקשים ב-25 בתי מלון מעבר לים מתוכם 15 באירופה ו-10 בארה"ב (מרביתם במיאמי). "אנחנו אוהבים את זה. אנחנו מאמינים בכלכלת המדינה, אנחנו אופטימיים ואנחנו מאמינים שככל שיהיו כאן יותר מלונות, כך יגיעו לישראל יותר תיירים וכולם רק ירוויחו מזה", אמר. בין המלונות החדשים הצפויים להיפתח נמנים: מלון "אופרה תל אביב" שייפתח ברמת 5 כוכבים בבניין האופרה המיתולוגי לחוף ימה של תל אביב; מלון בוטיק תל אביב שיכלול 30 חדרים וייחשב למלון הקטן ביותר של הרשת; מלון בקאנטרי קלאב בגלילות עם 100 סוויטות ו-20 דירות שבנייתן כבר החלה; מלון נוסף ייבנה בקולנוע ירון לשעבר מלון תחת המותג סטאי ולצידו בניין מגורים; חאן אל עמדאן בעכו, מבנה לשימור; מלון עם בריכות פרטיות בחוף דור בסגנון של מלון סטאי כנרת; ומלון מילוס ים המלח הצפוי להיפתח במהלך חודש מאי.
מלון בוטיק תל אביב של האחים נקש. צילום: יחצ קבוצת נקשמלון בוטיק תל אביב של האחים נקש. צילום: יחצ קבוצת נקש
מלון בוטיק תל אביב של האחים נקש. צילום: יחצ קבוצת נקש
מלון מילוס ים המלח של קבוצת נקש. צילום: יחצ קבוצת נקשמלון מילוס ים המלח של קבוצת נקש. צילום: יחצ קבוצת נקש
מלון מילוס ים המלח של קבוצת נקש. צילום: יחצ קבוצת נקש
מלון האופרה תל אביב. צילום: יחצ קבוצת נקשמלון האופרה תל אביב. צילום: יחצ קבוצת נקש
מלון האופרה תל אביב. צילום: יחצ קבוצת נקש מלון מילוס ים המלח של קבוצת נקש. צילום: יחצ קבוצת נקשעוד לדברי חורמרו, שאגב, רעייתו, מורל חורמרו, חתומה על עיצוב הסוויטה הנשיאותית האמורה, כי בהתאם לגידול במספר המלונות הרשת, יגדל גם מספר המועסקים בה. בקבוצת נקש, המורכבת לא רק מעסקי תיירות ותעופה (ארקיע) אלא גם תעשייה, חקלאות ועוד, מועסקים כיום 5,000 עובדים ועם פתיחת כל בתי המלון יועסקו בה 8,000 עובדים. חורמרו, בדומה למלונאים אחרים, דיבר על הקושי שבגיוס כ"א. "קשה למצוא עובדים וכדי למצוא אותם אנחנו מציעים כל מיני הטבות. אם אפשר היה לפתוח עוד יותר את נושא העובדים הזרים, זה היה נהדר אבל אי אפשר לצערי". עוד אמר בנושא, כי רשת המלונות מכשירה עובדים חדשים ש"לצערי לא נשארים לאורך זמן. אבל זה חלק מהאתגר להתמודד עם זה". לדברי חורמרו, "הקבוצה השקיעה בתחום המלונאות מעל מיליארד שקל. לבנות מלון יוקרה - זה יקר, אבל בסוף היום אנחנו לא מסתכלים כמה זה עלה. אנחנו ישראלים וכיף לנו לבנות ולהשקיע בארץ". באשר להחזר ההשקעה אמר חורמרו, שהחזר השקעה בארץ אורכת בין 15-20 שנה. "מי שנכנס לתחום המלונאות", אומר חורמרו, "חייב להסתכל לטווח ארוך. אנחנו מסתכלים 1,000 שנה קדימה, וכשחושבים ככה אז זה פנטסטי".

"בעד תחרות אבל שתהיה הוגנת"

תעשיית airbnb מקוממת מלונאים רבים, גם את חורמרו. "אני בעד airbnb אבל בתנאי של רגולציה, חוקים ותחרות הוגנת. במצב הנוכחי, זה לא קורה ולא הוגן. כמו שיש לי כיבוי אש אז שיהיה גם להם כדי למנוע אסון. כי אם תייר יפגע, כולנו נסבול מזה". ולשאלה האם בכוונת הקבוצה להיכנס גם לתחום airbnb השיב חורמרו כי "לעת עתה אין לנו כוונה להיכנס לתחום הזה". באשר ליוקר מחירי הנופש בארץ אמר חורמרו, "כשמשווים תפוח לתפוח אנחנו לא יותר יקרים מאירופה, למרות שעלויות התפעול שלנו גבוהות יותר". לדבריו, מחיר ממוצע ללילה במלונות "הרברט סמואל" עומד על כ-200 דולר ללילה ואילו במלונות סטאי היוקרתיים יותר המחיר גבוה יותר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםהאחים נקשקבוצת נקשאבי חורמרוהרברט סמואלסטאי כנרת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: