אא

"אלפי עסקים בענף התיירות ניצבים על סף תהום"

כך מזהיר יו״ר התאחדות סוכני הנסיעות בישראל, במכתב ששלח היום לשרי האוצר, התיירות והתחבורה. קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות פנה אל השרים: "ענפי התעופה והתיירות נמצאים בשעתם הקשה, ללא כל יכולת להתקיים ולהתרומם באופן עצמאי, ללא יכולת של העוסקים בו לתכנן קדימה וללא יכולת להבטיח לעובדים חזרה״

קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות. צילום: חן גלילי קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות. צילום: חן גלילי
העובדה שענף הנסיעות למעשה עדיין משותק הביא את קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות לשלוח מכתב חריף לשרי האוצר, תיירות ותחבורה בו הוא מזהיר כי אלפי משפחות בדרך להיות מתחת לקו העוני. לשרת התיירות, אורית פרקש הכהן, כתב קרני בין השאר כי: "אני פונה אליך כמי שאמונה על שער הכניסה והיציאה האווירי למדינת ישראל ועל חברות ועובדים רבים שפרנסתם תלויה בו, בבקשה לקיום פגישה דחופה בנושא הכרזה על ענף התיירות היוצאת והנכנסת, התלויה לחלוטין בנתב"ג כענף ייחודי החייב סיוע נקודתי, בטרם ימצאו עצמם אלפי עסקים ניצבים על סף תהום, ואלפי משפחות בסכנת התדרדרות אל מתחת לקו העוני. לאחר מבצע החיסונים הנרחב והמוצלח שהובילה הממשלה, בהחלט ניתן לומר כי רוב ענפי המשק נפתחו באופן אפקטיבי ונמצאים בתנופה מבורכת של שיקום וצמיחה". קרני ממשיך וכותב כי: "אך כידוע לך היטב מהיכרותך לעומק את ענפי התעופה והתיירות היוצאת והנכנסת, אין הדבר נכון ואף לו בקמצוץ בכל הנוגע לענפים אלו, אשר בניגוד גמור לרושם שנוצר בקרב הציבור, ואולי גם בקרב חלק ממקבלי ההחלטות, נמצא בשיא המשבר, כאשר אלפי מפרנסים ומפרנסות נמצאים בבית ומייחלים לשוב לעבודתם, אך למרבה הצער אין לכך כל צפי, שכן התאוששות אינה נראית באופק. למעשה, לאחר שיתוק של שנה, ענפי התעופה והתיירות נמצאים בשעתם הקשה, ללא כל יכולת להתקיים ולהתרומם באופן עצמאי, ללא יכולת של העוסקים בו לתכנן קדימה וללא יכולת להבטיח לעובדים חזרה לעבודה או ביטחון תעסוקתי כלשהו. מצב זה נגרם בשל שלל הסיבות שלהלן, הקשורות הן למגבלות המוטלות על ידי המדינה בכל הקשור לשער היציאה והכניסה שלה, קרי נתב"ג, והן למצב העגום והלא יציב ביתר מדינות העולם.
נתב"ג בעידן קורונהנתב"ג בעידן קורונה
רחבת קבלת הפנים בנתב"ג. צילום: ספיר פרץ זילברמן - מגבלות הפעלת נתב"ג אשר מצמצמות באופן דרמטי את מספר הנוסעים היכולים לבוא בשעריו. - איסור על כניסת תיירים ארצה, אשר צפוי רק בחודש מאי להתחיל ולהיות מוסר לאיטו במגבלות נוקשות וספציפיות שאינן מאפשרות חזרה לתיירות נכנסת כבימים עברו. - הליכים וחסמים רבים ביציאת וכניסת נוסעים לרבות ביצוע בדיקות מרובות, בידוד ומגבלות על נסיעה עם ילדים. - מצב התחלואה במדינות העולם אשר חלקן עדיין סגור לכניסת מבקרים והמגבלות הרבות באלו ששעריהן פתוחים. - אי הודאות בקרב העוסקים ובקרב הציבור בנוגע למגבלות המשתנות של כניסת ויציאת נוסעים מישראל ובנוגע לסגירה ופתיחה של מדינות העולם האחרות עקב מצב התחלואה. - תחושת פחד אצל הציבור לנסוע בעולם אשר אינה צפויה לחלוף בעת הקרובה. כפועל יוצא מהאמור לעיל, די בבחינת נתוני נתב"ג של חודש מרץ 2021 בהשוואה לחודש מרץ 2019 על מנת להבין את גודל המשבר והמצוקה שהענף נמצא בו, וכך לדוגמא בחודש מרץ 2021 יצאו מהארץ כ-81,000 איש ונכנסו אליה כ-52,000 איש לעומת חודש מרץ 2019 במהלכו יצאו מהארץ כ-840,000 איש ונכנסו אליה כ-850,000 איש. לפיכך, כפי שבוודאי תסכימי עמי, בכל הקשור להתאוששות ולצמיחת המשק מצבם של ענפי התעופה והתיירות היוצאת והנכנסת שונה בתכלית השינוי ממצב יתר הענפים, שכן שיקומו תלוי בגורמים רבים וייקח זמן רב יותר". קרני מזהיר כי: "כיום ברור לכל כי שום שינוי מהותי במצב ענפים אלו לא יחול עד לחודש יוני או בעתיד הקרוב. וכך, אם לא יימשך הסיוע הניתן עד כה יימצאו העסקים והעובדים בסוף חודש יוני ללא חמצן, ללא יכולת להמשיך להתקיים ולהתפרנס ואלפי משפחות צפויות לאבד את מטה לחמן. לפיכך, נדרשת באופן מידי הכרזה על ענף הנסיעות כענף ייחודי המצריך טיפול נקודתי ובראש ובראשונה יצירת תכנית המשך לחל"ת של עובדי הענף והמשך סיוע באמצעות מענקים לחברות בענף".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםהתאחדות סוכני הנסיעותקובי קרני

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: